Artritis update-je

Ik had het al een beetje voelen aankomen natuurlijk: het gewricht van mijn grote teen is ontstoken.

Nu slik ik sinds gister dus 3x50mg diclofenac en vandaag gaat het alweer iets beter.
Zo pijnlijk als toen in mijn nek en pols was het gelukkig deze keer (nog) niet, aanraking was nog wel te verdragen, er op lopen kan ik alleen niet. Het lullige bij mij is dat zo’n ontsteking nooit echt vuurrood wordt en heel erg dik zoals bij normale mensen met een ontsteking. img_3121

Wel zie je bijvoorbeeld een tijdje na zo’n ontsteking een vergroeiing, bijvoorbeeld  op mijn rechterpols. Ziet er niet uit zo’n dikke knobbel:img_3126

Die rimpels en die sproeten en vlekken trouwens ook niet.

Natuurlijk valt het allemaal in het niets bij het overlijden van Jaixy, dat besef ik mij terdege. Over all ben ik echt heel erg blij en dankbaar voor wat ik allemaal weer kan. Maar in mei 2013 ben ik dit blog juist begonnen vanwege de ontstekingen in mijn lijf, dat was de rode draad, vandaar dat ik er nu toch nog maar even  wat over schrijf.

 

 

36 gedachtes over “Artritis update-je

  1. Ik blijf het altijd weer wonderlijk vinden dat nog zo (relatief) kort blogt, in mijn gevoel lees ik al bijna nét zolang als ik blog ( ruim 10 jaar) bij jou. Van de ontstekingen kan ik me niet heel veel herinneren maar ja, je hebt in die korte tijd ook zóveel meegemaakt dat nog véél ingrijpender was.
    Ik hoop dat je teen weer snel minder last veroorzaakt, en oppassen met de diclofenac hé, als kuurtje prima maar bij langdurig gebruik maakt het een puinhoop van je maagwand.

    Liked by 1 persoon

    • Toch alweer ruim drie jaar hoor. Ik heb nog nooit zolang iets volgehouden;) Maar wat een jaren waren het, pfff…Het gaat al veel beter met mijn teen hoor. Ja, met de Diclofenac pas ik wel op. Troep, maar je mot wat hè;-)

      Like

  2. En we zitten in hetzelfde schuitje. Hier komen die ontstekingen out of the blue. Duim, nek,schouder, pols, elleboog, enkel, knie … Heb jij van de dokter al iets anders gehoord dat diclofenac?

    Like

    • Met die nek kreeg ik eerst tramadol, toen oxynorm en oxicodon met Diclofenac en uiteindelijk maar een spuit morfine in het ziekenhuis.
      Heb lang Diclofenac geslikt met 3x dgs 2 pctm, maar nu al ruim twee jaar niets.
      Tot nu dan;(
      Ja, out of the Blue… gemene rot pijn is het hé?

      Liked by 1 persoon

  3. Diclofenac ook kortgeleden een tijdje geslikt. Maar gelukkig snel vanaf. Ik heb al een maagbeschermer dus had geen last van maagpijn of zo, maar troep is het.
    Beterschap met je teen.. ik dacht eerst, lijkt wel jicht! Maar je bent er al zo lang mee bekend hè.. akelig hoor!

    Like

  4. Hier zat je echt op te wachten, hè? Maar niet heus! Die teen ziet aanmerkelijk dikker dan zijn gezonde grote broer.
    Je mag heus over je kwellende kwalen schrijven, hoor.
    Voorheen las ik een blogger die iedere dag iets te janken had. Was het geen muggenbult dan was het wel een kort afgescheurde nagel. Daar ben ik met lezen gestopt. Jij hebt alle reden om te mogen “zeuren.”
    Beterschap!

    Liked by 1 persoon

    • Ja, sommige mensen hebben altijd wat.
      En dat is ook heel naar voor die mensen natuurlijk.
      Maar kijk naar jou. Jij hebt ook altijd wat, alleen je zeurt / praat / schrijft er niet altijd over. Bijna nooit eigenlijk.
      Sommige mensen kunnen het over niets anders meer hebben…:(
      X

      Like

  5. Bijzonder pijnlijk. Bij madam Menck is onlangs zware artrose vastgesteld. Ik weet ondertussen maar al te goed wat zulks kan teweegbrengen. Al is artritis geen artrose, vernam ik onlangs.

    Like

  6. Oei, dat ziet er niet helemaal…. eh… lekker uit! Zullen we samen wat bankhangen dan?? 😉
    Jeetje, ik heb je vorige blog ook even gelezen. Wat ontzettend verdrietig van je blogmaatje… Het blijft toch altijd oneerlijk!! 😦

    Like

Geef een reactie

