Over ons feest en een nieuwe baan

Het feest was kei-gezellig, maar dat kan ook bijna niet anders als je gezellige mensen uit nodigt. In totaal waren we met ongeveer 75 man: jong, oud, alles door elkaar. Helaas moesten er ook mensen afzeggen vanwege gezondheid, vakantie of een al lang geleden gepland ander uitje, maar dat hou je altijd. Uiteindelijk viel het weer gelukkig nog reuze mee: droog en af en toe zelfs een vrolijk zonnestraaltje.

Al snel wist iedereen de weg naar de drank in de schuur, en achternicht Heidi bracht de hapjes rond, dat was lekker hoor.
Natuurlijk gaan er ook altijd dingen mis: we zijn gewoon twee hele volle schalen vis van de catering vergeten rond te brengen (had niet verteld tegen Heidi dat er nog twee dozen in die koeltas stonden dus niet haar fout hoor), en ik denk dat niet iedereen wist waar brood met aouli en salades stonden. Maar ze hebben het allemaal overleefd;)

Heerlijk om (bijna) al die mensen die belangrijk voor je zijn bij elkaar te zien. (Waarom zou je wachten op je eigen crematie;-))?
Mijn ouders en Fenna heb ik niet zo gemist. Was een goed idee geweest het naar 1 juli te tillen allemaal, minder beladen zo. Met tante Lenie (peettante), tante Nel (beide zussen moeder) en nicht Carolina wel even samen naar de foto’s op mijn memory wall gekeken, en naar wat spulletjes waar mijn moeder erg aan was gehecht. Harm en Lidy (beste vriendin van mijn moeder) waren er ook. Ik heb niet eens met iedereen gepraat en ik had mijn vriendinnetje Joyce een zitplek moeten aanbieden vanwege haar gezondheid. Niet dat ze klaagde natuurlijk. Gewoon helemaal niet bij stil gestaan. Ze zag helemaal bleek toen ze zich verontschuldigde en afscheid kwam nemen. Sorry, sorry, sorry.

Maar goed, we kunnen terug kijken op een geslaagde dag.
Straks komt het verhuurbedrijf de glazen, tafels, koelkast en dergelijke ophalen en vanavond worden de koeltassen en warmhoudpannen van de cateraar opgehaald.

Straks maar weer de schalen in de kast zetten en onze de koelkast vullen, want die is op een enkele salamiworst en een (ook vergeten) eiersalade na nagenoeg leeg.

Rest mij nog te vertellen dat Rem een nieuwe baan heeft. Hij gaat weer voor P. werken. Met P. heeft hij jaren terug samen de buitenland (transport) planning gedaan (gedigitaliseerd) voor Kn.ap transport. Rem is pas daarna zelf gaan trucken en nadat het bedrijf waar Rem o.a als diepladerchauffeur (transport exceptional) werkte in de crisis over de kop ging had P. (inmiddels directielid) Rem weer een baan aangeboden als planner binnenland. Rem werd daar diep ongelukkig en kon uiteindelijk weer gewoon rijden. Binnen een paar jaar had hij een gloed nieuwe XF. Maar goed, het bedrijf fuseerde en in de loop van twee jaar verdwenen er veel collega’s waaronder dus P. Het is niet dat zijn huidige werkgever niet goed voor hem is geweest, maar je bent daar gewoon nummertje zoveel. Best jammer want Kn.ap transport was voorheen een zeer sociaal bedrijf. Een van de beste werkgevers in Truckieland.

Natuurlijk zitten er ook heus wat nadelen aan. De nieuwe werkgever zit vlakbij Enkhuizen, best een stukje reizen. Verder zal hij zo’n twee keer per week met de LZV moeten overstaan, dus we zullen elkaar minder vaak zien. En zijn XF moet hij natuurlijk achter laten. Maar de voorwaarden zijn erg mooi. En buiten dat, wat misschien nog wel veel belangrijker is: hij weet dat hij P. gewoon kan vertrouwen, en vice versa.
-En een XF -mèt luchtspuitje- is al in de maak;)
Nu niet gelijk denken dat het allemaal vriendjes politiek is hoor, want Rem rijdt gewoon iedere week top 3 (van ong. 200) van de snelste, efficiëntste en zuinigste chauffeurs, dus daar zit voor P. de winst. (Even opscheppen over mijn truckertje hoor, want dat mag best een keer worden gezegd)

Kortom, alles is op het moment leuk en fijn. Vandaag ben ik lekker alleen. Kyl slaapt nu nog (heeft gister weer 11 uur gewerkt in Amsterdam).
Vanmiddag heeft hij een afspraak met de oude F&B manager van het Collage. De goede man gaat twee weken op vakantie dus Kyl mag dan op zijn appartement passen.
Begin september mag hij weer (net als in december) villa zitten in Vinkeveen. Kan ‘ie daarvandaan met de Audi van M. naar school😁
Lekker hoor, dat het zo goed gaat met mijn mannen. Dat ze zo gewaardeerd en vertrouwt worden. Mooi toch.

Ja, ik voel me eigenlijk best een blij en gelukkig eitje vandaag😊

 

 

 

26 gedachtes over “Over ons feest en een nieuwe baan

  1. Fijn dat het fijn was duim omhoog
    Ik kan soms ademloos kijken naar hoe een trucker zijn grote truck ergens naar binnen/buiten manoeuvreert. Knap! Alleen kan de auto van mijn man (stond netjes geparkeerd op een goed parkeerplekje) daar niet over meespreken: total loss na inschattingsfout van een ietwat onervaren of te gehaaste trucker …

    Liked by 1 persoon

  2. Wat mooi dat jullie feest zo goed is meegevallen. En dat je er met zo’n mooie herinneringen op kan terug kijken.
    Op je trucker mag je best trots zijn, want goeie zijn dezer dagen niet zo eenvoudig te vinden 😉

    Liked by 1 persoon

  3. Wat fijn dat het gezellig was en niet zo beladen. Verstandig om het wat gevierd te hebben, dat scheelt wel.
    Gefeliciteerd met Rem z’n nieuwe baan, je mag trots op hem zijn hoor, mag ook wel eens gezegd worden!

    Liked by 1 persoon

  4. Gefeliciteerd met de nieuwe baan. Wilde vroeger ook mijn vrachtwagenrijbewijs halen, tot ik hoorde dat er zoveel verschillende waren. Dus dan maar niet. Ik heb het gehouden bij auto en motor.
    Succes nog met de eiersalade 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

