Go with the flow…

De vakantie zit erop. Moe ben ik, maar zeer voldaan, want wat hebben we veel gezien en wat was het gezellig in Alfernatejo bij Arend en Denise.

Zondag aan het eind van de middag kwamen we thuis, en gisteren en vandaag alweer gewerkt. Morgen en donderdag nachtdiensten, en dan zondag weer een dagdienst, kortom: ik heb het te druk voor een uitgebreid verslag, -ook in mijn hoofd- maar verder gaat alles goed hier hoor.

Het huis staat ook nog, en alle bewoners zijn nog geheel in tact, hoewel Bram pas gister weer een klein beetje normaal gedrag vertoonde.
Puntje was wel dat Kyl ‘wat dingetjes’ die hier in huis naar ‘elders’ heeft verplaatst met het gevolg dat we ons rot lopen te zoeken naar van alles en nog wat. Geloof dat meneer en zijn 487 vrienden het wel naar hun zin hebben gehad tijdens onze afwezigheid. Vooralsnog nog geen klachten van de buren ontvangen gelukkig.

Afgelopen zondag was het de geboortedag van mijn moeder.
Ik mis ze soms zo ontzettend dat het steekt in mijn hart. Soms, -meestal in de trein en metro om precies te zijn- zijn ze in mijn gedachten zo dichtbij. Ik adem dan maar diep en dan gaat het wel weer.
Fb berichten lezen en blogs lezen helpt ook.
Ik denk alleen dat ik de afgelopen periode op die wijze wel een beetje op de vlucht ben gegaan voor mijn emoties.
-Geloof dat Paul, Billie of Menck dat al eens zei-.
Hoe dan ook, misschien wordt het nu tijd om eens wat mijn gedachten en gevoelens wat vaker de kans te geven van zich te laten horen, in plaats van weg te vluchten in de gedachten en ervaringen van anderen.
Dat is de reden waarom ik (tijdelijk?) wat minder op fb en wordpress te vinden ben.

Tijdens de vakantie ook weer een belofte ingelost, dus nog even doorzetten en dan is het ‘klaar’.

Op het werk zijn er ook een aantal veranderingen aan de gang en op komst. Mensen gaan weg, of krijgen een andere functie.
Ik ben het gewoon zo ontzettend zat om afscheid te nemen van alle dingen, mensen en werkwijzen die mij vertrouwd zijn.

Mag dan gewoon ook niets blijven zoals het was???

22 gedachtes over “Go with the flow…

  1. Vanaf nu, beste Narda, mag alles blijven zoals het was. Als één iemand ook maar probeert toch de opstandeling uit te hangen, dan krijgt die met mij te maken.
    Blij dat jullie het goed hebben gehad op reis. De batterijen zijn toch weer opgelaten om in de dagelijkse stress te vliegen. Wat problemen met ‘de overgang’ van rust naar stress, maar dat lukt je wel.

    Liked by 1 persoon

  2. Fijn dat je vakantie geslaagd was. Gun jezelf de tijd en ruimte om alle hectiek van de afgelopen jaren te laten landen.
    Logisch dat je nu helemaal niet op veranderingen zit te wachten. Het zou verboden moeten worden! Maar ja …. hoe doe je dat?

    Liked by 1 persoon

  3. Alles zal altijd blijven veranderen. Het is het beste daar vrede mee te vinden. Er zit gewoon niets anders op.
    Fijn dat julliie het fijn hadden. Welkom thuis en een mooi nieuw blog- leef en werkjaar gewenst.

    Liked by 1 persoon

  4. Pas hoorde ik een zin van iemand waarbij ik meteen aan jou moest denken. “De leegte zal altijd ruimte in blijven nemen.” Je moet dwars door de rouw heen, dat is de enige manier. Maar het mag wel in jouw tijd en jouw tempo. Al zal het je ook regelmatig overspoelen. Ik heb helaas geen advies voor je; sta met lege handen.
    Fijn dat de vkaansie heerlijk was. Dat hebben jullie maar mooi in de knip. En dan de draad weer op zien te mikken. Dat valt onder normale omstandigheden al niet mee… Je hebt een verstandige keuze gemaakt: je kiest voor jezelf in plaats van de social media. Wij zullen je altijd weten te vinden en hier op je blijven wachten.
    Een dikke pakkerd ♥

    Liked by 1 persoon

  5. Alles heeft tijd nodig. Als het verdriet je overspoelt ga het dan niet uit de weg maar laat het over je heen stromen. Langzaam zul je het een plaatsje kunnen gaan geven, maar overhaast het niet.
    Warm groetje, Ria

    Liked by 1 persoon

  6. Het enige dat nooit verandert is dat alles altijd en overal voortdurend verandert. Helaas, daar verander je niets aan… Het is moeilijk, maar uiteindelijk wordt elke verandering weer een gewoonte. Tot er weer iemand iets wil veranderen natuurlijk. Hou je haaks, het is niet anders, je moet er doorheen. (Suts is lijf).

    Liked by 1 persoon

  7. Wat fijn dat de vakantie heerlijk was!
    Het zou inderdaad fijn zijn, als het nu voorlopig blijft zoals het is. In jouw geval dan vooral, dat het ophoudt met overlijden van mensen waarvan je houdt. De dood went nooit. Het gemis doet vaak echt lichamelijk pijn, helemaal als je niemands kind meer bent, vind ik. Dikke kus voor jou!

    Liked by 1 persoon

  8. Opgeladen in een fijne vakantie komt er dan ineens ruimte voor het verweken van rouw. Alles komt zoals het komen moet ( denk ik) dus neem gewoon de tijd.
    Tja… veranderingen…. tegen wie zeg je het, ik háát het maar we zitten in het verkeerde tijdperk, alles verandert sneller dan ooit.
    Was ik nog maar 8 jaar geleden een tamelijk gis oudje dat met gemak via skype contact hield met de USA… ben ik nu weer hópeloos ouderwets omdat ik geen aaifoon heb en ook niet wil hebben!

    Liked by 1 persoon

  9. Wat fijn dat je een goede vakantie gehad hebt………….
    En ja, afscheid nemen blijft zo ongelooflijk lastig, of het nu is door dat mensen overgeplaatst worden of weg gaan, die veranderingen blijven moeilijk. Sterkte daarmee.
    En als jij het nodig hebt om voor de tijd die jij bepaald even afstand te moeten nemen van je blog, is het goed, we zien wel wanneer en of je hier nog terug komt. Zou me ook zo maar voor kunnen stellen dat je je blog op een gegeven moment sluit, om het als familie document op te slaan.
    Sterkte.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

