Roses and more…

Even een update-je maar weer; het echte schrijven komt er maar steeds niet van, wìl gewoon niet zo, evenals het lezen van de berichten en verhaaltjes van mijn collega bloggers: mijn aandachtsspanne is een beetje beperkt. Komt wel weer goed mettertijd. Het zij zo.

Leuke dingen en minder leuke dingen te melden.
Eerst maar de leuke dingen:
Twee weken geleden hadden we familiedag van mijn vaders kant, en vorige week van mijn moederskant. Wat is het toch fijn om familie te hebben waar ik nog herinneringen mee kan delen. Gewoon, mensen om me heen die mij al kennen sinds ik een klein meisje was. (Nu ben ik wel een van de oudere nichten van vaders kant, maar de nichten en neven van mijn moeders kant zijn allemaal maar een paar jaartjes ouder of jonger).
Ook weer een paar tantes en ooms gezien en dat is gewoon ook fijn. Zoiets is opeens zo belangrijk geworden. 💜

Dinsdag kreeg ik de uitslag van mijn sollicitatiegesprek. Ik was een van de drie, maar helaas pindakaas, een van de twee andere sollicitanten is meer geschikt. Wel weer leuk om te horen dat mijn collega’s het jammer vinden voor mij, maar zelf wel weer blij zijn dat ik voorlopig nog bij hen blijf werken.
Toch was ik best teleurgesteld. Het leek me echt iets voor mij, en ook de mensen met wie ik er over gesproken heb leek het echt iets voor mij. Ik ben er zó mee bezig geweest. Maar ja…:-(
Er was iemand anders gewoon meer geschikt.
En ik was inderdaad wel erg gretig en erg druk tijdens het gesprek…

En nu zitten we heerlijk in de tuin. Om precies te zijn onder de rozen met een collega van Rem, dus de wilde truckersverhalen vliegen me om de oren.

Verder weinig te melden.
Mijn hoofd is nog steeds heel erg vol en druk. Morgen gaan we geloof ik een trailertje kopen voor de boot. Rem heeft in Wormer een stalling geregeld dus binnenkort kunnen we ons bootje eindelijk weer eens schoonmaken. Daarna zijn we van plan om in onze vrije weekenden ook elders te gaan varen. Muiden/ Pampus, Friesland, Monnickendam/ Volendam, Biesbosch.
Leuke vaartips zijn welkom.
Zelf heb ik nogal mijn zinnen gezet op het Prinsengrachtconcert in augustus, maar Rem ziet dat niet zo zitten. (En hij moet het natuurlijk allemaal wel regelen, ik hoef alleen maar voor de catering te zorgen;-)

Wat verders te melden?
O ja: ik ben voor het eerst in mijn leven op dieet. Niet echt om af te vallen, maar ik was mijn opgezwollen buik vanwege mijn darmen zó zat, dat ik nu begonnen ben met een Fodmap dieet, een speciaal dieet voor mensen met PDS. Volgens de internist is het juist goed voor mij om (vanwege de ontstekingen die ik soms heb in mijn darmen) juist veelzijdig en veel vezels te eten, maar beter voel ik me daar niet door.  Dìt dieet volg ik dus nu op eigen initiatief om te kijken of ik me er prettiger bij voel: en tot nu toe ben ik zeer positief. En stukken minder ‘opgeploft’.

Ons workaholicje Kylian is inmiddels klaar met zijn stage en heeft nu (als een van de weinige, de enige zelfs meen ik) een nul- uren contract aangeboden gekregen bij het stage-hotel. Hij had deze maand zijn diploma kunnen halen, maar hij heeft ervoor gekozen om komend  jaar zijn ‘mindere’ vakken zoals Frans en Bedrijfskunde op te halen zodat de keuzemogelijkheid  voor HBO opleidingen het jaar daarop wat groter wordt ; hij weet nog steeds niet goed wat hij wil. In december zal hij dan slagen voor zijn MBO Hotelmanagement, en daarna heeft hij nog een paar maanden de tijd om wat van de wereld te zien. Oòk heel belangrijk vind ik: Only Work and no Play makes Jack a dull boy!!

Maar goed, ik tap nog even een lekker koud roseetje in # pluk de prachtige dagen # en ga straks lekker een patatje eten. Mèt mayo. (Allemaal volstrekt conform dieet;-))

Fijn weekend allemaal!

image

image

image

image

image

image

image

22 gedachtes over “Roses and more…

  1. Wat heerlijk dat je nu lekker in de tuin kan zitten.
    Fijn dat de familiedagen zo gezellig waren. En ze zijn gek geweest dat ze je niet hebben aangenomen. Daar gaan ze spijt van krijgen hoor!
    Geniet lekker van je roseetje. En inderdaad soms kan een speciaal dieet helpen je beter te voelen.

    Liked by 1 persoon

  2. Wat is Spook toch een lekker ding (-:
    Jammer van je sollicitatie…ik had het je gegund. Net als je collega’s terwijl ze je liever kwijt dan rijk zijn, de lieverds. Maar wie weet ligt er nog een veel mooiere baan op je te wachten!
    Een glutenvrij dieet, begrijp ik. Zes weken is te overzien en als je er baat bij hebt, ga je ermee door en las je soms sjoemeldagen in.
    Dikke kus

    Liked by 1 persoon

  3. Goed weer iets van je te horen! Familiedagen hebben wel iets, en ik begrijp wel dat ze voor jou nu nét even iets meer betekenen.
    Wat jámmer dat die baan nou nét niet voor jou was.
    Geniet maar lekker verder van je prachtig bloeiende tuin, we zien je vanzelf wel weer verschijnen als je er aan toe bent.!

    Liked by 1 persoon

  4. Jammer van de baan!
    En hopelijk heb je baat bij dit dieet. Zou fijn zijn als je het maar tijdelijk hoeft te volgen, ik zit er levenslang aan vast (ik geloof da je dieet compleet glutenvrij is?). Maar tijdelijk of levenslang, het is vol te houden, en zeer zeker als je merkt dat het helpt!

    Liked by 1 persoon

  5. Jammer Narda van je sollicitatie, zeker omdat je je er zo op had verheugd. Je hebt in ieder geval de deur wel open gezet, betekent beweging, dus wie weet :-). Succes met je dieet in ieder geval en wens je een mooie week toe x

    Liked by 1 persoon

  6. De biesbosch kan ik je zeker aanraden, echt een mooi gebied om doorheen te varen. Pampus staat al een tijdje op ons verlanglijstje maar tnt is het er nog niet van gekomen om erheen te gaan.
    Balen van je sollicitatie maar wel fijn om te horen dat je collega’s blij zijn dat je nog even blijft. Je weet dan in ieder geval wel dat je goed bent in je huidige werk en een fijne collega. .

    Liked by 1 persoon

  7. Logisch toch, dat je teleurgesteld was dat jij die baan niet krijgt!! Het blijft toch een afwijzing, en het gevoel afgewezen te worden wil niemand, want het zegt eigenlijk dat je niet goed genoeg bent 😦
    Aan de andere kant, was jij met jou korte aandachtsspanne nu in staat geweest om je in te werken op een andere plek met andere werkzaamheden?
    Ik ga duimen voor jou dat er nog een kans gaat komen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

