Barcelona

Wat heb ik toch heerlijke dagen met mijn nichten gehad in Barcelona. We hadden een appartement gehuurd aan de Carrer del Parlement, dus zo’n beetje tussen de wijken Poble Sec en El Raval en gewoon tussen de Spanjaarden in.image

En wat hebben we veel gezien.
Hoogtepunten waren de drie uur durende fietstocht op zondagmorgen met onze privé gids Jort die ons veel vertelde over de geschiedenis en ons Kris-kras leidde door de pittoreske straatjes naar de mooiste kerken, pleintjes, hospital de la Santa Creu, waar Gaudí overleden is, de haven van Barcelonette, en een prachtige begraafplaats.

Maar ook de Sacra Familia had ik echt niet willen missen, wat een pracht en praal, en Parc Guell, ook zo mooi. En wat dacht je van de fontijnenshow op Placa Espagnol!

Naast alle mooie dingen hebben we toch ook de armoede gezien. Ik werd heel warm van binnen toen ik zag dat middelste nicht daar ook niet zomaar aan voorbij kan gaan. Het was trouwens heel erg leuk om middelste nicht wat beter te leren kennen. Oudste en jongste kende ik al wat beter.

Natuurlijk werd er ook voor de inwendige mens goed gezorgd;-)
We hebben heerlijke tapas, toetjes en pinxto’s gegeten, sangria gedronken langs het strand, paella op de markt aan de Ramblas. We zijn zelfs in ‘Els 4gats’ geweest, een oud kunstenaarscafé waar o.a. Picasso zijn eerste werken tentoonstelde.

Ja, het waren zalige dagen.
Zoveel gezien. Lopend, fietsend, met de metro.
Echt een aanrader!

 

24 gedachtes over “Barcelona

  1. Zóveel indrukken! Alsof je in plaats van een paar dagen een paar weken weg bent geweest.
    Barcelona is mijn dochter vorig jaar ook goed bevallen.
    Fijn dat je weer heelhuids thuis bent (-:
    Lieve groet ♥

    Liked by 1 persoon

  2. Ja Barcelona, ooit wil ik nog eens terug om alles eens te zien en te bezoeken eventueel, de keren dat ik er was, was vanuit Santa Susanna 😛 En van daaruit hebben we telkens dagtochten gedaan, en twee keer geloof ik, ben ik in Barcelona geweest, maar dat is gewoon te weinig om alles echt te zien!

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

