Nationale ONTLurkdag 2017 


Vandaag is het 29 april, de dag die in 2011 door Klief is uitgeroepen door nationale ONTLurkdag. 

De reacties van de lezers die op mijn eerdere ontlurkverzoeken van zich lieten horen waren zo ontzettend leuk, dat gaf me destijds echt een enorme boost.

Maar ook het aantal volgers die ik in vier jaar tijd heb gekregen (in totaal 269, wouw!) geeft mij natuurlijk het vertrouwen dat wat ik schrijf de moeite waard lijkt om te lezen. Dat is in mijn ogen al een hele grote blijk van waardering, waarvoor ik ook de nooit reageerders hartelijk wil bedanken. 

Met stilletjes meelezen is niets mis, ieder mens met de juiste intenties is hier van harte welkom. -En van dat laatste ga ik gewoon van uit, soms moet je er gewoon bewust voor kiezen om een beetje naïef te willen zijn.-

Maar ze bestaan natuurlijk helaas wel: mensen die de bewegingen van andere mensen -die ze overigens dus niet eens mogen- op social media nauwlettend in de gaten houden om hen maar ergens op te kunnen betrappen zodat ze daar vervolgens kwaad over kunnen spreken tegen anderen.  

Waar ik nog veel triester van word is het cyberpesten. Ik vind dat zo ontzettend laf en van zo’n ongelooflijke domheid getuigen dat ik mij er bijna voor schaam een mens te zijn. Nu weer dat gezeur over kroonprinses Amalia. Wat is dat toch dat sommige mensen denken overal een oordeel / mening over te moeten geven? Begrijpen ze dan niet dat ieder moment dat zij hun tijd verspillen aan negatieve uitlatingen over anderen zij zichzelf juist het meest tekort doen? 

Ja, misschien heeft het woord ONTLurkdag een te negatieve klank. Met stil meelezen op zich, voortgekomen uit een gezonde nieuwsgierigheid en interesse naar wat een ander mens bezig houdt en beweegt is namelijk helemaal niets mis. Behalve dan dat de nieuwsgierigheid van de schrijver  een beetje onbevredigd blijft, maar dat is iets wat je ver van te voren kan inschatten als je aan een blog begint.  
Maar mocht u mij en al die andere geweldige bloggers die jaar in jaar uit gratis en voor niets hun (levens)ervaringen, kennis, en/ of fantastisch goed geschreven verhalen met u delen vandaag een pleziertje gunnen: Schroom vooral niet en doe (weer) mee met de Nationale ONTLurkdag:-D

35 gedachtes over “Nationale ONTLurkdag 2017 

  1. Leuk dat je meedoet lieve N! Ik lurk zelf soms ook wel eens, bij gebrek aan inspiratie wat te melden. Maar gelukkig kan ik dan wel liken.
    Máár: ik lees al je berichten. Je bent een mooi en puur en gevoelig mens en daar houd ik van.

    Liked by 2 people

  2. Hi lieve Narda

    Ik lees altijd je blog met veel plezier soms met een lach en soms met een traan . En eerlijk gezegd denk ik vaak o even reageren maar door een soort luiheid er zit immers geen like knop onder en dan op dat moment geen tijd hebben omdat ik uit moet stappen (lees ze vaak in de tram) vergeet ik het daarna weer .zijn dit goede argumenten 😃 om niet zo vaak te reageren ? Maar ik ga er op Letten om zo af en toe toch even te reageren xxx

    Liked by 1 persoon

  3. Ik lees je blog, als ik de reminder op Facebook zie, en mijn oordeel is eigenlijk altijd: wat goed geschreven. Helaas uit ik dat meestal alleen met een Like. Vooruit uit gemakzucht.

    Liked by 1 persoon

  4. Mij kén je wel, maar ik reageer ook niet altijd. Ik lees écht wel alles! Maar soms hebben andere mensen al gezegd wat ik ook wou zeggen en dan is het zo lullig dat ik schrijf ‘vind ik ook’ of iets dergelijks. 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Eh…… sorry… ik ben geen lurker….. mag ik nu toch meelezen;-) Whahahaha!
    Ik heb gelukkig niéts met “social media ” en dus kan ik me niets voorstellen bij de negatieve toestanden die jij schetst.
    Ach je weet het wel, ik ben volmaakt tevreden met mijn lezers en heb geen probleem met lurkers want ik ben, ook al net als jij, blij dat mijn “zo waardevolle, lezenswaardige stukken” gelezen worden.
    Ik ben blij met de mensen die wél reageren en soms lijkt mijn blog een bescheiden “chatroom”, ook al net als bij jou dus nee, ik ga maar niet meedoen aan ontlurkdag, gewoon omdat ik me geen raad zou weten als álle lurkers ineens altijd zouden reageren , ik héb al één kromme vinger, dat is wel genoeg;-)
    Ach… je hoort gewoon bij mijn favorietjes en dan schrijf ik met gemak én plezier “een stukkie”

    Liked by 1 persoon

  6. Ach ja, de lurkers… wat je zegt, je weet dat ze er zijn. Ik vind het prima, als zij zich daar prettig bij voelen, be my guest :-). Zelf reageer ik meestal wel even, gewoon omdat ook ik weet als blogger dat een ‘contactmoment’, een reactie gewoon leuk is :-).

    Liked by 2 people

  7. Nou, ik vind het wel een leuke term : nationale ontlurkdag 🙂
    Jammer eigenlijk dat we nu weer een jaar moeten wachten, of zou dat ook een keer per kwartaal, of een keer per maand kunnen, zo’n dag?

    Like

  8. Ik heb geen idee hoeveel lezers ik heb! En eigenlijk interesseert het me niet zo gek veel… Gek hè? Ik blog om het schrijven. Omdat ik dat vooral erg leuk vind. Hoewel lezers natuurlijk wel erg leuk zijn… maar voor mij niet het belangrijkste dus! 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

