Tuinupdate rozen

De rozen lijken ieder jaar wel uitbundiger te bloeien. Het is zo’n feestje om ernaar te kijken. Hieronder de witte Schneewitchen/ Iceberg, een prachtige doorbloeiende roos.

Ook de roze Bantry Bay vind ik een absolute toproos. Bloeit door tot in december! IMG_4892

Een van mijn twee Icebergs heb ik vorig jaar verplaatst van onder de pergola naar het bordertje met ‘de Maria zonder handjes’. Beduidend minder bloemen dan de andere, volgend jaar vast meer.

IMG_4827

Hieronder volgens mij ‘the Blairy’.

Ook twee van mijn drie Ramblers staan volop in bloei. Linksonder de Lykefund, net kleine spiegeleitjes vind ik het.

De rambler rechts over de schutting ruikt dan wel heerlijk maar verder is het geen geschikte roos voor onze tuin / mijn handen. Hij bloeit betrekkelijk kort, groeit als kool en heeft echt hele gemene doornen.

IMG_4888

Hierboven de rambler Appleblossom, mijn favoriete rambler. Hij heeft nog maar een paar knopjes open hier, maar als je goed kijkt zie je heel veel knopjes. Ik  zal nog een foto plaatsen als hij volop in bloei staat.

Zodra we nieuwe schuttingen hebben geplaatst (rechts) en de Hedera eruit is, wil ik ook een gele klimroos en bourbonrozen plaatsen.  Misschien duurt dat nog wel een paar jaar hoor.

Sinds vandaag hebben we wel eindelijk water in de tuin. Rem heeft bijna de hele dag onder het huis gelegen, wat een rotklus was dat voor hem. Ik heb op Mp al een mooi stortwasbakje gevonden dat we dinsdag mogen ophalen, kortom: we zijn lekker aan het rommelen in huis en tuin. Heerlijk hoor, vakantie;-D

 

35 gedachtes over “Tuinupdate rozen

  1. Wat een heerlijke tuin! Ik word blij van al het groen en de kleuren van bloemen en planten. Veel mensen gooien hun tuin vol met bestrating en als het meezit krijgen 3 plantjes een plekje in 20 cm2 aarde, zo zonde! Jouw tuin is een heerlijke plek om te zijn.

    Like

    • Dank je wel Soof, het leukste vind ik dat we alles een jaar of acht terug helemaal zelf hadden bedacht. Eerst wel met grotere borders en grind. Zo is het veel beter en fijner. Zeker voor mijn blote voeten. Ik vreesde eerst wel een beetje dat het veel te veel bestrating zou zijn…

      Liked by 1 persoon

  2. Heel mooi, maar qua beplanting zou ik toch voor minder rozen kiezen. Die stekelige doornen, ik word er bijna gek van. In mijn jeugd was het ‘mijn’ taak om die r.tplanten te wieden en te snoeien, ik voel nog de wondjes op mijn handen (toen was de tuinhandschoen nog niet uitgevonden 🙂 )

    Liked by 1 persoon

    • Meestal snoei ik ze met mijn blote handen omdat ik het vervelend vind als ik steeds blijf haken. Wel raap ik ze bij elkaar met van die dikke werkhandschoenen maat xxl. Ik ken die wondjes ook maar al te goed. Arme joch!

      Liked by 1 persoon

    • Nee, the Fairy heb ik als borderroosje gehad. Wilde takjes, akelige doornen vond ik. Die heeft toch veel kleinere bloempjes? Was wel lang doorbloeiend ook. Kan dit Blairri no 2 zijn misschien?

      Like

    • Ik had hem nog zo graag laten zien zoals het nu is aan mijn ouders en Fenna. Helaas pindakaas. Dus gooi ik jullie er maar mee dood op fb en hier. Hm. 🤔Rare / nare woordspeling, maar je begrijpt me vast. Kus terug, een hele dikke!

      Like

  3. Ja, het is een prachtig gezicht, en de rozen met minder bloemen, ja dat snap ik nu, als je ze verplaatst hebt, kan dat inderdaad even een jaar, of zelfs 2 kosten, dat komt helemaal goed!

    Rommelen, daar ben ik ook mee bezig, opruimen ook weer, morgen komt de woningbouw, volgende week hoop ik een emmer witsel te scoren voor de slaapkamer en voor die tijd een hoop dozen of zakken met oude goede spullen weg te kunnen brengen weer 😉 Ik moet wel zeggen, dat ik ertegenop zie om alles overhoop te halen terwijl het nu ook een puinhoop is waar ik mij aan erger, hahahaha

    X

    Like

  4. Mijn zoon heeft in zijn nieuwe huis/tuin ook veel rozen. Ik heb helemaal niets met rozen haha. Hou maar van één roos en dat is Peter Roos mijn zoon……….Maar daarom kan ik het nog waarderen hoor zo’n mooie tuin als dat je hebt.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

