Liefde op het eerste gezicht

Ik ben verliefd!

Maar voor ik u ga meer ga vertellen over mijn nieuwe liefde wil ik u eerst vertellen dat Rem zijn lieve ‘Stiefie’ Geert is overleden. Natuurlijk is dat heel verdrietig, maar soms kan de dood ook -naast groot verdriet een verlossing betekenen. Ik hoop van harte dat Geert nu weer zal kunnen zien, kunnen lezen, en even scherp, flamboyant, wijs, begaan, etc. zal zijn als hij vroeger was. En ik hoop dat hij bij zijn dochter Sandra is, mocht er dan toch een hemel bestaan.

———

Maar goed, het leven gaat naast de dood altijd gewoon door. -Behalve als het dan het jouwe is, da’s dan een beetje lastig-

Dus ik zal u vertellen over mijn nieuwe liefde.
(En stiekem ben ik nu al razend nieuwsgierig naar de statistieken. Niet dat ik daarvoor blog, maar het was wel weer frappant om te zien hoe de statistieken de pan uit rezen na het plaatsen van mijn blogs over scheiden. Meeleven, nieuwsgierigheid, of gewoon banaal rampentoerisme.
Vult u het maar in voor uzelf als u anders nooit komt lezen. We zijn allemaal maar mensen hé!

Mijn nieuwe liefde dus, daar zou ik u over vertellen. Mocht u inmiddels al met rode oortjes gretig hier de letters zit te vreten dan moet ik u teleurstellen. Ik ben slechts gevallen voor Almere Poort. En niet alleen  ik, Kylian ook.

Afgelopen woensdag zijn Kyl en ik op ontdekkingstocht gegaan door Almere, de stad waar Morgaine ons al zoveel over had verteld in haar blogs. Gewoon even kijken of het een beetje ‘klikte’.

Waarom?
In Almere kan ik namelijk meer huis kopen voor minder geld, en ligt net zo ver weg van Amsterdam als onze huidige woonplaats.
Er is veel water, bos, er zijn zelfs duinen en strandjes.
Ik kan er de
Oostvaardersplassen ontdekken, en wat al niet meer in de verschillende bossen en natuurgebieden. Daarnaast is Almere zeer milieubewust, dat trekt mij ook.

Kyl en ik zijn in Almere Haven, Almere Stad en Almere Poort geweest, en we waren het er al heel snel over eens dat Poort voor ons echt ideaal zou zijn. Het ligt het dichts bij Amsterdam, er is een station. Zeker ‘Duin’ maar ook de nog te bouwen wijk ‘Santpoort’ bieden misschien leuke mogelijkheden. In het Homeruskwartier kwamen we langs een hofje met allemaal zelfgebouwde vrijstaande laagbouw woninkjes, en daar zijn we zo enthousiast over. Zo’n relaxt buurtje, en heel aardige mensen die ons graag meer wilden vertellen. Lijkt me geweldig: dus nu hebben we een plan. (Een plan is alles!) Binnenkort ga ik naar de kavelwinkel in Almere Stad om te kijken welke mogelijkheden er voor mij liggen.
De kavels in dat hofje kosten veel minder dan we verwacht hadden,  dus wie weet, vind ik iets soortgelijks. Prefab huisje erop, klein tuintje, een kelder eronder voor Kylian, verandaatje, geloof dat Kyl al een keuken heeft uitgezocht en een matte witte gietvloer, dus over de inrichting hoef ik mij verder ook niet druk te maken:D
Enig toch? Tuintje, hekje eromheen, katten mee, klaar. Niets meer aan doen.
Gewoon mijn eigen huis bouwen met Kyl, hoe cool is dat? (En hoe leerzaam!)
Mocht het niets worden dan herzien we gewoon het plan en gaan we op jacht naar een klein 3 kamer appartement (dicht) bij ‘Duin’/ station.

