Witte veertjes

Het blogje van gister is nu al 122 keer gelezen. Het feit dat er -verhoudingsgewijs met mijn andere blogjes vrij weinig reacties op gekomen zijn, zet me tot denken.

Ben ik te ver gegaan door de woorden van mijn zus hier te plaatsen? Ik geloof dat haar woorden juist benadrukken wat voor soort meisje zij vroeger was. De mensen die haar pas hierna hebben leren kennen zullen waarschijnlijk denken dat ik het over een ander heb, terwijl de mensen die haar alleen in de jaren daarvoor hadden meegemaakt maar amper konden geloven dat ze zo veranderd kon zijn dat ze haar huis en zoon verwaarloosde en speed gebruikte.
Tja.

Als ik haar stukjes zo terug lees merk ik dat er toch ook wel wat autistische trekjes in haar zaten, net zoals ik er wel een paar heb, ik ben gek op lijstjes bijvoorbeeld.
Ik heb daar natuurlijk ook over nagedacht. Voor wat betreft mijn zus is het de eerste keer dat die vraag bij me op komt. Dat zegt misschien al genoeg.

Voor wat mezelf betreft weet ik redelijk goed in te schatten wat er in een ander om gaat. (geloof ik). Dat antennetje heeft zich juist in de jaren heel goed ontwikkeld.
Ik denk dat mijn behoefte aan een beetje structuur aanbrengen meer komt door mijn vader. Ik kan prima met onverwachtse gebeurtenissen omgaan, en ben niet huiverig voor veranderingen.

Maar goed, nou heb ik toch weer een saai blog geschreven.
Het zijn de donkere dagen hoor mensen. Zaterdagavond was trouwens een prachtig lichtpuntje daarin want toen gaven we een kerstborreltje voor wat neven en nichten. Mijn tante uur Purmerend kwam ook, en het was zooo gezellig;-)
De kaarsjes, de lichtjes, de hapjes, de borreltjes, en natuurlijk de lieve mensen om me heen. Deed me echt goed.
Heeft u ook zo’n fijn weekend gehad?

O ja, nog even een vraagje: Weet iemand toevallig waar ik witte veertjes kan kopen?

28 gedachtes over “Witte veertjes

  1. Ik moet je bericht van gisteren nog lezen, nog niet toe gekomen. Voor de communie van mijn zoon kocht ik destijds witte veertjes bij een papierbedrijf, AVA, maar ik weet niet of ze dat in Nederland hebben. Een winkel waar ze veel soorten papier hebben, maar ook verpakkingen, kerstspullen, tafelaankleding en dergelijke. Misschien is er wel iets gelijkaardigs te vinden in de buurt.

    Liked by 1 persoon

  2. Ik heb gekeken naar je blog, dus statistisch gezien zit ik bij die 122x, maar gelezen heb ik alleen het gedrukte gedeelte. Heeft te maken met mijn ogen die moeten wennen aan ’t lezen van geschreven schrift. Dus daarom ook nog niet gereageerd.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik heb je blog van gisteren en dit exemplaar vandaag pas gelezen. Nou ja gelezen? De handgeschreven tekst heb ik overgeslagen. Iets met kippig zijn…

    Ik heb geen flauw idee waar je witte veertjes kunt kopen. Misschien in een hobbywinkel?

    Liked by 1 persoon

  4. Narda, ik was één van de 122 lezers. Dat ik niet gereageerd heb, komt zeker niet door jouw vermoeden dat je te ver bent gegaan. Het heeft meer te maken met een soort van onmacht. Wat zou ik graag tegen je zeggen: “Nou, Narda, het was zo en zo met je zus en dit en dat heeft geleid tot zus en zo.” Het is niet meer te achterhalen, vrees ik. Hoe wordt iemand tot degene die hij/zij aan de buitenwereld laat zien? Is buiten een ware afspiegeling van binnen?
    Ik geloof in de integriteit van je zus, zoveel heb je wel van haar laten zien. In haar doorzettingsvermogen (wat een vre-se-lij-ke klus moet het bijvoorbeeld zijn geweest om dat bandje af te luisteren, te stoppen, te schrijven, terug te spoelen, opnieuw dat stukje te horen, andere kleur pen pakken, weer stoppen verder schrijven, enz. En dat meer dan veertig pagina’s lang!), in haar goede wil.
    Waarschijnlijk zal het altijd onduidelijk blijven waarom ze zo is afgezakt. Welke teleurstellingen kreeg ze voor haar kiezen die ze niet verwerken kon? Ik begrijp dat je blijft zoeken om het te begrijpen. En eerlijk gezegd hoop ik voor je dat het lukt om dat kleine tipje van die nooit gedragen (?) sluier op te lichten. Maar……

    Witte veertjes. Steek je licht op bij: Xenos (heb ik ze ooit gekocht), Ranzijn, Pipoos. Wie weet. Je gaat er vast iets moois mee maken.

