Gewoon een blog over eigenlijk niets

Het was afgelopen week leuk op het strand met Kyl. Lekker geluncht, een stukje gewandeld naar paal 45 en daarna nog gezellig even een frisje gedronken bij mijn tante in Castricum. Ik kan altijd zo lekker beppen met hem in de auto. Altijd al zo geweest, de meest serieuze zaken worden bij ons dáár besproken lijkt wel, terwijl we als vanouds de radio harder (hij) en zachter (ik) zetten en om de beurt driftig op de knopjes van 538 (hij) en 100% nl (ik) drukken.

Hij heeft trouwens ook weer wat hoor: deze weken zorgt hij voor de planten van J (de voormalig F&B manager) En als dank mag hij dan J. zijn auto gebruiken en in het appartement logeren.
Maar van de week appte M. (V'veen, waar hij wel eens butler speelt bij feestjes en etentjes). Of Kyl misschien iemand wist die komend weekend bij zijn moeder kon logeren en de honden uit te laten, want de Au-pair moest onverhoopts weg.
Enfin, om een heel lang verhaal kort te maken: Kyl mocht gister met haar Q3 de plantjes in Hilversum water geven en boodschappen doen, vóór hij spaghetti voor de kleinkinderen ging maken. Ik vermoed dat hij zelf heeft voorgesteld om te koken, want ze had gezegd dat ze dat liever zelf deed. En dat kind van mij kan toch zo lekker koken, zelfs de spaghetti is bij hem gewoon een feestje. Na het eten ging meneer nog even strijken:-O

Maar goed, we lachen ons dus slap hier om Kyl. Hoe krijgt hij het toch weer voor elkaar. Nou ja, heus niet alles lukt hoor: ik probeerde vorige week voor hem een vakantie baantje te regelen in het ziekenhuis als voedingsassistent, maar dat ging mooi niet door. Wel jammer want het verbreed zijn werkervaring natuurlijk en het zou ideaal zijn voor af en toe na school. Hij komt op weg naar huis langs het metrostation van het ziekenhuis.
Per 1 aug gaat hij weer bij het oude hotel in Amsterdam aan de slag waar hij al eerder heeft gewerkt. Met name banqueting.

Voor Rem schiet het ook al op hoor, komende week rijdt hij voor het laatst bij zijn huidige werkgever. Nu is hij even klusjes doen bij zijn moeder en daarna gaat hij gordijntjes omwisselen Ja joh, strijken, koken, gordijnen wassen, die mannen van mij draaien nergens hun hand voor om;)

Straks zullen we elkaar dus allemaal veel minder zien hier. Rem gaat straks nog meer uren maken, af en toe overstaan, en de reistijd is natuurlijk veel langer naar Enkhuizen. Maar dat biedt natuurlijk ook de mogelijkheden voor mij om in uren een stapje terug te gaan doen, wat trouwens ook een van de redenen is geweest om over te stappen. Hij heeft er in ieder geval veel zin in gelukkig.

Het is wel een 'bla bla kijk toch eens hoe goed het met ons gaat' blog geworden hé? Totaal niet interessant voor jullie natuurlijk. Daar zat ik van de week ook weer over na te denken.
Alles is maar zo relatief. Het meeste waar wij ons vandaag de dag druk over maken is gewoon zó totààl onbelangrijk.
Uiterlijk vertoon, vriendschappen die niet echt zijn (die niet vanuit het hart worden gevoed), sociaal gedrag dat slechts gevormd is door de wensen die de omgeving stelt om 'er' bij te horen… Ik ben blij dat dat mij maar vrij weinig boeit. En Rem ook. Of tenminste, we proberen het. Maar Kyl is er helaas gevoelig voor. (Komt ook door zijn leeftijd natuurlijk).

Welk gedrag zou sociaal gevonden worden over 200 jaar? Over 500 jaar En zou je daar dan nog wel in passen? Of zou je gewoon voor lul staan met je dure merkkleding en je dweperige aanstellerige gedoe?
Durf je dan dezelfde te zijn als nu? Ook als iedereen je vreemd zou aankijken? Gaat het je echt om de kwaliteit, of alleen om het merk?

