Huis- tuin- en keukenperikelen

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat geschreven heb.
Ik denk dat de behoefte (noodzaak) om (van me af) te schrijven gewoon minder is.
Het zoeken naar antwoorden op vragen als ‘Waarom zij, en waarom ik niet?’ is minder belangrijk voor me geworden. De exacte antwoorden zal ik wel nooit vinden, alleen al omdat er zo oneindig veel facetten en invalshoeken zijn die bekeken en beoordeeld zouden moeten worden om tot een plausibele verklaring te kunnen komen waarom het gegaan is zoals het is gegaan. En dan nog hoeft een oorzaak /aanleg/ voorval etc. niet altijd een en hetzelfde gevolg te hebben. Soms moet je gewoon berusten in de feiten.
Ik kom er nog wel eens op terug.

Verder gaat alles hier goed hoor, Kyl is gister geslaagd voor zijn MBO Hotelmanagment, dus dat is een grote zorg minder. Gister gezellig tapas gegeten om het te vieren. Hij gaat na de zomer facilitair event management studeren. Na 2 jaar heeft hij dan in ieder geval zijn associate degree, en mocht hij het licht hebben gezien kan hij er alsnog twee jaar aan vast plakken om zijn bachelor facilitair management te halen. (Ik zie dat niet gebeuren).

Mijn nachtdiensten (O gruwel!) zijn weer voor even achter de rug.
Verder speelt er nog iets hier wat vooral veel tijd en aandacht slorpt van Rem, daarover vertel ik later wel meer. Hij had het afgelopen weekend trouwens echt flink te pakken, zondag zelfs koorts- dus de plinten in de keuken en de keukendeur zitten er nog steeds niet in, soit! (Klief zei het al;) Is trouwens wel een bikkel hoor die Rem van mij. Ik kan me niet heugen dat hij zich ooit heeft ziekgemeld. Maandag ging hij dus gewoon werken.

Aanstaande zaterdag vieren we eindelijk ons 20-50-50 feestje. We verwachten ongeveer 75 mensen. Zo jammer dat de weersvoorspellingen niet veel goeds beloven. Afgelopen zaterdag hebben we dus alvast maar een grote partytent opgezet in de tuin, en het frame van de kleine partytent. Zaterdag zullen we kijken wat we daarnaast nog met bouwzeilen en parasols kunnen doen, misschien klaart het eind van de middag toch nog een beetje op. Verder hebben we natuurlijk de veranda, de schuur, het afdak bij de schuur en de woonkamer wat overkapping betreft. De wind komt gelukkig wel uit een gunstige hoek. En met wat buitenverwarming komen we vast ook een end.
De sangria heb ik maar geschrapt. Wie heeft er nou zin in sangria in de regen?

Nu dus druk met de voorbereidingen. Net de schuur gestofzuigd, straks even de koelkast daar schoonmaken. We hebben nog een koelkast gehuurd zodat alle drank in de schuur kan. De hapjes komen dan in de koelkast in de keuken.
De meeste hapjes heb ik bij een cateraar besteld dus daar hoef ik gelukkig niet zo heel veel aan te doen. Behalve dan wraps maken. Mijn (favoriete achternichtje😁😄😘)Heidi wil gelukkig rondgaan met de hapjes.
Blijft toch moeilijk inschatten hoeveel je nodig hebt. Maar goed, ze zullen in ieder geval niet flauw vallen.
Heb vannacht trouwens wel akelig gedroomd dat zowel het verhuur bedrijf als de catering niet kwam opdagen. Kwam natuurlijk door die fantastische boeking van me op Terschelling laatst, weet u nog?
Het zal je gebeuren…
Morgenochtend worden de meeste boodschappen thuisbezorgd, dus dat is ook lekker.

Maar goed, genoeg geneuzeld nu, ik ga maar weer aan de slag.
-Mijn to-do list is namelijk evengoed om te janken…-

 

 

21 gedachtes over “Huis- tuin- en keukenperikelen

  1. Ik ga voor droog weer, dat zeer zeker! Dat wens ik dan ook toe, gezien ik ga witten dit weekend, dus ook hier, wil ik graag de ramen open kunnen zetten en dingen buiten kunnen hangen om te luchten/drogen 😉

    Ik wens je bovenal, ondanks deze crisis van de nog to do list, een heel fijn weekend toe!

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Gewéldig dat Kyle alsnog geslaagd is, kan me voorstellen dat er een pak van je hart viel. Niet niks hoor voor rond 75 man een natje en een droogje regelen én een goed plaatsje, want opstapelen zal waarschijnlijk niet goed werken;-) Ik ga duimen voor mooi weer , dat heb je gewoon verdiend dus áls je een zonnetje ziet zit ik daar achter.;-) Heel veel plezier.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

