Niet lullen maar poetsen / Én uitjediptip 2

Naarmate het langer duurt voor ik weer blog, des te onrustiger ik word. Ik heb het eenvoudig nodig als ware het een katalysator om mijn gedachten structuur te bieden. Al die gedachten zoeken een uitweg, een punt waar ze even samen verbonden zullen zijn in zinnen die uiteindelijk samen een betekenis krijgen, in plaats van als losse flarden kriskras door mijn hoofd te suizen. Maar niet alleen de gedachten landen uiteindelijk zachtjes dwarrelend op het papier, ook de emoties komen tot rust. ‘Von himmelhoch bis zum tote betrübt’, wie immer.

Pauze in mijn hoofd. Even maar, tot de volgende gedachten en emoties zich al weer aan mij opdringen voor aandacht.

Brengt me geheel onbedoeld naar uitjediptip 2: Schríjf!

Zorg dat je gedachten een uitlaatklep vinden.

Maakt eigenlijk niet eens zoveel uit hoe: Schrijf, ga beeldhouwen, schilderen, maak muziek, of wat dan ook, als je er maar je emoties en gedachten in kan leggen zodat je hoofd weer rust en ruimte krijgt.

Tja, het waren weer weken waarin zoveel viel te onderzoeken en te overdenken. Weken waarin Rem zijn draai moest zien te vinden in zijn nieuwe baan. Best een uitdaging: Een ‘Amsterdammer’ in Enkhuizen, nogal een dingetje daar hoor. Twee collega’s van Rem die ook waren overgestapt hebben het alweer voor gezien gehouden, maar onze bikkel houdt zich uiteraard(!) wel staande en maakt werkweken tussen de 60 en 70 uur. Daar komt dan nog 2×40 minuten reistijd ook bij.

Zelf ben ik ook druk geweest op het werk. Maandag en dinsdag een collega ingewerkt (kost me bakken energie want ik doe zoiets natuurlijk met 110%) en gister en eergisteren avonddiensten gewerkt, dus rond een uur pas thuis.

Zondag mag ik weer een dagdienst.

Vandaag moet ik echt aan de poets want morgen komt de makelaar voor een natte vinger taxatie.

Daarvandaan maken Rem en ik dan verdere plannen, zo hebben we besloten.

Kyl gaat ook lekker. Hij had vorige week twee sollicitatiegesprekken waarvan eentje aan de Amstel;-) Bij beide hotels was hij aangenomen maar omdat hij bij het het hotel aan de Amstel een contract voor een half jaar (mag dat tegenwoordig weer?) en bij het andere hotel voor een jaar gaat hij daar heen. Betreft ook een vijf sterren hotel, maar vanwege Kyl zijn privacy houd ik die naam even voor me. Anders gaat u natuurlijk gelijk massaal boeken en zo. Moeten we niet hebben, krijgt kind het veel te druk;-D

Neef is ook een paar dagen wezen logeren. Fijn om hem weer eens lekker te knuffelen. Hij wordt knuffeliger naarmate hij ouder wordt met zijn tante Naddaaatje. Fijn ook dat ze het nog steeds zo goed samen kunnen vinden. Ik vind dat zo belangrijk voor ze. Hopelijk vindt Neef nu ook snel een baantje.

Verder weinig te melden. Was vorige week leuk om weer even bij te kletsen met Yvon en vrijdagavond ben ik gezellig uit eten geweest met San.

Goede gesprekken, waardoor het voor mij ook net weer iets makkelijker is geworden om spullen los te gaan laten.

Verder niet veel behoefte aan gezelschap. Heb het al zo ontzettend druk met mijn eigen gedachten.

Bovendien word ik op mijn werk al bedolven onder gezelschap, dus kom niets tekort.

Nou, genoeg gehoosd en geloosd.

Niet lullen maar poetsen nu.

-Eerst de tanden maar-

-En even een woordje leggen voor Rina, mijn Wordfeud friend-

Gaan ze weer

die gedachten.

Doodmoe word ik van mezelf.

Kent u het?

Gewoon door roeien maar, een twee, een twee.

Fijn weekend lieve mensen.

20 gedachtes over “Niet lullen maar poetsen / Én uitjediptip 2

  1. Klopt, schrijvend je hoofd leeg maken werk! Ik heb daar mijn prive blog voor , om echt een soort naslagwerk te hebben over het verloop van de dementie van Henk, maar ook op het “publieke” blog komen er wel dingen voorbij. Behalve dat is het juist een mogelijkheid om m’n gedachten en andere kant uit te dwingen en dat lukt vaak heel goed.

    Liked by 2 people

  2. Schrijven werkt inderdaad Narda, bij mij ook. Helpt ook mij de soms te veel flarden in mijn hoofd nog enigszins te ordenen…alleen tja, soms ontbreekt de tijd, of maken we te weinig tijd… herkenbaar. Succes met alles deze week xx

    Liked by 1 persoon

  3. Bloggen is voor mij ook een uitlaatklep, gezond eten weer eens oppikken na een week vakantie maar vooral bewegen voor mij tenminste wel hoor. Een dagje niet gefietst is een dagje niet zo lekker voelen. Ieder zal zo zijn eigen ding hebben. Succes met alles valt niet mee zo’n scheiding komt altijd weer zoveel bij kijken.

    Liked by 1 persoon

  4. Wel herkenbaar, van de rust, maar dat lukt mij nu met haken, kan ik je leren in de toekomst 😛 😉 Wat goed van Kyl! Ben ik echt blij om, dat hij zijn draai maar snel mag vinden daar 😀

    Natte vinger taxatie, die is nieuw, ik wens dat een hele goede is!

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