    Liked by 1 persoon

  5. Ik lees je zowiezo, want ik krijg een mail van je tekst. Maar dat betekent niet dat ik altijd reageer.
    maar zolang je genoeg empathie hebt, zou ik zeker niet aan autisme denken hoor!
    Ik maak ook lijstjes… gewoon omdat ik anders de helft vergeet. 🙂

    Liked by 1 persoon

  6. het betekent toch niets, Narda? Ik heb je logje van gisteren ook gelezen maar niet gereageerd. Ikzelf vind het niet altijd makkelijk om te reageren op dergelijke logjes (zal wel typisch mannelijk zijn zeker?).
    Witte veertjes? Geen idee, kan je die niet gratis oprapen aan het water, waar veel ganzen lopen?

    😉

    Liked by 1 persoon

  7. O ja, dit vergat ik nog te melden: madam Menck heeft ooit witte veertjes besteld bij bol.com om in een bloemstuk te verwerken.
    Geen idee of ze ze nu nog verkopen, maar je kan het altijd eens napluizen.

    Liked by 1 persoon

  8. Het was geen saaie log, maar er was hééél veel tekst in verwerkt (die foto’s). Ik moet bekennen dat ik ook maar één lapje tekst heb gelezen. Helemaal niks verkeerd mee, integendeel!
    Witte veertjes? Mijn buren hebben twee witte kippen – als je wil zou ik ze kunnen plukken 🙂

    Like

  9. Veel leeswerk, en dan nog handgeschreven kán sommige lezers afschrikken. Maar dat wil niet zeggen dat je het dan maar niét moet plaatsen als jij het belangrijk vindt om het wél te doen.
    Je weet zélf wel dat er geen antwoorden uit de reacties zullen komen, dié hoop je er misschien wél voor jezelf uit te kunnen halen en daar is niets mis mee. Uiteindelijk blog je voor jezelf en niet voor ons….al zijn we natuurlijk wél blij dát je blogt;-)

    Liked by 1 persoon

    • Ja, dat is ook zo. Maar soms ben ik bang dat ik mensen op de een of andere manier ermee in verlegenheid breng. Dat er weinig mensen op reageren, daar gaat het mij niet om, dat stoort me niet. Ik blog voor mezelf, maar dan wel zonder dat ik mensen daarmee wil beschadigen of zo. Je snapt me vast.

      Like

  10. Zoals je weet, loop k giga achter nu, al 4 dagen met bijlezen, en moet ik het vorige stuk nog lezen, dat ga ik ook zeker doen zodra ik hem tegenkom tussen al die andere blogmails die er nog staan, en niets is hard, jouw blog, jouw verhaal. Simpel en zo gaat dat soms, dan zet je iets neer en dan voila… en het waarom is dan een grote vraag. Niet teveel achter zoeken.

    En die witte veertjes, hobbywinkels, action, echt goede hobbywinkels? Intratuin of een tuincentrum die aan kerst doet? Lijkt mij…

    X

    Liked by 1 persoon

  11. Wat de witte veertjes betreft, de tips die je gegeven heb, wilde ik ook geven, dat heeft dus geen zin meer. Trouwens, ik heb ze inderdaad een keer bij de ganzen van het grasveld gepakt, maar ik denk dat er nu weinig te vinden zijn.

    Wat je blogje van gisteren betreft, dat heb ik net gelezen dus zal het nu 123 x gelezen zijn 😉 Vond het mee mooi blogje, waarin jij goed laat zien wat je bezig houd. De handgeschreven vellen van je zus heb ik niet gelezen, eigenlijk een beetje uit respect voor haar, het is zo persoonlijk. Jou verhaal was voor mij duidelijk genoeg.

    Liked by 1 persoon

  12. Ook ik loop 8 logjes achter, dus nog niet gelezen, maar ik merk ook dat ik te lange lappen tekst soms even bewaar aan mijn browser, omdat ik ze nog wil lezen maar op dat moment geen tijd heb, en dan later toch afhaak. Dan denk ik, oh dat is alweer een week geleden of zo geschreven. Of mijn browser doet raar, reageert weer eens niet of zo en dan ben ik al die vastgemaakte logjes weer kwijt… Ga nog wel eventjes terugkijken..
    X

    Liked by 1 persoon

  13. Wie schrijft die blijft

    schrijven doen de meeste stervelingen om te worden gelezen
    door toetsen of een pen aan te raken
    de diepste gedachten zichtbaar maken
    tussen de lijntjes staat vaak waar velen van houden of vrezen

    Maak je niet druk om wat andere mensen denken, Narda!
    Nooit!
    Lenjef

    Liked by 1 persoon

  14. Het was geen saai blog, Narda. Wat is saai? Bedoel je daarmee dat het een serieus onderwerp was wat je niet lichtvoetig kon beschrijven? Dat vind ik dan een verkeerde veronderstelling van je 😉 Ik heb maar de helft van de gescande tekst van je zus gelezen, om in ieder een beetje te weten waar het over ging.
    Mss dat je de witte veertjes in een hobbywinkel kunt kopen?
    Lieve groet

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

