Vakantie in zicht

Droeg ik de afgelopen jaren het liefst donkerblauwe of zwarte kleding de laatste maanden ben ik als een blad aan de boom omgedraaid lijkt het wel.
Alles moet licht, vrolijk en vooral zonnig en zomers: het huis, mijn kleding, Rem zijn t-shirts, àlles.

Ik zie het een beetje als een signaal dat er binnenkort een nieuwe periode aan zal breken. Een nieuw begin. Zo voelt het echt, ondanks dat ik gister bakken vol heb gehuild, wat eigenlijk echt niets voor mij is.
Het voelde gister op de verjaardag van mijn moeder zo eenzaam om mijn verdriet met niemand te kunnen delen. Naast geen jarige mam ook geen vader die even een arm om je heen slaat, of een zus om het mee te delen. Ik hoorde te laat de vaste telefoon overgaan toen ik -al jankende (ik verzoop zowat in zelfmedelijden;) aan het stofzuigen was, maar ik was te laat. Waarschijnlijk belde een van de zussen van mijn moeder. Voor mij betekende het dat er ‘toch nog iemand’ aan de geboortedag van mijn moeder had gedacht, en dat deed me goed.
’s Middags stond spontaan mijn jongste tante voor de deur om me een knuffel te geven, dus dat was ook fijn. En gezellig.

Ik zit misschien ook nog een beetje in mijn maag met mijn blogje van zaterdag. Ik hoop maar niet dat ik iemands daarmee heb bezeerd. Het ligt niet aan hen, het ligt aan mij. En het komt denk ik ook mede door de gebeurtenissen in de afgelopen jaren dat ik mezelf zo moeilijk kan interesseren in dingen die er in mijn ogen totaal niet toe doen. Het heeft me veranderd. Misschien wel verbitterd, een beetje zakelijk gemaakt.

Hoe dan ook. Laten we maar gewoon kijken naar de toekomst, en erop vertrouwen dat er straks weer een tijd aanbreekt waarin ik weer wat meer in evenwicht zal komen en wat verdraagzamer zal zijn voor allerhande prikkels.
Straks heb ik nog een nachtdienst en vrijdag nog een late dienst en dan hebben we gelukkig fijn vakantie en gaan ‘we’ het huis licht en vrolijk maken. Voelt ook zo als een nieuw begin.

Varen gaan we ook. Met een missie.

Volgende week vieren we mijn 50-ste verjaardag lekker samen in een hotelletje aan de kust. Als het weer meezit wil ik misschien wel een elektrische fiets huren (ik heb er immers de leeftijd dan voor;) en lunchen op Scheveningen strand of zo.
-Mijn spierwitte broek, roze-rood gebloemde blouse / vrolijke jurkjes en knalrode schoenen liggen al klaar hoor mensen.

In de klus weken daarna hebben we nog de verjaardagen te vieren van neef J (50) en tante N (80) en voor ik het weet staat aan het eind van onze vakantie Kylian alweer op Schiphol en zal het gewone leven zijn keer weer nemen.

Het wordt een vermoeiende, beladen maar vast en zeker ook gewoon een hele gezellige tijd.

Kom maar op met die vakantie.

26 gedachtes over “Vakantie in zicht

  1. Ik heb het ook hoor, ’s winters donker en zomers komen de witte broeken en vrolijke kleuren uit de kast zal wel aan het weer liggen even wat nieuws willen. Fijne verjaardag al vast. Feest kwam later had ik ergens op een ander blog van je gelezen.

    Liked by 1 persoon

  2. Heel herkenbaar Narda! Ik wens je een hele mooie tijd met elkaar, mooi dat je de lichtpuntjes ziet. Ik denk altijd maar zo, herstel gaat nooit in een rechte lijn omhoog, dus af en toe een fikse jankbui hoort erbij (en kan soms ook gewoon opluchten). Ik wens je/jullie in ieder geval heel veel genietmomenten!

    Liked by 1 persoon

  3. Ik hoor in mijn hoofd een stem: Rustig aan, dan breekt het lijntje niet 😉

    Bijna jarig, en lichte kleding, varen… kortom, ja een mooie tijd komt eraan, en laat het maar lekker varen allemaal als je zelf aan het varen bent 😉

    X

    Liked by 1 persoon

  4. Kun je nagaan hoe gezond zo’n grote jankbui voor een mens kan zijn, heel veel hartzeer weg laten spoelen, we hebben niet voor niets een gezegde( is het wel een gezegde) “uithuilen en opnieuw beginnen”.

    Like

Geef een reactie

