Vijftig jaar in vogelvlucht, happy B-day Rem❤️

Mijn Rem is jarig.
Vandaag is hij vijftig geworden.
Mijn vader had vandaag ook jarig geweest. Ik weet nog goed toen hij vijftig werd. Zie hem nog zo zitten in zijn tuinstoel in het hoekje terwijl hij ons cadeautje uitpakte. We hadden een verrekijker gekocht.

En je hoeft maar even met je ogen te knipperen of je eigen man wordt vijftig. Rem heeft nooit de mazzel gehad dat zijn eigen vader vijftig werd, zijn vader overleed toen hij negen was. -Kanker ja.-

Zoiets vormt een kind voor de rest van zijn of haar leven.
‘Kom eens….’ had zijn vader eens gezegd toen het bed inmiddels al beneden in de huiskamer stond. ‘Ik weet dat je mijn zoon bent, maar ik weet niet meer hoe je heet’.

Rem genoot in zijn pubertijd veel vrijheid. Lies, zijn moeder vond een baan en werkte vaak. Af en toe dus koken en boodschappen doen was voor hem heel normaal. Toen Lies een paar jaar later verkering kreeg met (mijn schone stiefvader) Geert, was Lies vaak in Frankrijk waar Geert destijds woonde.
Rems oudste zus studeerde al, en zijn vier jaar oudere zus die toen een jaar of achttien was lette een beetje op hem. Zij had toen net verkering met R.
mijn schoonbroer.

Rem groeide op in een volksbuurt onder de rook van Amsterdam. Soms mocht hij mee met zijn buurman op de vrachtwagen, iets wat hij geweldig vond. Hij was graag met zijn handen bezig, sleutelde graag aan zijn brommer en dat soort dingen. Hij kon best goed leren maar wilde gewoon het liefst naar de LTS.
De meeste dingen vogelde hij zelf wel uit, en als hij iets niet wist schroomde hij niet om op iemand af te stappen die het hem even uit kon leggen, zijn mondje had hij altijd wel klaar.

Dat was waarschijnlijk ook de reden dat hij op zijn vijftiende al achter de tap stond in het buurthuis. Je moest zestien zijn om er binnen te komen, maar Rem verzorgde er bijvoorbeeld de filmavonden en rolde er joints voor anderen. Zelf begon hij daar niet aan, hij zag wat het deed.

Hij kreeg al op jonge leeftijd verkering met C. met wie hij in totaal zestien jaar is geweest.
Op zijn zeventiende kocht hij de auto van de buurman. Zijn moeder kon er dan mooi intussen in rijden terwijl hij nog aan het lessen was. Ook tikte hij een zeilbootje met kajuit op de kop. Die heeft hij zelf met C. in twee dagen tijd naar de jachthaven vlak bij zijn huis gevaren. Na de LTS deed Rem een opleiding voor botenbouwer.

Op vrij jonge leeftijd nog kochten Rem en C. een huisje aan het water. Nadat hij zelf de benedenverdieping had gerenoveerd plaatste Rem een dakkapel boven over de hele breedte van het huis. Na een paar jaar verkochten ze dit huis met zoveel winst dat ze er een casco penthouse voor konden kopen aan de Zaan. Inmiddels had hij zijn hart gevolgd en was, nadat hij eerst nog een paar jaar Planner buitenland was geweest, vrachtwagenchauffeur geworden. Al zijn buren vonden het maar niets dat een eenvoudige vrachtwagenchauffeur in een van de twee mooiste woningen van het gebouw woonde. Zijn vrachtwagen parkeerde hij gewoon beneden.
Toen de relatie tussen Rem en C
stuk liep verkochten ze het met 100% winst.

Tja, en nu zijn wij ook alweer ruim vijfien jaar samen, in voor- maar ook in tegenspoed. Ik hoef hier niet meer uit te leggen denk ik, wat hij voor mij betekent, naast mijn liefste is hij mijn allerbeste vriend. 

 Nee, kinderen heeft Rem nooit gewild, ook niet van een ander, maar soms wordt je zo verliefd en gaan de dingen gewoon zoals ze gaan. Hij is een geweldige vader voor Kyl. -Oké, iets te lang van stof soms-

Ach, we weten bijna niet beter meer hier.

Vandaag is hij dan vijftig geworden, mijn mooie lieve man.
Daarom wilde ik hem hier vandaag even in het zonnetje zetten,
mijn allertrouwste Lurker;-)

❤️u!

24 gedachtes over “Vijftig jaar in vogelvlucht, happy B-day Rem❤️

  1. Je soulmate hè.. Gefeliciteerd en geeft de felicitaties ook even aan hem door.
    Mijn zoon had hetzelfde, kon ook goed leren maar ging naar de LTS.. een mens zijn zin is een mens zijn leven! Mooi verslagje!
    Ik wens jullie nog heel veel mooie, gelukkige jaren samen! Met Kyl erbij uiteraard!
    XXX

    Liked by 1 persoon

  2. Van harte, van harte, van harte met je Bikkel! Dat hij maar een gezonde, ouwe bok mag worden. Heel goed dat hij zijn hart gevolgd heeft. Dat klopt altijd.
    Je trouwste lurker, haha. Hij leest je blogs tenminste nog, wat ik van mijn man niet kan zeggen.
    Die vijftien jaar samen zijn natuurlijk nog maar het begin…
    Fijne dag!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

