Over vanmorgen, ijzel en vuur

Weer een raar dagje hoor vandaag. Vanmorgen natuurlijk eerst de as van pap opgehaald. Nog even zitten kletsen met meneer Pennings over wat ik wel allemaal niet van de hele gang van zaken vond. Gewoon netjes hoor, niet dat ik boos tegen hem deed. Hij was erg aardig en begripvol en zei dat ik er allicht een brief naar de burgemeester en wethouders aan kon wagen.
Niet dat ik daar financieel iets mee opschiet, maar goed, een mens moet ergens beginnen om de wereld wat mooier te maken.
Anyway, pap zijn urn staat nu ook in de kast, pal naast de urn van mam.
De schelpjes die Zus nog bij de urn van pap had gelegd heb ik net schoongemaakt met de afwasborstel uit de erfenis van mam. -Zo was ik ook nog steeds met wasmiddel uit de erfenis van mam en zus, eten we nog kippensoep uit blik uit de erfenis van mam, en maakt Rem nieuw schroefdraad met een of ander handig weet-ik-veel-wat-voor- setje uit de erfenis van pap.
Af en toe moeten we er ook wel om lachen hoor, om dat ‘uit de erfenis van’. Het klinkt hier te pas en te onpas.

Maar goed, weer een belangrijke missie volbracht dus vanmorgen.
Het vreet allemaal zo’n energie mensen, gewoon door de emoties. Niet dat ik huil hoor, maar het is toch best gek hoor als je zo’n urn dan op de bijrijdersstoel zet en er een gordel omheen doet.
In een tas vond ik ook weer zowat. Ik droeg hem liever gewoon dicht bij mijn hart.
-Want ook lagen wij behoorlijk in de clinch vroeger, van hem houden doe ik veel-.
En dan maar ertegen kletsen hè, in de auto.

Vanmorgen kreeg ik een App van een collega over de vakantieplanning. We willen natuurlijk weer nèt allemaal in dezelfde weken, zul je net zien. Vorig jaar had ik al week 32 opgegeven, dus nu is een ander aan de beurt vind ik. Rem zit bovendien muurvast aan zijn vakantieplanning vanwege de bouwvak.

Hij is vandaag trouwens aan het Iceroad truckeren in Friesland, Groningen en Drente.
Spiegelglad daar natuurlijk.
Heeft u de filmpjes op FB voorbij zien komen van de mensen die daar op de straten schaatsen? Vanmorgen waren de wegen droog en rustig, maar voor later is er weer meer gladheid voorspeld. Gelukkig was hij al half leeg toen hij mij half tien even belde. Het komt vast wel goed allemaal.
-Maar toch ben ik blij als hij gewoon weer veilig thuis is straks-.

Zag trouwens ook op FB dat Robin, mijn aussi-vriendje, (‘mijn’ top 4 man) bezig is om daar met zijn vliegtuigen (skydive) te helpen een bosbrand te blussen in West-Australië, vlak bij zijn dropzone.
Hoe tegenstrijdig.

Nu eerst maar de boodschappen uitpakken. Heb al kippenvoer en kattenvoer voor Bram gehaald, sokken voor Rem, ben al bij de Bieb geweest om -op tijd!- mijn boeken te verlengen, boerenkool en worst gehaald, ja, ik ben goed bezig vandaag.
Zelfs mijn gordijnen gewassen!!!

Later vanmiddag ga ik even lekker een uurtje onder de zonnebank (foei, zo slecht) en in bad en mijn nagels lakken en zo voor morgen.
We gaan niet heel ver weg hoor, maar toch, ik heb er zo’n zin in.

Bloggen wordt vast niets, dus een heel fijn weekend alvast allemaal.

35 gedachtes over “Over vanmorgen, ijzel en vuur

  1. Ja mijn schoonzusje uit Australië belde zondag en daar was het deze week een keer 39 graden. Ook niet alles maar een beetje warmte niet verkeerd. … En een zonnebankje is een mooi alternatief hoor duik er ook graag een keer onder heerlijk.

    Liked by 1 persoon

  2. Ook een heel fijn weekend!!
    En toch fijn dat pap mam en zus nu soort van samen zijn… Met de urnen en schelpjes…
    En ja zonder te huilen kosten emoties zeer veel energie.
    Ik hoop dat je zomervakantie goed komt meid! 😘

    Liked by 1 persoon

  3. Even lekker ontspannen. Dan van die zonnebank zie ik niet zitten, maar een uurtje of twee, drie in bad.. boekje erbij. Wat drinken Heerlijk. Doe ik ook veel te weinig. Heb je ook niet altijd tijd voor. Ik kan me voorstellen dat je in een rollercoaster zit van emoties. Die brief moet je zeker schrijven…

    Love As Always
    di Mario

    Liked by 1 persoon

  4. Geniet er maar lustig op los samen. Kunnen jullie de interne batterijen weer opladen. Die brief…”moet” je schrijven. Dit is te gek om los te lopen. Maar eerst de hort op.
    Dikke kus ♥

    Liked by 1 persoon

  5. Schaatsen op straat, dat moet toch heel gek zijn als dat kan, en ja ik heb ook die filmpjes gezien, op FB maar ook op tv in alle journaals die maar voorbij kwamen.

    Het put ook uit zoiets, je blijft bezig en krijg niet de tijd om de rust te vinden, te rouwen zo, ik ben blij dat jullie nu even weg zijn van alles, en die vakantie straks, komt ook wel goed.

    X

    Liked by 1 persoon

  6. Het is nog een hele (emotionele) nasleep. Moet vreemd zijn, je ouders zo in een urn te zien staan.
    Hoe dan ook, jij kunt gelukkig op vakantie dit jaar. Ik kan me voorstellen dat je er nu al naar uit ziet. Even de boog ontspannen lijkt niet onverstandig.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

