Herfstgedoetjes

Wat was het een heerlijke dag vandaag. Verassend eigenlijk, want ik had niet verwacht dat het zonnetje zo lekker zou schijnen. Prima fietsweer.
Was alleen een beetje jammer dat ik pas bedacht dat Kyl mijn fiets gister mee had genomen en hij bij Martijn was blijven slapen toen ik al voor het fietsenrek stond:(
Van de nood toen maar een deugd gemaakt en het dorp in gegaan om te kijken voor een bomberjack. Een lange jas is toch ook maar net niets op de fiets.
Op de terugweg naar huis nog een rondje door het agathepark gemaakt. Toen onze Bordeauxdog Nino nog leefde ging ik hier vaak heen voor mijn avonddienst of om verstoppertje met hem te spelen met Kylian. We piesten zowat in onze broek als we die grote kop van hem zagen. Onbetaalbare momenten waren dat.

Het Agathepark heeft een beetje dezelfde sfeer als het Wilhelminapark in Wormerveer waardoor mijn gedachten ook weer in vroegere tijden verdwaalden, toen ik samen met Zus op onze fietsjes naar het Wilhelmina park gingen om witte besjes, kastanjes, helicoptertjes en herfstblaadjes te zoeken. Ik hield van de herfst. Hield van de magische wereld die mijn zus voor me schepte in verhaaltjes over kaboutertjes, bosnimfen.
Ik verwachtte ze er werkelijk, achter iedere boom, nabij iedere paddestoel.
Gewoon, omdat mijn zus het zei.

Mijn fiets stond al klaar toen ik terug kwam. Nadat ik Barry Gibb (toch) gedownload had mijn nieuwe fietsjas getest tijdens mijn rondje Stierop.

Rem kwam een kwartiertje na mij thuis. Vanmiddag hebben we nog drie uurtjes in de tuin gewerkt. De Hedera is voor het laatst dit jaar gesnoeid en veranda is winterklaar.
En nu lekker voldaan met een rood wijntje even uitrusten terwijl Kylian kookt en Rem nog even naar de kwalificatie kijkt.

Ja, van zulke heerlijke herfstdagen lust ik er wel tien.

U ook?

4 gedachtes over “Herfstgedoetjes

  1. Dubbel en dwars!
    Met Rosa speel ik in huis weleens verstoppertje. Gooi ik de bel weg, en in de tussentijd verstop ik me. Echt gillen van de lach. En helemaal natuurlijk als je een Beauninodog hebt!
    Mooie compilatie van foto’s. Dat kan ik niet…
    Dikke kus

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

