Feest?

31 mei word ik vijftig.

-Als het goed is dan, laten we vooral niet te voorbarig zijn.-
Ik zie daar als een berg tegenop. En niet omdat ik dan vijftig word.

Mijn zusje overleed precies dertien dagen na haar vijftigste verjaardag, op vrijdag 14-11-2014, precies twee weken na haar Halloween party. Weken was ze bezig geweest met de voorbereiding daarvan, en het was een groot succes geworden.

Ik zou misschien ook best een feestje willen geven. Maar mijn ouders en zusje zullen daar helaas niet meer bij zijn. En waarschijnlijk zal Kyl eind mei nog wel in Australie zitten. Ik wil ook niet dat hij terugkomt voor mijn verjaardag, dat zou toch zonde zijn? Neef kwam met Rem zijn vijftigste ook niet, hij kreeg alleen een berichtje op fb, dus daar verwacht ik ook niet van dat hij komt. Wil niet zielig doen, maar soms is het wel een heel groot gemis om geen (eigen) naaste familie meer te hebben.

Ik zie ook erg op tegen de dag dat ik net zo oud zal zijn als mijn zusje was toen ze overleed. Dat is 13-6-2017. Daarom wil ik mijn feestje liever na die datum vieren, en dan nog het liefste als Kyl erbij kan zijn.

Ik denk dat ik maar onderduik op mijn verjaardag.

Was het allemaal maar vast voorbij.

31 gedachtes over “Feest?

  1. 50 is ‘slechts’ een cijfer, hoewel ik heel goed begrijp wat het je doet. Zeker in het besef dat je lieve zus ons aan die leeftijd heeft verlaten. Waarom ik begrijp? Met angst heb ik uitgekeken naar mijn 56ste verjaardag, een leeftijd die mijn vader nooit heeft gehaald.
    Ik hoop dat je op je verjaardag met warmte wordt omringd, zelfs op afstand met Kyl en zelfs op nog verdere afstand als St.Pieter voor één keer de hemeldeur op een kier zet en je zus en ouders laat meegenieten van het mooie levensparcours dar je aan het afleggen bent.

    Liked by 1 persoon

  2. In januari werd ik vijftig. Het bleek een dag als een ander, al heb ik in alle stilte wel het testament van mijn jeugd opgemaakt.
    Wat jou betreft: nog twee maand te gaan. Je bent zodoende nog steeds een veertiger, hoor.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik zou sowieso wachten met vieren tot Kyl terug is. Dat heb je écht iets te vieren (-: Zelf ben ik niet van de feesten en partijen. Ik ben in januari jarig en ontwijk het door te zeggen dat ik mijn verjaardag met die van manlief vier (februari.) Iedereen trapt erin tot volle tevredenheid van mij.
    Kus!

    Liked by 1 persoon

  4. O, ja, zo herkenbaar!!! Ik werd 28 oktober 60 en mijn moeder is 29 dagen 60 geweest en toen overleden. Wat zag ik er tegenop zeg, als de hoogste berg van de wereld. Ik heb het ook niet gevierd, ben een dagje weg geweest en heb iedereen het van te voren gezegd.
    En ik heb het moeilijk gevonden dat 60 zijn tot 1 december, en toen was de lading eraf. Op mijn 61 ste ga ik het nog eens even goed vieren, want daar heb ik nu zin in!

    Hoop echt dat het bij jou ook zo gaat werken.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

