Over ENTJ, astrologie,diefstal, schrijfcursus en ander onbelangrijk gezwets

Dinsdag had ik mijn eerste loopbaangesprek. De uitgebreide MBTI test die ik eerder al had gemaakt werd nu uitvoerig besproken en ik werd nogmaals getest. Voor wie het wat zegt: ik heb een ENTJ voorkeur (maar dan niet zo heel erg uitgesproken E).
Best interessant allemaal. MBTI is gebaseerd op de persoonlijkheidstherapien van Carl Jung. Er bestaan 16 verschillende samenstellingen van zgn. voorkeuren.

Op zich is het een makkelijke manier om de juiste man op de juiste plek in te zetten, maar het haalt het volgens mij absoluut niet bij een goed geduide geboortehoroscoop. Zeker een synastrie- , en/of een midpointhoroscoop en transits zijn daarbij ook zeer de moeite waard, waarmee ik niet wil suggereren dat ik al deze kennis in pacht heb, maar met een goede site als astrocom kom je tegenwoordig al een heel eind. Zeker als je kijkt naar de posities van de Zon en de Maan, en daarna Venus, mars en Mercurius en Jupiter kom je al een heel eind. Nog mooier is het als je de exacte geboortetijd van degene weet met wie je jouw horoscoop wilt vergelijken. Op Astrocom worden alle mogelijke combinaties voor je geduid, dus je hoeft niets zelf te interpreteren, alleen moet je je wel bedenken dat een goede astroloog al deze feitjes weer als een puzzelstuk in elkaar weet te passen. Als je alleen kijkt naar de aspecten of plaatsingen van planeten op zich, zie je dus maar steeds bepaalde facetten zonder het totaalplaatje te ontdekken. Voor wie mijn horoscoop eens wil vergelijken met die van hem of haar:
Mijn gegevens: 31-5-1967 om 13:46 te Wormerveer.
Ik ben dus een Tweelingen, met een maagd ascendent en de maan in vissen. (Mars staat in mijn eerste huis in weegschaal. Dat is dus de reden waarom ik strijd tegen onrecht, of goed kan opkomen voor mezelf).
Genoeg hierover, ik weet dat het jullie geen barst interesseert, maar ik vind het zo verdomd intrigerend allemaal.

Iets anders nu.
Kyl zijn portemonnee is gestolen op zijn werk. Zo stom: Stopt hij zijn tas in de kluis en laat hij zijn portemonnee in zijn jaszak zitten. Ov weg, bankpas weg, rijbewijs weg.
Het zit hem niet mee, want de reparatie aan zijn scooter kost veel meer dan hij had durven hopen. En nu denken de mannen hier thuis aan een autootje voor Kyl.
Kunnen ze uren over bomen samen. (En als ik dan ook wat zeg hóren ze het niet eens;-)

Gister na het werk had ik weer cursus. Het was weer hartstikke leuk. Het is echt een hele gezellige groep (ondanks het hoge bollebosen gehalte;-)
Onder /op mijn verhaaltje stonden niet veel aanmerkingen, slechts 1 keer een ‘huh?’, slechts 1 regel was weggestreept en onder het verhaal had ze -naast een krul-: ‘Pure poëzie!’ geschreven. Maar ze zei er wèl bij dat het zo ook wel voldoende was zo. Meer in dezelfde stijl zou gaan vervelen. Dit verhaal was eigenlijk deel 1 van 2 delen. Ik heb nog anderhalve week om eraan te klussen. Het verhaal wat ze laatst zo mooi vond hoort kan daar dan nog achteraan en is het werkelijke eind. Misschien ga ik als de cursus voorbij is wel proberen er een heel boek van te maken. En -als ik dan een begin heb- wil ik in september nog de cursus ‘Roman schrijven’ gaan volgen, maar die is zeer intensief, dus waar ik dan de tijd vandaan moet halen, geen idee. We zien wel. 
We hebben gister als groep Nicolien gevraagd of ze zin heeft om met ons op de datum van de reserveles af te spreken.
(Dacht ik bij het voorstel aan gezellig wijnen en bieren aan een lange tafel in de kroeg, mijn Bb-sjes denken hierbij aan een pittoresk restaurant en het bespreken van ‘het werk’ -de boeken dus- van Nicolien, en de wijze waarop dit zo tot stand is gekomen: -Zo-kan-het-dus-ook-Nar!-

