Reischallenge 2016:Onze Tour de France op de motor

Dit  jaar is er een nieuwe ‘uitdaging’ van start gegaan. Initiatiefnemer hiervan is Thomas Pannenkoek, ‘een simpele ziel uit Brugge’, zoals hij zelf zegt

Mocht u zelf ook zin hebben om mee te doen kijkt u dan even op zijn blog. Ook van de bijdragen van de andere deelnemers kunt u daar denk ik wel de links vinden.

Goed, daar gaan we:

image
Dit is een foto van onze vakantie in juli 2011. We hebben op Rems Honda Transalp (bj’93) in 11 dagen tijd 34.00 km. gereden, de ronde van Frankrijk.
We hadden echt vreselijk hondenweer, ik droeg onder mijn motorbroek een legging, en erover een regenbroek, speciaal voor de motor. Als bovenkleding droeg ik twee shirts met lange mouwen, een trui, een waterdicht loopjack, een motorjas en de regenjas.
Wat een gedoe was dat soms als ik maar het toilet moest.
Mijn motorlaarzen kregen zoveel water te verduren dat de zolen gewoon loslieten. Ik liep dus compleet voor lul met grote plakkaten wit duct-tape eromheen. Zie foto. Er kwamen iedere dag wel een paar lagen tape bij. Ook mijn handschoenen waren niet waterdicht. Drie keer was het zo bar en boos dat we noodgedwongen in een motel / hotel moesten overnachten.
Maar mensen, wat was het een onwijs leuke vakantie, wel ook afgezien hoor, dat wel.
Rem heeft er een verslag over de route/ reis geschreven.
Ik zal dat verslag binnenkort eens plaatsen hier, met nog wat meer foto’s als u dat leuk vind?

33 gedachtes over “Reischallenge 2016:Onze Tour de France op de motor

  1. Ja! Dat vinden we leuk! Ach, op de motor in de regen, hatelijk. Verder is het natuurlijk super, maar dat rotweer moet je er dan maar bijnemen. Ben eigenlijk wel benieuwd waar jullie allemaal waren en wat jullie hebben meegemaakt…

    Liked by 2 people

  2. Waauw. Dank je wel, ook die is heel leuk!
    Met beschaamde kaken moet ik toegeven dat je bij de eerste blik naar die foto wel op de plee leek te zitten. Maar toen dacht ik: wie zit nu op de pot lekker een glaasje frisse erwtensoep te drinken? Maar met Narda weet je maar nooit…
    Dat verhaal zou ik ook wel leuk vinden. Doèn, Narda!

    Liked by 1 persoon

  3. ha ha, die tape op je laarzen. Maar dat is wel vaker zo: afzien tijdens een vakantie is ook leuk en je herinnert je het ook beter. Ik was een keer op fietsvakantie in Bretagne. De bergen vielen me daar erg tegen en elke dag vervloekte ik alles wat in de buurt was (vooral mijn vriend) maar als we dan s avonds een glaasje wijn dronken voor onze tent was ik al het leiden weer vergeten en had ik zin in de volgende fietsdag.

    Liked by 1 persoon

  4. Oh leuk, je doet ook mee!
    Ik heb me ook aangemeld bij de heer Pannenkoek 😉
    Maar hij is denk ik niet zo streng, hij controleert niks hoor… haha.
    Wat een verhaal zeg en inderdaad juist dat soort dingen blijft je bij.
    Ductape op je laarzen, hahaha. Je was vast een bezienswaardigheid.
    En in een tentje geslapen??? In ieder geval is de herinnering leuk!
    XXX
    PS.. ik was op zoek naar je statistieken, stuit ik hier op, dus ik ga nog even verder kijken of ze er ook op staan 😉

    Liked by 1 persoon

  5. Geen leuker vermaak dan leedvermaak 😉 Herinnert me aan onze fietsvakantie in Zuid-Frankrijk. Terwijl het in Nederland ruim 30 graden was, was – waar wij zaten – de dag- en nachttemperatuur bij elkaar opgeteld nog geen 30 graden. Ook erg gelachen, ja, haha. We fietsen door het hooggebergte. Het ergste waren nog de afdalingen…
    Je staat knap op de foto, Nar ♥

    Liked by 1 persoon

  6. Ik vind dit zo stoer! Wat ik er zelf mee heb met motorrijden weet ik nog niet, het is lang geleden dat ik bij mijn oom achterop heb gezeten, in mijn tienertijd namelijk, hahahaha maar het lijkt me zo gaaf om te doen, zo’n grote rit ergens maken….

    En wat je zegt, ik geloof helemaal dat het afzien was, maar jee, wat een ervaring! Misschien een keer in de herhaling als je weet dat het heel mooi is en blijft? 😉

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

