Goed nieuws en slecht nieuws

Laten we beginnen bij het slechte nieuws: We moeten 1956 Engelse ponden terug betalen. O, ik vind het zo oneerlijk, zo onrechtvaardig.
De bio-dad van Kyl had namelijk twee jaar geleden aantoonbaar weten te maken dat hij niet voldoende inkomsten had, en dus geen alimentatie hoefde te betalen.
Ik hoef u vast niet uit te leggen hoe het voelt als je weet dat hij wel vlieglessen nam, zonnige vakantie kiekjes poste op FB die Kyl mij dan weer aan mij liet zien, en vlak na die uitspraak natuurlijk binnen no time weer een vaste baan had als anesthesie assistent, dit keer in een privékliniek volgens Kyl.  Was ik toen toch maar naar een goede advocaat gegaan denk ik nu, maar hoe had ik in godesnaam moeten gaan bewijzen dat hij beunde? Bovendien had ik echt wel wat anders aan mijn hoofd In die periode. En dan mij nog durven bellen om mij sterkte te wensen en tips te geven, een uur voor de euthanasie van mijn vader. (Dat wist hij van Kyl).
*Adem in*adem uit*
Rem is meer een vader voor Kyl dan zijn biovader ooit is geweest en ooit zal kunnen zijn.
Ik denk en hoop dat Kyl en zijn -in Perth woonachtige- halfzus Jess meer voor elkaar kunnen en zullen betekenen dan hun vader ooit voor hun gedaan heeft. Naast Neef en mij heeft Kyl natuurlijk ook niet veel familie, behalve de stiefkant van Rem dan, en mijn tantes, ooms en neven en nichten natuurlijk, maar wat kent hij hun nou?
Daarom is het dus voor mij ook zo belangrijk dat Kylian naar Australië gaat, ik hoop zo dat ze samen een band opbouwen.
Misschien niet zo netjes om hier op mijn blog mijn gal te spuwen, maar het lucht wel lekker op.

Maar nu het goede familienieuws:
Neef heeft vanmiddag zijn diploma uitreiking gehad. (Beveiliging).
Yeah!!!🎉👍🎈💐🤓👏 Ik ben echt supertrots op hem, hij heeft ook zulke moeilijke jaren achter de rug.
Toen ik hem net aan de telefoon had vertelde hij ook nog eens dat hij graag met kerst hier wil komen logeren met T, zijn vriendin. (Het is kennelijk weer aan;)
En daar ben ik zo gelukkig en blij om. Op de lange termijn is dat eigenlijk veel belangrijker dan dat stomme geld.

(Maar toch…grrr).

26 gedachtes over “Goed nieuws en slecht nieuws

  1. Nog harder dan in je portemonnee raakt het je van binnen: het onrecht. En dat hij weet dat hij ermee wegkomt. Maar niemand ontloopt zijn karma (-:
    Gefeliciteerd voor Neef. Knap hoor, dat hij het ondanks de tegenslagen voor elkaar gekregen heeft!
    Dikke kus ♥

    Liked by 1 persoon

    • Met Jess heb ik af en tie via messenger contact. Als iemand haar verdriet en inbegrip mbt haar vader wel kan begrijpen is Kylian het, en vice versa. Ik hoop dat ze het heel fijn krijgen samen. Heb ook al tegen Jess gezegd dat zij en Kyl samen hun plan moeten trekken, en dat hun vader zich maar eens moet aanpassen aan hun. Hij woont in Engeland. Zou me niets verbazen als hij ook ineens naar Australië gaat, de narcist. Het klinkt hard (en je moet echt heel ver gaan bij mij voor je mij -en Rem- zover hebt) maar deze man zet geen voet meer over onze drempel.

      Like

  2. goed nieuws overschaduwd hier gelukkig een tijdje het slechte totdat je het echt moet gaan betalen. Hoe oneerlijk is dit maar bon ken dit.
    Gefeliciteerd met de neef, en sterkte voor het andere

    Liked by 1 persoon

  3. Je zegt gelukkig zelf al wat uiteindelijk het belangrijkste is maar ik kan me goed voorstellen dat dit soort huftergedrag een hoop rumoer aan de binnenkant losmaakt. Onrecht is zó slecht te verkroppen en dit is onrecht.
    Wat leuk dat neef graag de feestdagen bij je door wil brengen, daar ga je van genieten, en hij natuurlijk ook. Helemaal verdient na zijn geslaagde opleiding.

    Liked by 1 persoon

  4. Zo, dat is echt balen van de geld zeg ……. 😦 maar wat je zegt, het goede contact met neef is veel belangrijker, en wat fijn dat hij zelf wil komen met de kerst………… toch al zo’n moeilijke tijd voor jou, kan ik me voorstellen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

