Over een band, drie hazen, een kip en een bruiloft

Het was me weer het weekje wel.-Zo’n week waarin er in het hele huis geen velletje toiletpapier meer te vinden is en je fijnste sokken kennelijk allemaal in de wasmand liggen.. Kyl werkte de avonddiensten in het hotel en ik had vier dagdiensten, dus die heb ik amper gezien. Nou ja, maandag dan, want toen waren we beiden vrij.

Was ook nog wat hoor maandag, want Rem had geregeld dat er een nieuwe energiemeter kwam. Ik zat om acht uur dus al gepikt en gedreven in de woonkamer.
Ik was er trouwens nog net op tijd achter gekomen dat het om een energiemeter ging, en niet om de verwarmingsketel boven ging, zoals ik tot de avond ervoor had gedacht. Zou toch wel grappig geweest zijn: ‘Ja komt u maar mee hoor, hij staat boven’.
Dat de stekkers van de tv en het Nespresso apparaat eruit moesten, de cv op 6 graden gezet moest worden en een ander zo’n drie uur zou duren, daar kwam ik op de ochtend zelf pas achter.
Maar goed, alles voor de groene stroom natuurlijk. Het had weinig gescheeld of ik was deze week nog eigenaar van een windmolen geworden ook. Heb hem gelukkig bijtijds kunnen overtuigen dat een nieuwe wasdroger nog vééél groener zal zijn;-). De huidige stamt nog uit de tijd met zijn ex en die was toen al een jaar of drie, dus nu ongeveer zestien jaar oud.
Rem was helemaal in zijn nopjes.
Nou ja, tot donderdag dan…

Ik reed namelijk net de straat uit, ging linksaf de bocht in en toen hoorde ik me toch een knàl. Mijn allereerste klapband was een feit. Hij was nog geen jaar oud! Ik was zo in shock door alles dat ik een stief kwartiertje later een plek voor mijn fiets zocht op de autoparkeerplaats in plaats van in de fietsenstalling.
Het was de rest van de dag trouwens ook niet meer goed gekomen.

Rem is er natuurlijk weer zoet mee. Het bleek dat de schokdemper rechts voor was afgebroken. Er was zelfs een stuk tussenuit. Iemand moet keihard de stoep opgereden zijn. Nu kom ik doorgaans niet verder dan het station, het crematorium en de ondergrondse parkeerplaats van de supermarkt, dus mijn naam is natuurlijk haas. Rem rijdt sowieso bijna nooit, nou ja, alleen als er benzine of een nieuwe band gekocht moet worden, en bovendien is hij getrouwd met mij dus zijn naam is ook Haas.
En sinds donderdag is Kyl zijn naam dus kennelijk ook Haas.
Zijn we ineens toch nog eens een èchte familie geworden.
En dat alleen maar door die band.

Anyway.
Gister heeft Rem op een sloop ergens in Limburg twee ‘nieuwe’ schokdempers gekocht en die gaat hij er dit weekend onder zetten. Eentje geloof ik. Hebben we er mooi nog een voor de breek achter de hand, altijd handig.

Gister mochten we gelukkig een busje lenen dus konden we tòch nog naar de bruiloft in Twisk.
Een paar kilometer van de feest lokatie woont Mike met zijn vrouw. Mike is een oude jeugdvriend van Lins en mij op de camping. Ik denk dat we elkaar 32 jaar niet hadden gezien maar het is nog steeds een toffe gast: hij is namelijk degene die op de contactadvertentie die ik voor kip Lieke op FB had gezet had gereageerd. Even uitleggen: een kip is namelijk een sociaal beestje dat erg ongelukkig wordt zonder andere kippenvriendjes.

