Een snelle update

Maar even een snelle update vanuit de trein op weg naar het werk na bijna een week ziek geweest te zijn.
Het houdt niet over allemaal.

Heb de afgelopen dagen een paar (oké, stuk of 5, 6, 7) boeken gelezen over autisme, en het begint me allemaal wat meer te dagen nu, waarover later meer.

Gister zijn Rem en ik eindelijk bij Hospice de Schelp langs geweest om alle lieve mensen die daar werken te bedanken met kerstchocola. Het voelde gelijk goed toen ik binnen kwam gelukkig. 

 Wat ik minder leuk vond was een brief met rekening van de gemeente Zaanstad. Mam heeft de plek in de urnentuin voor pap voor 10 jaar betaald. Maar omdat mam nu dood is moet ik 38 euro betalen om de rechten van de urnentuin op mijn naam te krijgen. Als ik dat niet doe moet ik hem ophalen.
Toen Rem en ik gister een klein kerstboompje bij hem neer zetten stond er gelijk al zo’n bordje bij. Ik vond dat best naar.
Alsof we een stelletje wanbetalers zijn.
Zo niet netjes.

   

Wat is dat toch?
Gaat alles tegenwoordig om de regeltjes?
De systemen?
De ratio?

Wat wel weer erg leuk was van de Gemeente Zaanstad was dat Rem en ik samen cadeaubonnen t.w.v. 300 euro hebben gekregen omdat we mantelzorger waren.
Daar word je dan wel weer blij van;-D

Maar toch, ik denk dat we paps urn voor de kerst maar naar huis halen als dat lukt.
Alleen is ook maar alleen.

Fijne zondag allemaal.

26 gedachtes over “Een snelle update

  1. Ook voor jou een mooie zondag. Hopelijk hersteld?
    De ‘commerce’ rond die urnes vind ik ook heel griezelig. Heb ik nu ook ondervonden bij het overlijden van mijn schoonvader. Zo’n vergunning kost bij ons meer dan driehonderd Euro voor tien jaar. Als ooit mijn schoonmoeder erbij komt, kost dit nog eens hetzelfde om onder hetzelfde urnezerkje te worden geplaatst.

    Like

    • Ik geloof dat je geluk hebt in Belgie te wonen. Hier in de Zaanstreek kost een urn plaatsen 1000 euro. Dat is voor tien jaar, en nee, dit kon niet voor een kortere termijn. Van Thomas begreep ik in Belgie iets meer dan 300 euro voor tien jaar.
      Raar toch?!

      Like

  2. Jezus, wat is dat nu weer voor shit, als ze ook maar ergens geld uit kunnen slaan, dan doen ze het, zelfs over lijken dus… lijkenpikkers… Haal je papa maar naar huis en van later zorg.

    Ik hoop dat jij je al een stuk beter voelt nu ❤

    X

    Like

  3. SCHANDE! Ik kan niet anders zeggen, er is zóveel voor betaald én voor 10 jaar vooruit, dan doet het er helemaal niets meer toe op wiens naam het staat, ER IS VOOR 10 JAAR BETAALD.
    Als je paps naar huis haalt zou er dus terugbetaald moeten worden, maar dáár zal natuurlijk géén sprake van zijn!
    Maar fijn dat je bij de Schelp warm ontvangen werd, ik had niet anders verwacht.

    Liked by 1 persoon

  4. Ondanks de mantelzorgbonnen vind ik het een gemiste kans van de gemeente. Ik snap dat er overal geld verdiend moet worden, maar kunnen we het wel met respect doen? Blijkbaar werken er op de desbetreffende afdeling geen ervaringsdeskundige. Jammer!
    Dikke kus

    Like

  5. Dus ook de gemeente kan het niet leuker maken, alleen maar moeilijker 😦
    Aan de andere kant, in mijn gemeente krijg je niets als je mantelzorger bent, hier ziet de politiek dat als je plicht, of je het aan kan of niet …….. tja.

    Wel goed dat je even naar het hospice bent geweest, hoef je daar niet meer tegen aan te hikken. Hoop dat het werken lukt.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

