Uit je dip-tip 1

Uit je diptips

Sommige mensen vragen wel eens hoe ik mezelf overeind weet te houden.

Ik vind het leuk om met u te delen wat mij daarbij helpt. Nu wil ik niet de expert gaan uithangen, maar wie weet, als ik er iemand mee kan helpen is dat toch fijn?

Verder is het allemaal baat het niet-dan schaad het niet gedoe, dus kwaad kan ik er niet mee doen.

Oké, vandaag uit je dip-tip 1:

Voeding: een gezonde geest in een gezond lichaam.

Ik weet het, het is een dood-doener maar o-zo waar! Bovendien, je moet toch érgens beginnen. Als het beroerd gaat is het immers zo verleidelijk om in je oude kloffie met een paar zakken chips / pizza/ wijn/ godsverlaten en moederziel alleen je wonden te likken op je bank of je bed. Kent u het?

Het aanrecht vol met vuile vaat, de kattenbak moet nodig verschoond, en je hoofd dat jeukt als ern gek omdat je al dagen niet onder de douche hebt gestaan. Been there!

En ook al is het soms goed om te treuren en te balen: op gegeven moment wil je verder. Móet je verder. Opstaan, stof van je knieën slaan en weer door met je leven. Alleen…waar moet je beginnen? Het kijkt allemaal zo zinloos, zo hopeloos. En je bent zo moe, je hebt totaal geen energie. Da’s wel een puntje.

Daarom is het dus van cruciaal belang dat je allereerst start met het opbouwen van je energie level. Door bepaalde voedingstoffen te eten zul je je binnen een paar dagen iets beter voelen waarna je van start kunt met diptip 2. Voeding die je goed zal doen is bijvoorbeeld:

Griekse volle yoghurt Havermout

Bosbessen

Walnoten

Lijnzaad

Speltbrood / biologisch brood

Roomboter

Eieren

Sojamelk

Pasta

Zalm

Spinazie

Pijnboompitten

Broccoli/ Bloemkool

Biefstukje

Shii-takes

Kalkoen filet

Asperges

Tussendoor:

Banaan

Cherrytomaatjes

Crackers

Komkommer en kaas

Cashewnoten

75% cacao chocola

Bietensap (als je het lust)

Abrikozenjam met

weinig suiker

Sinaasappel

Water

Groene thee

Aloe Vera sap

In al deze voedingsmiddelen zitten stofjes waardoor je je beter zult gaan voelen.

Probeer verder niet meer dan 3 koffie per dag te drinken, en neem ’s avonds liever iets anders.

Verder slik ik een goed vitamine preparaat en magnesium met B6.

Nou, zet ‘ m op, en sleep jezelf naar de shop😘

Tot de volgende dip-tip🌻

Advertenties

17 gedachtes over “Uit je dip-tip 1

  1. Wat idd helemaal waar is dat je goed voor het lichaam moet zorgen ,dat is het eerste wat mij gezegd werd tijdens mijn opname lang geleden .Ik vond het onzin maar het is zo waar want als het hoofd niet echt wil moet je geen lijf hebben wat ook niet goed voelt !
    Liefs Elisabeth

    Liked by 1 persoon

  2. Er staat genoeg tussen dat ik regelmatig eet, er staat ook genoeg bij dat ik nooit eet (of drink) Maar ik eet in ieder geval niet heel ongezond. Zit dan ook meestal wel aardig in m’n vel want belangrijk is goed eten inderdaad wél. Doe de dip de das om.

    Liked by 1 persoon

  3. Ja maar, ja maar… 😉 het is ook gewoon lekker die zak chips en de pizza is gewoon lekker makkelijk.

    Helemaal waar, zelfs zonder dip, maar gewoon single en alleen zijn, kan er ook voor zorgen dat ik hier weleens een week helemaal fout ga, omdat ik te lui ben om te koken of ook maar iets samen te stellen, de oven is dan mijn beste vriend die van alles opwarmt, behalve fruit en groenten 😉

    Fruit is dan het eerste wat ik pak, en dan verzin ik een wok schotel of zo met veel groenten en kip werkt ook goed, B12 namelijk 😉 En dan volgt er weer een goede periode. Preparaten krijg ik al van de huisarts, ik moet serieus weer denken aan minimaal 3x per dag kleine porties of beter nog, 6x of zo…

    X

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s