Tuinupdate 2

image
Zaterdagmorgen hebben we de zieke buxus en al heel wat Hedera en ander tuinafval zoals bielzen naar West-knollendam gebracht.
image
Gelijk met de aanhanger een aantal pallets gehaald voor de tegels.

image
’s Middags ben ik weer verder gegaan met Hedera snoeien. Wat een berg alweer hè? Je ziet de diepte nooit zo goed op foto’s, maar dit is een kuil van 50 cm diep. image
Rem heeft het bordertje verkleint. De Maria van Fenna en het ‘vijvertje’ van mijn ouders hebben samen een mooi plekje gekregen vind ik. Misschien een beetje truttig, maar het geeft me gewoon een beetje troost.
image
Je ziet hier duidelijk dat het achterste paadje breder zal worden. Beide paadjes zullen wat gaan aflopen (vanaf het huis naar de schuur).
image
Hier nog vanuit de schuur gezien. Volgens Rem moet er onder de anti worteldoek nog een paar cm afgegraven worden. image
En vanaf boven ziet het er dan zo uit.

31 maart komt het zand, 1 april komen de stenen. Voor die tijd hebben we gelukkig nog het lange paasweekend. En de grindmeneer komt ook nog steeds iedere dag een aanhamgertje halen.

Het komt wel goed…

20 gedachtes over “Tuinupdate 2

  1. Klimop mag je gerust snoeien tot quasi vlak tegen het takkengestel. Hij loopt gegarandeerd weer uit – en veel sneller dan je denkt.
    Al eens gedacht aan diagonaallijnen in de tuin? Die maken een kleine tuin optisch groter waardoor hij zowel fraai als spannend oogt. Er zijn beslist voorbeelden te vinden op het www.

    Ik wens jullie veel arbeidsvreugde. 😉

    Liked by 1 persoon

    • Hoi Menck, ja daar hebben we ons 10 jaar geleden al over gebogen. Toen vonden we de verdeling in terrassen in ronde vormen mooier. Nu nog. Ik denk dat het straks door de nieuwe schuttingen rechts en de lichte tegels van 60/60 ook al ruimer lijkt straks. Sowieso breder. Voor wat betreft je tip over de Hedera. Dat ga ik volgend jaar aan de linkerzijde doen denk ik. Rechts gaat voor het grootste gedeelte weg. Mijn buurman vindt de Hedera vreselijk. Ik denk nu aan een donkere schutting met rozen;-)

      Like

  2. Dat schuurtje, Narda (-: Ik zou het zo bij je op willen komen halen!
    Wat een karwei. Heel dapper dat jullie er aan begonnen zijn. En als het “af” is (voor zover een tuin afkomt) kunnen jullie tevreden met een biertje en een glas sherry achterover leunen.
    Lieve groet

    Liked by 1 persoon

  3. Pingback: Tuinupdate 3 | Beaunino

Geef een reactie

