Snapt u dat nou?

Mijn hoofd loopt weer eens om. Er zijn zoveel dingen die in mijn hoofd om mijn aandacht schreeuwen:
de tuin, werk, privé, bloggen, de cursus proza.

Tegelijkertijd voel ik me uitgeblust.
Wil ik niets liever dan alleen gelaten worden.
Komt natuurlijk ook weer door die stomme nachtdiensten dat ik zo van de leg ben.

En dan voel ik me nog schuldig ook. Om van alles en nog wat. Een kleine greep:
-Ik heb nog steeds niet met Neef afgesproken, het lukt maar niet om een datum te prikken.
-Ik had allang een kaart willen sturen naar ome F., een aantal (ex)collega’s die het nogal voor hun kiezen krijgen, Hendrika, Mirjam Kakel, enz. maar op de een of andere manier bevries ik als ik alleen al aan kaarten kopen denk.
Bizar toch?!

Ook afspreken met anderen lukt niet echt.
-Ik voel me zo’n vreselijk zeur mens nu, bah!-
Het is vast allemaal maar tijdelijk.
Heeft u dat ook wel eens?

Maar goed: ik moet maar gewoon een plan maken voor de dag en gewoon beginnen.
De zin en de nut komt dan vanzelf wel weer.

Dat kiezen is dan trouwens ook weer zowat hé?
-Zal ik grind gaan scheppen?
-De boodschappen doen?
-De badkamer schoonmaken?
-Mijn verhaal voor de cursus schrijven?
-Dat ene boek lezen (van de 275 op mijn lijstje)?
-Roeien?
Ik raak gewoon een beetje in paniek om al die keuzes.
Snapt u dat nou?

Maar goed.
Laten we maar gewoon bij het begin beginnen: opstaan.

Fijn weekend allemaal.

53 gedachtes over “Snapt u dat nou?

  1. Overkomt iedereen denk ik. Meestal neem ik dan een blocnote en ga vervolgens héél ruim plannen. Veel leegte en rust inlassen. Kwestie van de doelen haalbaar te houden. Dat geeft een gerust gevoel. Voor je het weet heb je dan toch bijna alle klusjes geklaard. Vergeet ook niet jezelf achteraf te belonen!

    Liked by 1 persoon

  2. Ik snap het!
    Beste Narda, je zit nog in een rouwproces!
    Denk je dat je daar zomaar aan voorbij kunt gaan?
    Hoewel je zoveel mogelijk afleidingen probeert te zoeken, wat ik je op ‘bewegen’ na afraad, dien je aan het rouwproces voorrang te verlenen.
    In dit geval is er maar één persoon belangrijk.
    N A R D A

    Liked by 1 persoon

  3. Dit overkomt echt iedereen, en dan denk ik ook blegh, en wat zal ik nu eens gaan doen, en weet je? meestal keer ik dan mijn kont in de kribbe en ga dan iets doen wat NIET op het lijstje staat, pak ik mijn fiets en ga fietsen… hahahaha voorbeeld hoor 😉

    En jij, als je nu een zeurhuis zoekt om toch eens even weg te zijn en alles eens wil vertellen met een goed luisterend oor die stil kan zijn, dan mail je maar, ik weet een goed adres, iets wat misschien ook op de motor kan 😛 😉

    X

    Liked by 1 persoon

  4. Ik snap je helemaal!!
    Ik heb deze week ook maar eens een planning gemaakt.
    Heb nu alleen een schoonmaakplanning. Die bijna klaar is… Op de badkamer na. Die gaat morgen eraan geloven.
    Dan mag ik nog even paasfreubelen voor de kids van mijn afdeling.
    Mag ik nog 2 kraamvisites afleggen en 3 huisjes bekijken…
    Binnenkort ook maar eens afspraken maken. Ow ja.. Vergeet bijna dat ik ook nog zo nu en dan een chemootje mag ontvangen en dan ff 2 dagen iets vermoeider ben.
    Ik snap je dus helemaal. Heb veel plannen maar er komt nog niet echt veel van terecht….
    Denk maar om jezelf!! Dat andere komt echt wel weer. 😘

    Liked by 1 persoon

  5. Je vergeet jezelf erbij te zetten in de eerste alinea 😉 Je hebt zoveel voor je kiezen gehad de laatste jaren en je bent nog steeds zo druk met alles. Neem alsjeblieft tijd voor jezelf, lieve nicht. Zet jezelf op de eerste plaats.. je lichaam lijkt je dat ook te willen vertellen. Ik herken alles wat je opnoemt, van lusteloos tot twijfelen. Bij mij speelt de overgang ook nog mee, zou ook bij jou nog een rol kunnen spelen. Mijn advies is toch om de drukte uit je agenda te halen en jezelf de nodige tijd en ruimte.. en liefde en rust te geven. Kus ♥

    Liked by 1 persoon

  6. Mocht ik Narda zijn (stel je daarbij niet teveel voor, want zo’n lelijke Narda heb je nog nooit gezien), dan zou ik inderdaad rustig opstaan, lekker ontbijtje, wat roeien, wandelingetje maken, genieten. Misschien lossen al die problemen zichzelf op. Als dit niet zo is, begin je met het meest ‘dringende’, en dan trakteer je jezelf op een fris wit wijntje…

    Liked by 1 persoon

  7. Ik denk dat het helemaal niet gek is.dat je je zo voelt.
    Jij hebt tropenjaren achter de rug, en zal daar op een of andere manier geestelijk toch van uit moeten rusten. Probeer gewoon maar alleen je hoofd leeg te krijgen.
    Zorg goed voor jezelf meis en laat je niet te veel opjagen door schuldgevoel, daar krijg je alleen maar een burnout van.

    Liked by 1 persoon

  8. Inderdaad gewoon beginnen met opstaan en verder rustig aan. Ik denk dat iedereen om je heen begrijpt dat je niet overal tegelijk kan zijn en je alles kunt doen. Laat je zeker niet leiden door schuldgevoel, daardoor ga je je alleen nog maar in meer onmogelijke bochten wringen.

    Liked by 1 persoon

  9. Je hebt zoveel aan je hoofd…zo weinig vrije tijd en zoveel klusjes om te doen. Aan schuldgevoel heb je niets. Ik weet zeker dat Rem jou geen zeur vindt. En Kyl ook niet. Hoe ik dat weet? Wij – ik spreek voor het gemak ook namens de rest van Blogland – vinden jou helemaal geen aansteller. Al die ellende die op jouw bordje terechtgekomen is, en je doet zo je best om door te roeien. Misschien moet je iets minder hard roeien…denk je niet?
    En waar heb ik een kaart aan te danken??
    Dikke knuffel

    Liked by 1 persoon

  10. En of ik dat snap. Trop is te veel. Maar wat schrijf jij toch zalig ! En een beetje Hollandse directheid is best tof : “…ik zo van de leg ben.” Zalig. You just made my day. Maar ik kan wel niet kiezen wat ik hierna best ga doen.

    Liked by 1 persoon

  11. Eh, nee, ik snap dat niet echt. Mijn motto: first things first. En de keuzemogelijkheden die je opnoemt – grind scheppen, boodschappen doen, badkamer schoonmaken – catalogiseer ik met graagte onder pietluttigheden.

    Liked by 1 persoon

  12. Ja hoor, ik snap het wel. Maar schuld heb je niet, dus probeer dat schuldgevoel maar te parkeren. Als dat lukt. Doe wat goed voelt en leuk is. Zet jezelf niet onder druk. Dat heb je de laatste tijd al genoeg gehad.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

