Over grote reisplannen en een saunabezoekje

Zaterdag 22 oktober
De ‘Down Under’ plannen van Kylian beginnen langzaam vorm te krijgen. Zoals het er nu uitziet is hij in december klaar met school en vertrekt hij in 29 januari naar Sydney.
Daar zal hij al de dingen tegelen die hij nodig heeft zoals een bankpas, RSA certificaat (Responsible Service of Alcohol) en dergelijke. Een Working Holiday Visum heeft hij dan hier al geregeld.

Waar hij allemaal heen gaat verder is nog allemaal open. Oostkust, misschien NZ, hij ziet wel.

Hij zal terugvliegen naar Amsterdam via Perth waar hij natuurlijk Jess (zijn halfzus) weer zal zien die daar woont met haar man George en hun drie kindjes.
Het is alweer vier haar geleden dat hij ze voor het laatst zag bij zijn oma in Yorkshire. Hij wil daar ongeveer een maand blijven.

Uiteraard gaat hij ook skydiven bij Robin. Mocht hij geen baantje vinden in Perth, dan heeft Rob al aangeboden dat hij misschien op de dropzone misschien wel iets kan doen.

Het plan is dat hij eind mei, vlak voor mijn vijftigste verjaardag terug komt, maar als hij het heel fijn heeft moet hij natuurlijk niet alleen terugkomen voor mijn verjaardag, dat zou toch zonde zijn?!

Wel spannend hoor allemaal. Ik vind het zo leuk voor hem.
(En zo eng tegelijkertijd, hij is nog maar negentien).

Zondag 23 oktober
Van half twaalf tot zeven uur naar het Fort Resort Beester geweest. Was lang geleden dat we voor het laatst in de sauna waren. Heerlijk. Een aanrader dat fort.

Gister heb ik voor de eerste keer een paar uurtjes op de poli geklust in het kader van de reïntegratie.
Kreeg zo’n hartelijk welkom, deed me goed.
Mocht een paar uurtjes op een heerlijk rustig plekje werken, echt een ongekende luxe voor me,zo zalig!

27 gedachtes over “Over grote reisplannen en een saunabezoekje

  1. Wat een plannen van zoonlief. Heerlijk dat dat nu kan (al had ik er zelf niet aan moeten denken toen ik 19 was!). Zal wennen zijn maar het is maar “korte” tijd. En mocht hij de kriebels krijgen daar te blijven dan moet hij maar een plek zoeken waar jullie ook gemakkelijk een paar weken kunnen verblijven 😉! Dat is wat wij tegen zoonlief zeiden toen hij naar London verhuiste voor studie. Is wel stukje dichterbij. Fijn dat je eerste reintegratieuurtjes goed bevallen zijn. Kalm aan, niet gelijk weer bakken vol verantwoordelijkheden op je schouders. Na al die klappen herstel je weer langzaam, denk ik. Liefs vanuit een nu zonnig zuid Zweden. Ingrid

    Liked by 1 persoon

    • Dank je, nee, toen ik 19 was was ik daar nog helemaal niet aan toe. De dochter van mijn vriendin zit er ook al een paar maanden. Gaat hartstikke goed. (Zij wordt in mei 20)
      Woont je zoon nu nog in Londen? Dat is ook gaaf hoor, in het buitenland studeren. En ook gezellig om hem van tijd tot tijd even op te gaan zoeken. Liefs, Narda

      Like

      • Hij is vorig jaar aan een 3-jarige studie begonnen. Het eerste jaar ging redelijk gemakkelijk maar nu werkt/praktijkt hij naast z’n college-dagen dus stuk minder tijd over voor z’n sociale leven…..vriend(inn)en! Komen wij volgende maand ook nog een lang weekend!😉 In juli voor het laatst live gezien. Voor daartussen: leve whats app, facebook en skype.

        Liked by 1 persoon

  2. VInd ik wel de max! Hij heeft groot gelijk dat hij zoiets nu doet, volgens mij zal hij de tijd van zijn leven hebben. Natuurlijk zal je met een bang hartje zijn avonturen mee volgen, maar hij wil het écht en is er voor gedreven, dus dan loopt het wel los, hoor. Ik ben er zeker van!

    Liked by 1 persoon

  3. O ja, zo heerlijk tegenstrijdig hé, het zó fijn voor hém vinden dat het kan maar ondertussen zélf toch aan allerlei opties denken waarom het zó niet leuk is.
    Ik herken het van destijds bij mijn dochter toen haar oudste , nog maar 17 jaar oud een jaar in de USA naar school wilde…en dat ook deed. Maar zij ging naar een gastgezin dat was dan toch iets minder onzeker ….hoewel je dan ook maar moet afwachten waar ze terecht komen.
    Maar jouw Kylian gaa t het minstens nét zo goed doen, ik weet het zeker.
    O héérlijk een dagje sauna…. ik wil óók!

    Liked by 1 persoon

  4. Gewoon doen: je radeloos ter aarde storten. Het is de moeite waard, kan ik je verzekeren.
    Roos heeft het zó fantastisch in Finland dat ik geen haar op m’n hoofd spijt heb dat ik haar heb laten gaan. Het is goed zo! En ook nog m’n eigen schuld, dikke bult want ik heb haar gestimuleerd. Echt een gouden kans. Ach…zelfs vier maanden gaan voorbij (-: Het is een soort oefening voor “in het echie.”
    Ik ben blij voor je dat je een rustig plekje op je werk hebt en dat je warm ontvangen bent. Vooral dat laatste.
    Dikke kus ♥

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

