Roeien met Matt

Inmiddels al twee drukke werkdagen achter de rug. Twee te gaan, want ik heb zaterdag vrij genomen. Niet alleen druk in de zin van ‘veel te doen’, maar ook in de zin van complete families die de hele dag in de wachtkamer wachten tot hun dochter/moeder/zus/nicht/achternicht/tante eindelijk bevallen is. En denkt u alstublieft niet dat een en ander gepaard gaat met respect voor de werkende mens. Gastvrijheid voorop!

Gisteravond had ik weer schrijfcursus. Na het werk wilde ik deze keer eens niet naar de Bijenkorf dus zocht ik wat anders. Maar waar ik ook binnenkwam, niets zinde me. Als ik houten stoelen zie ben ik sowieso weg, en hetzelfde geldt eigenlijk voor muziek die iets te hard staat. Uiteindelijk belandde ik bij een kroeg tegenover de Westerkerk waar ze naast bitterballen en ossenworst niet veel te knagen hadden helaas.

We waren maar met ons zeventjes gister. Ik geloof dat mijn cursusgenoten wel een beetje onder de indruk waren van de wijze waarop ik ‘drama’ had verwoord in de laatste pagina van ‘een’ boek. -O nee roman-. (U bent natuurlijk inmiddels al gehard door alles wat u met mij meebeleefd hebt;-)
Anyway: Nicolien vond het mooi en had er, naast wat kleine opmerkingen, met grote letters ‘je bent een Kei’ onder geschreven. Waarop ik nu natuurlijk enorm trots ben. 😃

En nu twijfel ik weer of ik het moet plaatsen hier of niet. Ik moet mijn laatste bladzijde van natuurlijk in het echt nog meemaken over vijftien maanden. Dan raakt mijn blog -U!- chronologisch natuurlijk de draad kwijt.

Vanmorgen lekker geroeid. Ik had er Zus haar Uitvaart CD bij opgezet. Dit nummer van Matt kennen jullie vast:

“There is a place I’m going no one knows me..”

Toch?

Of misschien zeggen deze regels u meer?

“Everybody got their reason, everybody got their way…
We can tell eachother secrets and remember how to love…”

En zo is het maar net.
En nu weer aan het werk, hop-hop

Pompidompidom pidom.
Pom pom pom pom…

19 gedachtes over “Roeien met Matt

  1. Lekker dat je zaterdag vrij bent!
    En super dat de schrijfcursus goed ging. Kan idd niet anders, aangezien je zelf genoeg meegemaakt hebt. Maar dan moet je het maar wel op papier weten te zetten. Ik zeg: goed bezig!
    Hihi succes met roeien

    Liked by 1 persoon

  2. Hopelijk geloof je het nu ZELF dat je een kei bent! Natuurlijk willen wij dat verhaal lezen. Zo gauw raken we nou ook de draad niet kwijt. En anders doen we er gewoon wat extra moeite voor (teruglezen of zo…)
    Dikke knuffel

    Liked by 1 persoon

    • Lekker rustig aan gedaan. Of liever gezegd:niets gedaan. Mijn hoofd is gewoon zo moe van ‘alles’ van afgelopen week. Maar straks naar het Concertgebouw, dus ik ga wel in actie komen nu. Fijn weekend nog Minoesjka. Het gaat vast snel beter worden allemaal. 😎

      Like

  3. Eeuwig onzeker

    ze twijfelde of ze zou slagen als verhalenverteller
    de faalangst droop van haar schrijfpen
    het stroomde door meer dan één gen
    en precies daarom werd haar boek een bestseller

    Je bent goed bezig, Narda!
    Lenjef 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Wat leuk dat je zo’n positieve beoordeling kreeg! En ik neem aan, terecht. Je maakt me erg nieuwsgierig.
    Leuk tentje in de Voetboogsteeg: Eetcafé Het Pakhuis. Maar of er houten stoelen staan weet ik niet meer…..

    Like

Geef een reactie