Ja, we hebben er zin in hoor. Volgens mij hoef ik
mij geen moment te vervelen in Almere. Lekker op mijn (nog aan te schaffen elektrische fiets) naar
de bio markt op zaterdagochtend op het Stadslandgoed, of winkelen in Stad, en met mooi weer naar
Watersport Marina Muiderzand of met de
Veerdienst tijdens de grote schoolvakantie naar pampus of Muiden. Of natuurlijk gewoon een uurtje naar 1 van de strandjes.
Evenementen zijn er ook genoeg.
Ieder jaar de Libelle zomerweek, het Zand festival en het
Almere haven festival (met op de vrijdag avond een klassiek concert). Ik kan in Poort fitnessen voor een zeer redelijk tarief, naar de sauna, en wandelend of fietsend van alles en nog wat ontdekken. Alles is daar nieuw voor mij.
Oké, het uitgaansleven is misschien niet zo bruisend, maar dat hoeft ook niet meer voor mij. Er is een wel Schouwburg in Stad, en in Poort zit theatergezelschap
Vis à vis, waar ik dan ook zeker een keertje naar toe wil.
En Amsterdam CS is natuurlijk heel dichtbij, 25 minuten met de trein, en naar Muiderpoort maar 19 minuten. Mocht ik me toch de pleuris vervelen dan koop ik wel een museum jaar kaart of zo. En met al die dating sites tegenwoordig moet het ook niet al te moeilijk zijn om wat nieuwe mensen te ontmoeten, mocht ik vereenzamen, maar daar ben ik niet zo bang voor.

Ook voor
Kylian liggen er genoeg mogelijkheden.
Vanuit Almere kun je alle kanten op. Vinkenveen en Hilversum (butler) zijn niet ver, net als Inholland in
Diemen, waardoor het makkelijk voor hem is bij mij te blijven wonen tijdens evt. vervolg studie. Er liggen in Poort nog echt volop horeca mogelijkheden.

Tja, wat denk u ervan?
Voor mij voelt het idee goed, maar voor uw tips, ideeën en mogelijke bezwaren die ik misschien over het hoofd zie sta ik uiteraard open. -Ik moet het ook maar allemaal in mijn eentje bedenken, dus een beetje hulp is welkom. Liefst per email (zie ‘brievenbus’ ).

Nou, genoeg promotie voor Almere gemaakt. Ik ga maar eens douchen. Straks een extra avonddienst (mèt zomertoeslag;)
We moeten ergens beginnen, nietwaar?!

Fijn weekend!

 

35 gedachtes over “Liefde op het eerste gezicht

  1. Niets mis met je plannen toch? Ik ken het niet dus heb ook ábsoluut geen goede raad, volgens mij ben je zelf bijdehand genoeg dus komt het wel goed.
    Nee natuurlijk kom je hier niet jubelend een nieuw “manspersoon” voorstellen, maar dit soort liefde is voor het moment gewoon véél belangrijker. Oke, zal je niet zelf een huisje kunnen bouwen er is vást wel iets leuks te koop waar je voor valt. Ik ga voor je duimen dat je snel een lief nieuw stulpje kunt vinden. toi,toi, toi!

    Liked by 1 persoon

  2. Goed zo, meteen door pakken nu maar. Wat fijn dat jullie beide weg zijn van Almere en het zou helemaal gaaf zijn als je je eigen huisje kan bouwen! Moet dat dan energie-neutraal zijn of hangen er geen eisen aan?
    Ben blij voor je, en hoop dat het allemaal vlot zal gaan!

    Liked by 1 persoon

  3. Ja, met zo’n titel komt er gegarandeerd ramptoeristme opgang 🙂
    Maar mensen die hier langer lezen hadden waarschijnlijk allemaal door dat je iets heel anders bedoelde dan een man.
    Hé wat fijn dat je dus ondertussen weet welke richting. Het is zo belangrijk dat je jezelf thuis kunt voelen. Ik ga duimen dat jullie iets heel moois vinden daar.

    Liked by 1 persoon

  4. Ach ja Narda…ellende ‘werkt’ altijd (knipoog). Maar wat gaaf dat jullie een klik hadden met Almere. Lijkt me een primastart… net als je extra avonddienst :-); volgens mij heb je meer dan een goed begin gemaakt en ik hoop dan ook dat je -op je eigen tempo en snel genoeg- een nieuwe eigen plek vindt. Dikke knuffel en een goed weekend.

    Liked by 1 persoon

    • Nee hoor, rustig aan. We zijn nu aan het schilderen (Rem) en de tuin aan het doen. Als alles een klein beetje op orde is laten we een taxatie doen, daarna convenant/ echtscheiding in gang zetten / huis / app. kopen. Ik vind Almere Poort wel nog steeds een goed plan. Liefst kaveltje, 8×8 bungalowtje.
      Lief dat je aan me denkt. XXX

      Like

        • Voor de katten en Kylian vind ik het het ergst. Zijn ouderlijk huis natuurlijk. Aan de andere kant zal het dan later (als hij ooit mijn huis moet leegruimen) weer makkelijker voor hem zijn. Het is ook niet goed om teveel te hechten aan een plek als deze je belemmert vooruit te gaan in je leven. Ik zelf zet me daar wel overheen. (Tegenwoordig;-)

          Like

Geef een reactie

