Kerstgedachten

Kerst en ik zijn blijkbaar niet zo’n goede match dit jaar. Kerst vier je ook niet, Kerst moet je voelen. Kerst laat zich niet kopen met de mooiste versiersels of het lekkerste eten. 

Kerst is een feestje voor hen die gelukkig en gezond in liefde met elkaar zijn en nog niemand hoeven te missen of weten dat zij elkaar binnenkort zullen moeten missen. Niet voor mensen die zich alleen en eenzaam voelen. Niet voor mijn neefje. Niet voor de familie van Jaix. Niet voor hen die om welke reden dan ook hoeven te vrezen voor hun leven, of niet eens weten hoe ze de huur moeten betalen, laat staan een kalkoen of dure cadeau’s. 

Misschien vieren we kerst wel op het hele verkeerde moment, namelijk op het moment dat we eenvoudigweg alles al hebben wat ons hartje begeert in plaats van het moment waarop we juist dat beetje liefde en warmte harder dan ooit in ons leven nodig hebben maar te verbitterd zijn geworden om kerst te voelen en om nog op een wonder te durven hopen.

Fijne kerst, koester elkaar. 

31 gedachtes over “Kerstgedachten

  1. 2 dagen die tot zoveel poespas en verplichte vrolijkheid zijn verheven, dat het niets meer met kerst te maken heeft. Ik wens je fijne dagen, niet alleen vandaag maar alle dagen. Ik worstel mee met het gemis van wat nooit meer zal zijn.

    Like

  2. Inderdaad Narda, ik sluit me helemaal bij jouw blog aan : koester elkaar en geniet van de mensen om je heen zolang je er voor elkaar kunt zijn. Niet alleen met Kerst maar elke minuut van de dag! Merry Christmas Narda♥

    Enne jullie kerst-bad-scene is geweldig !!

    Liked by 1 persoon

  3. Leuke kerstkerel! Moet je houden, hoor.
    Het leven is soms zo ingewikkeld dat je niet weet wat je nou voelt of “moet” voelen.
    Fijne kerstdagen én sterkte…
    Een dikke digitale knuffel ♥

    Liked by 1 persoon

  4. Wat heb je dat mooi beschreven, en inderdaad kerst moet je voelen ………… en opeens besef ik dat ik er al jaren erg mijn best voor doe, maar het toch vaker niet dan wel voel. En dat besef maakt dan weer rustig …….. dat is het dus, ik voel het niet!!! Ik maak het gezellig en ik hoop dat jij het ook gezellig kunt maken met je mannen.

    Like

  5. Kerst moet je niet voelen, je mag het gewoon ook vieren en er het beste van maken. Het hoeft volgens mij allemaal zo hard niet als wat we er proberen van maken.
    Geniet van de dagen zou ik zeggen. Kerst is ook maar een beetje carpe diem. Mijn moeder verliet deze wereld op 24/12/2015, maar dat maakt 24&25/12/2016 er niet minder mooi op.

    Liked by 1 persoon

  6. Vieren mág, ook als niét alles ideaal is maar ik geef het toe, het is makkelijker als je niet aan gemis en nare dingen hoeft te denken. maar je maakt me niets wijs, jij hebt je dus stiekem met Rem “ondergedompeld ” in de kerstsfeer, wat een wéreldfoto! Ik ben ter plekke hélemaal “in de Kerst”.

    Liked by 1 persoon

  7. Zo is het ook exact, en het meest vreemde aan deze kerst? Voor mij? Is dat ik het niet gevoeld heb, wel verjaardagen die met en rond kerst zijn voor ons, en we zouden samen komen gisteren, maar op het laatste moment is dat alsnog afgeblazen, zieken en nog een zieken, dus blijf maar thuis…. op de één of andere manier is het toch van een koude kermis thuis komen in the end.

    Maar we hebben ons erdoorheen geslagen, stuk voor stuk, alleen mijn nicht is even met babynicht bij mijn ouders geweest en haar cadeau heb ik dan ook maar eerst telefonisch vertelt om het dan virtueel te geven in foto’s…

    X

    Like

Geef een reactie

