Uit de kast

Soms open ik de kast.

Zet ik gewoon de deuren open en sta ik ervoor.
Kijk naar wat foto’s.
Raak gewoon wat dingetjes aan.
Een oorbel.
Een knoop van een brandweerjas.
Een oud portemonneetje.

En soms dan pak ik wat.
Een boekje bijvoorbeeld.
Zoals ik vandaag dit boekje pakte dat ik ooit aan mijn zus gegeven heb.
En dan kijk ik er wat in.
En ben ik blij dat ik haar ooit heb laten weten hoeveel ze voor mij betekende.
image

image

image

Er is een periode geweest in mijn pubertijd geweest dat mijn zus meer een moeder voor mij was dan mijn moeder zelf. Mijn moeder was in die periode nogal labiel, mijn vader nogal autoritair en ik nogal recalcitrant. De enige stabiele factor was mijn zusje die maar steeds weer probeerde de vrede te bewaren…

image

17 gedachtes over “Uit de kast

Geef een reactie

