U raadt het nooit!

Gister, toen ik thuis kwam uit mijn nachtdienst hoorde ik voor de allereerste keer ‘de specht’ weer in het park. Vraag me niet wat voor een het is hoor, ik ben al blij dat ik een paar jaar geleden al ontdekt heb wat dat gekke geluid toch was dat vanuit het park kwam. Wij bofkonten hebben inderdaad een park in de achtertuin.  -Oké dan, Rem wist wat het geluid was-.

Ja, na de cursus kon ik na een tussenstop bij de Burge.r Kin.g direct door naar mijn werk. Had ik zelf geroosterd natuurlijk (die nachtdienst, niet die hamburger) maar toen wist ik nog niet dat ik op de woensdagavonden naar cursus zou gaan.
Komende week wordt roostertechnisch ook weer één doffe ellende wat mijn rooster betreft: Zondag heb ik alweer een ochtenddienst omdat mijn collega graag wilde ruilen omdat ze zaterdagavond graag de verjaardag van haar pubertweeling wil vieren.
Op de andere dagen kwam ik niet uit, door alle roosterwensen waardoor ik mezelf behoorlijk benadeeld heb. Ga ik trouwens niet meer doen. (Mag niet meer van Rem). Ach, zelfs voor mezelf kan ik het niet goed doen hahaha!

De cursus was weer leuk en leerzaam. Die drie uur vliegen gewoon om!  Hoe ze mijn verhaal vonden? Juf Nicolien had de eerste halve bladzijde geschrapt, die was totaal overbodig, verder de nodige woorden en zinnen, wat spelfouten verbeterd, maar onderop gezet dat ze het ‘geestig’ vond (hoe toepasselijk), hoewel met ‘misschien wat veel plot’ voor een verhaal. Ook vond ze het hele gegeven op zich al grappig genoeg, zodat ze het niet echt nodig vond het ook nog op een grappige manier te schrijven. Verder vonden mijn bolleboze klasgenoten dat ik teveel namen liet vallen waardoor ze de draad een beetje kwijt raakten, en dat er veel komma’s en zo verkeerd stonden (en zo). Heb vannacht de komma regels op mijn werk maar even uitgeprint, en da ’t kofschip kon in een moeite door natuurlijk. 

Denk dat ik er nu maar een boek van ga maken. Heb er echt zoveel plezier in gehad om het te schrijven, kan ik straks gelijk door stomen naar de volgende cursus;-)
Heb inmiddels zoals u  weet fb vriend in de branche, Esther, die ik vast wel om advies mag vragen over temperaturen ed.

Wat een wind hè mensen, bah. Gister zei paps thermometer nog dat het mooi weer zou worden. Ja, voor die specht misschien.
Ik moet nu echt opstaan en naar de apotheek slaappillen halen en mijn kortingsbon inruilen voor nieuwe dagcrème voor de maand om is. 
Dan ga ik gelijk even naar de bakker en de slager. De rest haal ik dan morgen dan wel weer.

Morgen komt er trouwens een cadeau voor mezelf tussen 13:00 en 17:00 uur. U raad nóóit wat het is. 
Wat denkt u, zal ik er een prijsvraag van maken?
Nêh, u raad het toch nooit, da’s weer zo flauw!

Fijn weekend!

53 gedachtes over “U raadt het nooit!

  1. Wat een heerlijk chaotisch logje. Ik onthou: er zat een specht tussen je hamburger en die cursuskandidaten zijn verschrikkelijke dikkenekken die je lever een stamp onder hun hammen zou geven.
    Wat geleverd wordt? Weet ik veel wat je bij Pabo hebt besteld…

    Like

  2. Nou, jij weet de spanning op te voeren zeg 🙂
    Geniet maar lekker hoor van dat cadeau voor jezelf, tenminste, ik hoop dat je het niet cynisch bedoelde.
    Weet je, als elk verhaal op jou schrijfcursus gelijk goed was, was het zonde van je geld geweest. Nu leer je er wat van, en dat lijkt mij alleen maar heel erg leuk.

    Liked by 1 persoon

  3. Als je het zo stellig beweert, dan ga ik maar geen moeite doen! In het ergste geval zit je vier uur op je bestelling te wachten. Nou ja, kun je vast aan het vervolg van je verhaal beginnen…… eh, van je boek!

    Liked by 1 persoon

  4. Vandaag tekenden zowel de bonte als de groene specht present in onze tuin. Magische beesten zijn het! Maar hun straf snavelwerk reserveerden ze alhier enkel en alleen maar voor de nootjes die ik tegen een boom had opgehangen. 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