Kyl is nu naar het gemeentehuis en gaat op de terugweg boodschappen doen. Volgens mij hadden we niets nodig, maar Kyl blieft vanavond niet graag bloemkool, aardappels en tartaar, dus nu gaat hij lekker koken. En dat maakt mij zo
blij:-D (Zelf had ik nl. ook weinig trek in die saaie hap).Vandaag zie ik hem trouwens voor het eerst weer deze week geloof ik. En na vandaag zie ik hem denk ik zondag pas weer, want dan gaan we gezellig samen carpoolen naar ons werk hebben we zojuist besloten. 

Rem heb ik ook amper gezien, maar ik geloof dat hij wel in zijn hum is met zijn nieuwe trekker.
Lijkt me ook wel wat hoor, vrachtwagenchauffeur. Lekker tussen de mannen, muziekje op, beetje naar buiten tureluren…
Rem is van origine trouwens botenbouwer. Maar het bloed kruipt hé: zoals zoveel chauffeurs doet hij gewoon wat hij het liefste doet, en daar wordt een mens uiteindelijk toch gewoon het gelukkigst van…

28 gedachtes over “Over ENTJ, astrologie,diefstal, schrijfcursus en ander onbelangrijk gezwets

  1. Ik ben een leeuw en dat is ongeveer álles dat ik van astrologie weet;-) Leuk dat je het zo gezellig hebt op de schrijfcursus en verkijk je vooral niet op de “bollebossen”, het zijn óók maar mensen hoor en jij doet zéker niet voor ze onder!

    Liked by 1 persoon

  2. Wat balen zeg voor Kyl!! Eerst die portemonee, en daarna die scooter kosten. Echt balen.
    Wel fijn dat hij lekker gekookt heeft! En dat je hem weer eens gezien hebt deze week.
    Dat astro gebeuren is heel interessant! Je kan er toch heel veel uithalen over jezelf. Leuk.

    En ik geniet heel erg van jouw cursus avonturen. De groep mensen die zo anders zijn dan dat jij bent. En jij die je als soort van vreemde eend in die groep je toch steeds zo aanpast. Ik krijg er elke keer een lach van op mijn gezicht.
    Geweldig bedankt!

    Liked by 1 persoon

      • Ik heb inderdaad nu een week niet geblogt. Ik wilde vandaag wat posten maar er kwamen andere dingen tussen. Daarbij ben ik erg moe… Had dinsdag een zeer intensief maar verhelderend gesprek met mijn oncoloog… Het lijkt er een beetje op dat ik het niet goed voor iedereen duidelijk op papier kan krijgen… Het is ff warboel in mijn hoofd. Ik weet wat er gezegd is…. Maar omdat ik zoveel te horen heb gekregen krijg ik het nu even niet heel logisch op papier. Ik ga morgen een nieuwe poging wagen 😊
        Dank je wel 😘
        Het is trouwens geen slecht nieuws hoor. Maar gewoon veel…

        Like

  3. Je bent een gedecideerde, natuurlijke leider. Dat is een prachtige eigenschap!
    Wat het zwaarst is, moet het zwaarst wegen: vervolg je schrijfcursus als je er zoveel plezier in hebt. Er is altijd wel een reden om het niet te doen en dat vind ik dan weer een goede reden om het wél te doen. Dikke knuffel xx

    Liked by 1 persoon

  4. Ha! Ik ben ENFP. En serieus, toen ik de uitgebreide beschrijving las, dacht ik: het lijkt net alsof ik eindelijk iemand tref, die mij begríjpt..
    Horoscopen en hoe zonnen en manen in huizen staan.. i dont know hoor. Ben ook Tweeling, zeggen ze van dat ze oppervlakkig. Ben ik meteen uitgesproken. ben een heleboel maar nou net dát niet haha.
    Leuke vondst: geklets wat je gewoon ook zo noemt. Maakt dat het er nog verrassend diepe shit staat 😉
    Fijne avond!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