Het voelde gelijk helemaal goed. Mike en zijn vrouw wonen op een prachtige boerderij met een groot nachthok en een stukje land voor de kippen en twee varkentjes. Lieke mocht eerst even op de keukentafel begroet worden en ze was allerminst bang van de grote hond en de kat, en liet zich lekker aaien. Ook toen we haar in het hok bij de andere kippen zetten reageerde ze nieuwsgierig. De kippen ook naar haar. Zowel de grote kippen als de kriel lagen lekker bij elkaar in een ketel met hooi of zo.
Ja volgens mij gaat dit helemaal goed komen. Hopelijk heeft ze nog een mooie zomer daar. En mocht het toch niet goed gaan dan brengt Mike haar weer terug.De vrouw van Mike zou me een beetje op de hoogte houden, en een fotootje sturen, dus dat houdt u van me tegoed. 

Ja, was een goed plan geweest om haar daar te brengen. Nou ja.
tot ik een uurtje later tijdens de bruiloft mijn laarzen op het toilet zag dan;-)

Het feest was hartstikke gezellig.de bruid en gom (Rems oomzegger) zagen er prachtig uit.
Mijn schoonmoeder Lies had weer helemaal van Bussum naar Blokker gereden. Tachtig is ze hè!! Ik vind het knap. Mijn schoonvader Geert ziet nog maar heel weinig en is sinds een jaar een beetje in de war jammer genoeg, maar hij had het reuze naar zijn zin. Om een uur of tien gingen ze met de taxi naar het huis van Karla en Ruud, (Rems’ zus en zwager) waar ze zouden blijven slapen, evenals mijn schoonzuster Ellie en haar dochter en schoonzoon. Zij wonen in Emmen, dus ook niet echt in de buurt.
Ja, was een mooi feest. Er werd goed gedanst en de bediening was helemaal top!

Maar nu moet ik dus aan de slag met mijn huiswerk. Ik moet voor morgen 24:00 uur twee verhalen schrijven. De opdracht over de aangereden hond en de dierenarts weten jullie al maar ik moet ook nog de volgende opdracht schrijven:

A ontmoet B. Zij praten:
A loopt even weg.
C komt langs praat met B, en loopt dan weg.
Door het laatste gesprek is er een voorsprong /voorspelling tav A ontstaan.
A komt terug en praat met B. De sfeer is veranderd.
-of je ook nog de V van verrassing wil toevoegen mag je zelf weten.
En het mag niet over vreemdgaan gaan
!

Waarover het dan wel moet gaan, ik heb werkelijk geen flauw idee. Ik denk dat ik me nu eerst maar in die dierenarts vastbijt.
En tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben staan er in de reacties hieronder misschien wel een paar leuke ideetjes van jullie;-D

Fijn weekend allemaal.

20 gedachtes over “Over een band, drie hazen, een kip en een bruiloft

  1. Wat een schrik zeg die klapband!
    Maar gelukkig wordt het weer geregeld.

    Leuk voor t kippie! Ik hoop dat ze het naar dr zin heeft daar!
    En een bruiloft: de liefde vieren is altijd goed!!

    Succes met je huiswerkopdracht.
    Ik heb even geen inspiratie voor je.
    Ik ben zelf soms al 7! Uur bezig met 1 blog.
    Ik weet wat ik wil zeggen maar mijn concentratieboog is zo laag… Komt door de chemo…

    Liked by 1 persoon

  2. In je verhaal ga je natuurlijk de snoodaard vinden die A heet en géén Haas heet en met de auto van B een flinke party joyriding op z’n kerfstok heeft wat jou een hartverzakking én een dure reparatie oplevert, is dát ook weer opgelost;-)
    Wat lief dat je zo goed voor je kipje zorgt en dat ondanks al die drukte!

    Liked by 1 persoon

  3. Lief, zoveel goede zorgen om een kip. Geeft de mensheid weer hoop…
    Toch een pittige kluif om twee verhalen te schrijven. Het bedenken kost natuurlijk de meeste tijd. Gelukkig heeft Rietepietz je een beetje op weg geholpen.
    Dikke knuffel

    Liked by 1 persoon

  4. ik dacht eerst dat je het over je fietsband had…niet dus… 😉
    Gelukkig is Rem zo’n handige Harry die dat kan fiksen, zou mij wel een dot van geld kosten.
    Voor fantasierijke verhalen wend je je beter tot iemand anders, fantasie heb ik alleen in m’n dromen… 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

