In bed, op het toilet of in bad

Afgelopen woensdag was het alweer de een na laatste les van de schrijfcursus. Ik had het verhaal wat ik gister had geplaatst ingestuurd als huiswerk en Nicolien vond het knap geschreven, op enkele kleine dingetjes na.
Wel jammer als het straks klaar is hoor, het was zo leuk.
Aan de andere kant wel fijn ook, het neemt wat druk van mijn schouders. Zeker nu we in de tuin aan de gang gaan kom ik gewoon tijd tekort.

Woensdag over een week is de laatste les, en ik heb nog negen dagen om mijn huiswerk hiervoor te maken: ‘Kies een sprookje, bijbel- of mythologisch verhaal. Kies daar het kerngegeven uit en maak daar een eigen bewerking van in hooguit twee bladzijden’.
Het is de bedoeling dat we daarna van elkaars verhaal gaan raden welk verhaal ten grondslag heeft gelegen. ‘En er zijn mooie prijzen te winnen!’

Mijn moeder en zus wisten altijd zoveel van de mythologieën en de bijbelverhalen. Fenna heeft natuurlijk kunstacademie (en astrologie academie) gedaan. Ik weet er zo weinig van. En Mam las vroeger gewoon alles wat los en vast zat.
Ik hoorde ze bijna zeggen: ‘Nou Narda, kom op: dat kén je toch?!’
En nu heb ik dus maar een paar boeken in de bieb gehaald en ga ik me tussen de bedrijven door maar een beetje in de Griekse mythen verdiepen:

In bed, op het toilet of in bad;-)

image

23 gedachtes over “In bed, op het toilet of in bad

    • Móéilijk. Misschien moet ik valsspelen en roep ik jullie hulp in. Plaats ik alle verhalen van de anderen gewoon op mijn blog en laat ik jullie raden welk verhaal ten grondslag ligt. (Nee hoor, grapje).

      Like

  1. Je kunt het! Maar wat een opdracht, pfffffffffff ja ik ken ook wel wat verhalen en zo, maar om dat dan om te buigen, jeetje, met alle kennis die je werkelijk hebt, of je ze al kent of gaat lezen, moeilijk hoor…. Succes!

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

