Over ‘Geluk’ gesproken

Gister, vlak voor ik de bieb uitliep hoorde ik plotseling de stem van Guido Weijers roepen: ‘Neem me mee!’ Nu ben ik nogal gecharmeerd van Guido dus ik draaide me direct om en daar lag het: ‘Het boekje waar je blij van wordt en wat volstrekt niet voor azijnpissers is bedoeld‘. Gezien het merendeel van de Zaanse bevolking uit azijnpissers bestaat -Bron: commentaren op de verschillende dorpse fb pagina’s- voelde ik mij direct geroepen het boekje tijdelijk te adopteren.

En natuurlijk las ik het direct in een adem uit. Het is een luchtig boekje met interessante weetjes, luchtige feitjes, motiverende quotes en hier en daar ‘vlijmscherp met wat Guido humor’.

Het is ook eigenlijk wat hé, hoe wij bezig zijn met ‘geluk’. Ik schreef er zelf hier ook al over. En iedere keer dat je langs de gelukkige perfect geslaagde fb momentjes van je vrienden scrollt lijkt het wel of jij de enige sukkel bent die ondanks al die hedendaagse mogelijkheden nog steeds niet gelukkig is .
‘Ga in therapie, neem een life coach, ga op Yoga, op reis, naar aura healing, etc etc.’ Geluk is een product geworden.

Zelf ben ik -over het algemeen- best gelukkig. Natuurlijk, er blijft altijd ruimte voor verbetering, vooruitgang is groei (en groei betekent dat je leeft;-). Misschien moet ik mijn ‘recepten voor geluk’ gewoon ook eens geven. Gewoon hier, op mijn blog, gratis en voor niets. Van mens tot mens. Een stappenplan of zo voor mensen die het gewoon even niet meer zien zitten. (Wat dus iets totaal anders is dan mensen die ziek zijn).  Lijkt me hartstikke fijn om iemand weer een beetje op weg te kunnen helpen met een beetje gezond boerenverstand.
Misschien moet ik er even een speciaal blog voor aanmaken, want niet iedereen zit erop te wachten denk ik🤔 Hm. Ik hoor u denken hoor: Ze heeft weer eens wat. Ik denk er nog wel even over na.

Heb trouwens ook nog het artikel over soulmates in de Happinez waar ik
dan weer over loop na te denken. Tegenwoordig faal je niet alleen als je niet gelukkig weet te zijn, maar moet je ook nog eens je soulmate zien te vinden. Pff…al die verhalen over twee zielen die samen één zouden zijn en zo…allemaal romantische bullshit vind ik. Niet die klik hoor, die bestaat heus. Maar waar die speciale klik tussen bepaalde mensen door komt? U enig idee?

Maar goed, genoeg gefantaseerd, over naar de orde van de dag: ik moet de weekend boodschappen maar eens verzamelen en vanmiddag ga ik twee uurtjes naar de vogelopvang, P helpen. Af en toe denk ik echt wel eens ‘Waar ben ik in godsnaam mee bezig als ik weer een sondeslang door het strot van een zilvermeeuw sta te manoeuvreren. (Rotzakken zijn het!) Gedachte schijnt daar overigens volstrekt normaal te zijn. En het komend weekend mag ik weer werken. Heb wel geluk met het weer: maandag en dinsdag ben ik vrij

Ik heb Kyl al gevraagd (via app, hij slaapt nog) of hij dinsdag met me mee wil naar het strand, lekker lunchen, beetje chillen (hij) en uitbuiken (ik). Hij heeft trouwens zijn contract bij de restaurant in Amsterdam opgezegd. Hij vond het te commercieel, alles snel-snel. Op een dienst liep hij gemakkelijk 22 km, en dan gemiddeld 80 keer de trap op, met dienbladen, zwaar hoor, 2 keer een kwartier pauze in 11 uur of zo, en dat voor echt een schijntje. Het waren verder wel aardige mensen, maar toen niemand zijn dienst van een paar dagen later wilde overnemen zodat hij een paar uurtjes in V’veen kon butleren, hield hij het verder voor gezien. Hij zoekt nu iets op  afroepbasis zodat het te combineren valt met V’veen.

Fijn weekend!

 

 

 

 

 

 

13 gedachtes over “Over ‘Geluk’ gesproken

  1. Weg met de clichés, natuurlijk is niemand 24 uur per dag gelukkig. Hoe moet je in hemelsnaam nog nuances voelen als je daar in je geluksbubbel hangt.
    Weet je wát geluk is…..? gewoon lekker géén FB hebben, er gaat een wereld voor je open;-)

    Liked by 1 persoon

  2. Wauw van Kyl, ja dat gaat niet werken, zoals ik hem heb leren kennen via jouw verhalen, echt goed dat hij ermee stopt en zijn eigen weg gaat, dat komt wel goed!

    En azijnpissers, soms kunnen ze leuk zijn, maar niet te lang 😉

    x

    Liked by 1 persoon

  3. ‘Uitbuiken’ is een woord dat Vlamingen niet gebruiken. ‘Ons eten laten zakken’ heet het hier. 😀

    Facebook boeit me niet. Gebruikers komen er voornamelijk om te pronken met hun welzijn, welslagen of om te tonen hoe succesvol ze wel niet zijn. Ik kots daarvan. (Iets waardoor ik niet moet uitbuiken, wel zo makkelijk.)

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