Om ook nog even op mijn vorige blog terug te komen: Dàt, die speciale klik waarvan sommige mensen denken dat het een tweelingzielenliefde is wordt m.i. gewoon veroorzaakt door bepaalde aspecten die de planeten hebben gemaakt op moment van geboorte en die in transit zijn (geweest) met hun (composite) horoscoop.
Vaak zie je connecties tussen Venus en Mars (lichamelijke aantrekking), pluto /zon/maan (intens, je tot de kern bloot voelen), Zon/ maan (instinctief je heel prettig voelen bij/ of beschermd voelen door), Jupiter op Venus of de Zon, 7e huis connecties, dat soort dingen. Met alle mannen met wie ik dat soort klik heb (gehad) was daar wel sprake van.
In geval van aspecten die door transits (=hoe de planeten nu staan) worden veroorzaakt (en dus van voorbijgaande aard zijn) kun je je misschien later niet voorstellen dat je iets voor deze persoon hebt gevoeld.
Waarmee dus voor mij het bewijs wel is geleverd. Dat gel.. over tweelingzielen op internet. 'Nee, nu heb ik hem ècht gevonden hoor'. Fenna dacht dat ook iedere keer, soms kon ze zo romantisch zijn, zo naïef. Misschien hield het me daarom gewoon ook wel een beetje bezig.

Fijne zondag!

29 gedachtes over “Gewoon een blog over eigenlijk niets

  1. Best wel een interessante blog ! Ik snapte langs geen kant wat beppen is, maar dat zal dan gezellig bijbabbelen zijn ?
    D&C tassies ? Ook geen idee. Maar dat alles relatief is, dat zal wel. 5àà jaar van nu bestaat de mens misschien niet eens meer ? Net als deze planeet in zij huidige leefbare vorm ?

    Liked by 1 persoon

  2. Fijn dat het gewoon goed gaat, ook wel eens lekker. Een stapje terug is wel welverdiend, werk je inmiddels weer volledig qua verzuim?
    De verloofde en ik roepen regelmatig dat we twinsouls zijn, zonder dat we de achterliggende planeetstanden kennen, daar heb ik dan weer niks mee.
    Fijn weekend nog even!

    Liked by 1 persoon

  3. Fijn dat het gewoon goed gaat, ook wel eens lekker. Een stapje terug is wel welverdiend, werk je inmiddels weer volledig qua verzuim?
    De verloofde en ik roepen regelmatig dat we twinsouls zijn, zonder dat we de achterliggende planeetstanden kennen, daar heb ik dan weer niks mee.
    Fijn weekend nog even!

    Like

  4. Sociaal gedrag over vijfhonderd jaar? Ik stel me er niet veel bij voor… Mensen die nog asocialer worden, normen en waarden die helemaal zijn vervaagd,…
    Leuk hak op de tak-logje. Ik zie dat je foto ook werd bijgewerkt, maar zie hem slechts heel klein.

    Like

  5. Vroeger, toen de kinderen nog thuis woonden, werd hier altijd onder het strijken geklept( = beppen ja) Niets mis met dit logje hoor, gewoon fijn om te horen dat alles vrij goed op de rails zit en daar mag je ons best van laten meegenieten.
    Bij het laatste deel ben ik spoor een beetje bijster geraakt, weet gewoon helemaal niets van dat soort zaken;-)

    Liked by 1 persoon

        • Dat is gewoon niet te doen omdat het best kan zijn dat je bijvoorbeeld heel veel planeten in een ander teken hebt staan. Wat ik wel wil doen is de grote lijnen uit een geboortehoroscoop duiden. En dan kun jij naderhand zeggen of het een beetje klopt. Maar dan heb ik wel de exacte geboortetijd en plaats nodig. Als het je leuk lijkt kun je het mailen hoor, houden we het verder onder ons.

          Tja, en als ik zou moeten gokken zou ik toch voor Tweelingen gaan bij jou.🤔😄👍fout?

          Like

          • Ik weet m’n exacte geboortetijd niet dus dat gaat niet lukken. Ik weet niet meer dan dat het in de late nacht /vroege morgen geweest moet zijn en in Den Haag ! Nee een tweeling ben ik niet. Maar volgens mij ben ik ook geen duidelijk voorbeeld van het sterrenbeeld dat ik dan wel ben. Althans dat vind ik zelf maar ja dát zegt niet zo veel hé;-)

            Liked by 1 persoon

  6. ~proest~ van die tweelingziel, het kan bestaan, maar eigenlijk weet je dat pas achteraf, is mijn ervaring en gelukkig kan ik ondertussen onderscheid maken tussen ‘lust’ en echt iets voelen voor iemand 😉 Dat vergeten een hoop mensen ook, dat lust ook mee kan spelen in aantrekkingskracht tussen Venus en Mars.

    Niets mis mee, als je er zelf maar voor open staat totdat…. je wellicht wel bij elkaar blijft hangen en blijkt… dat je past als dat potje op een dekseltje 😀

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

