bijbabbel

Hoewel men mij anders wil doen geloven ademt de poli Esperanz voor mij slechts wanhoop.image

De frisgroene bekleding en de ‘Geef je leven kleur’ folders die quasi nonchalant naast de paarse violen op de tafeltjes liggen verspreid, weten de triestheid niet te verbergen. Kanker laat zich niet lang verloochenen: 
Weer is ‘ons’ tafeltje bezet. Op paps stoel hangt de leren jas over de leuning van de man die door de wachtruimte ijsbeert: van de folders naar de koffiemachine en weer terug, terwijl zijn vrouw op mams stoel haar opvliegers onder controle probeert te houden door met een oude Story voor haar gezicht te wapperen.
Ik ben even later weer de gelukkige die ongeschonden door mag naar de volgende ronde: ‘Tot volgend jaar’.

Ook bij de neuroloog krijg ik vandaag goed nieuws: de CT scan van mijn hoofd was piekfijn in orde: geen aneurysma, of ander toekomstig leed in spé te zien, tot dusver.
Het deed me achteraf toch meer dan ik vooraf had verwacht.

Vandaag ga ik verder niet zoveel meer doen. Beetje wassen, lezen, roeien. Kyl slaapt nog. Hij kwam vanmorgen pas op zeven uur uit zijn werk. Gister was hij rond 15:00 begonnen. Schijnt allemaal vrij normaal te zijn als je stage loopt in de horeca. En nu heeft hij alweer een avonddienst.

Zelf vorige week ook weer twee nachten gewerkt. Zaterdagmiddag hebben Rem en ik tegels uitgezocht voor de tuin.
Dat gaat er dus eindelijk dit jaar echt van komen. Vorig jaar hadden we het vanwege mam natuurlijk uitgesteld.

Gister was het Valentijnsdag.  Ik heb er weinig mee, maar vond het stiekem natuurlijk wel leuk dat Rem een cadeautje had gekocht. Verder ben ik druk bezig geweest met mijn huiswerk voor de schrijfcursus. Mijn opdrachten van vorige week had ik niet zo goed gemaakt, al vonden ze het geloof ik wel ‘vlot lezen’, een compliment wat eigenlijk een non-compliment is in ‘de wereld van de literatuur’. (Hum).
Met een alwetende verteller werd geen auctoriale verteller bedoeld, -oeps- en ook mijn tweede opdracht liet wel wat te wensen over, maar goed mensen, ik léér.

De opdracht van deze week is drama, iets waar ik natuurlijk mijn hand niet voor omdraai;-)
We moesten nu de laatste bladzijde van een roman schrijven, in plaats van een eerste bladzijde. Nou-ik-ben-benieuwd!

Komende week werk ik vijf diensten dus de kans is groot dat ik dan weer een paar blogjes achter zal lopen, waarvoor op voorhand vast mijn welgemeende excuses.

 

33 gedachtes over “bijbabbel

  1. Druk is druk hoor, en eigenlijk kun je niet achterlopen omdat je niets verplicht bent in logland;-)
    Fijn dat de scan geen “narigheid”liet zien, gefeliciteerd!
    Ik hoop eigenlijk dat je niet téveel oppikt op die schrijfcursus, ik heb niet zoveel op met “literatuur” al zijn er wel uitzonderingen natuurlijk.

    Liked by 1 persoon

  2. Wat ongelofelijk fijn, dat op de scan alles in orde is. Het “zit” toch in je hoofd, dus geen zorgen meer daarover. Ik vind jullie keuze voor de tuintegels super. Ik kijk al uit naar de foto’s 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Super dat je scan goed is 🙂
    Stiekem moet ik lachen omdat jij durft uitkomen waar velen dat niet durven…. Niks hebben met Valentijn, maar toch blij zijn met een kadootje! Super!
    Ik wilde er een blog over schrijven, maar vind het zo’n heisa… je bent bijna een misdadiger als je voor je mening uitkomt…”waaaaaat? Vieren jullie Valentijn?????….”
    🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Maakt niet uit dat je geen tijd hebt voor logjes, het voornaamste is dat je goed nieuws kreeg van de dokters 🙂 ! Daar had ik op gehoopt en gerekend potverdorie.
    Gezellig tuintje daar. Geef mij eens het adres, zodat ik kan langskomen met een pul bleekwater, een schuurborstel, een pot CIF, een hark, een snoeischaar en een kooitje om die mol in te steken!

    Like

  5. Gefeliciteerd met de uitslag van je scan! Dat is wel een hiep-hiep-hoeraatje waard.
    Kyl heeft ongeveer 15 uur achter elkaar gewerkt. Dat vind ik dus niet normaal. Stage of geen stage.
    Van mijn man krijg ik altijd een cadeautje op Moederdag, terwijl ik helemaal zijn moeder niet ben. Maar daar doe ik natuurlijk niet moeilijk over 😉
    Pittige klus qua huiswerk. Maar je vindt het leuk en je leert ervan. Dat betaalt het lesgeld uit 😉
    Dikke knuffel

    Liked by 1 persoon

  6. Kan me voorstellen dat je er liever niks te zoeken hebt, in die bekende wachtkamers, gebouwen, maar toch fijn dat de uitslagen goed waren! Lekker druk heb je het, dus ik snap best dat je geen tijd hebt overal te lezen. Heb ik al weken niet… ;-).. Nieuwsgierig? Kijk mijn log van Valentijnsdag… en hobbel dan even door naar de HHH…
    XXX

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

