Kanker op FB

Even over het verzoek op Facebook over het delen van een status over kanker. ‘Al is het maar voor een uur’:

Je hoeft niet zinloos toe te kijken. Misschien is het een beter idee om te kijken of je misschien iets kunt bedenken om het leven van deze mensen iets draaglijker te maken. Door even een bloemetje te brengen bij die zieke buurvrouw, of even een boodschap te doen voor je tante.
Wat dacht je van vrijwilligers werk?
Misschien als mantelzorger, vrijwilliger in een Hospice, of buddy?
Verder kun je natuurlijk ook gewoon wat geld doneren of als je daar niet genoeg van hebt een actie starten om geld in te zamelen voor de strijd tegen kanker. Iedereen heeft wel een talent. Ga kleedjes haken, viool spelen of armbanden rijgen, verzin wat, maar ga alsjeblieft niet steeds aan me vragen om een status over kanker op FB te delen.

18 gedachtes over “Kanker op FB

  1. Yep… al hebben wij nu te maken met een persoon die… en ja het word zelfs door eigen familie gedeeld naast er te zijn voor deze persoon… en toch denk ik… heeft het zin, de patiënt zelf, voelt zich hierdoor wel gesterkt… en daarom… maar oké, ik kan er ook weinig mee zelf.

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Zo ergelijk of het wat helpt .
    Net als in de oktobermaand …ook zoiets .
    In okt heb ik steeds een linkje van een blog van een jonge vrouw als antwoord gegeven. Maar om dat nu weer te doen. Ik lijk wel een politie agent.

    Liked by 1 persoon

  3. Gelukkig héb ik geen facebook, dus eigenlijk weet ik niet eens wat je bedoelt maar ik denk het toch te snappen.
    In ieder geval ben ik sowieso niet van “mensen vragen iets te delen”, iedere blogger moet zelf beslissen wat hij/zij publiceert. Er is soms bést veel vals sentiment, misschien goedbedoeld maar toch ook iets van “kijk ik een meelevend zijn”. Nee dus, niet afdwingen dus dit soort medeleven”. Doe je eigen ding ,daar ben je gewoon het beste in.

    Liked by 1 persoon

  4. Tja… Het is weer eens wat anders dan de kleur van je string roepen, de kleur van je bh, roepen dat je je sokken kwijt bent of weet ik veel wat voor andere vroegere facebook acties er waren om kanker onder de aandacht te brengen….
    Het blijft een vreemd iets dat mensen daar zo masaal aan meedoen

    Liked by 1 persoon

  5. Sommigen weten ook van gekkigheid om aandacht te krijgen niet wat ze moeten doen of roepen. Bang voor leegte of een dag geen stukje kunnen plaatsen. Of om te laten weten hoe fantastisch, vredelievend ze bezig zijn.
    Hou gewoon je mond en laat anderen met rust. Ik word hier heel dwars van!

    Liked by 1 persoon

  6. O, meis helemaal mee eens!!!
    Word een beetje moe van al dat soort berichtjes, en als ik er al moe van word, wat moet het voor jou dan wel niet zijn!!
    Misschien moeten we jou berichtje allemaal maar eens gaan delen, in de hoop dat mensen na gaan denken.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

