‘Rouwen voor Dummies’ en aanverwante zaken

Ik heb eigenlijk geen zin om weer te moeten schrijven dat het niet zo lekker gaat, maar als ik dat niet zou schrijven zou ik liegen dat ik barst.
Ik loop gewoon emotioneel gezien gewoon een beetje op mijn tenen. Nu niet denken dat ik de hele dag loop te janken of zo, dat doe ik helemaal niet.
-ja, ik weet het, een flinke huilbui zou opluchten, maar dat kan ik nou eenmaal niet op bevel-.

Financieel zit het ook een beetje tegen. We hadden helemaal vergeten Kyl zijn schooljaar te betalen, mede doordat Kyl vergat zijn mails (met de rekening) daarover te lezen en door te sturen. 1200 euro armer. Verder de betaling van mijn cursus januari à 475 euro. Een rekening van mijn eigen bijdrage ziektekosten 275 euro, plus de rekening van de bedankkaartjes. Daar komt dan nog eens bij dat ik sinds begin juli voor 4 uur per week teveel uitbetaald heb gekregen, dus dat krijgt ook nog een staartje.
Tel daar bij op de sushi en de kleding die ik moest kopen om me weer wat beter te voelen 😉

Maar goed, genoeg geklaagd.
Even iets positiefs:
Wat ging er wel goed deze week:
– Ik heb zojuist de bedankkaarten eindelijk op de bus gedaan.
– Ik heb een afspraak gemaakt met het crematorium. Vrijdag half twee mag ik de asbus van mam halen. Zal wel raar zijn, deze keer zonder mam. De as van pap en zus haalden we samen.
-Ik heb pepernoten gehaald bij de bakker.
-Ik heb mijn boeken op tijd ingeleverd bij de bieb. (Daar scoor ik weer punten mee bij Rem). Was op zoek naar ‘Rouwen voor Dummies’. Hadden ze niet.
‘Overlijden voor Dummies’ bestaat trouwens wel, dat u het even weet. -Maar u kunt ook gewoon bij mij terecht met al uw vragen hoor.-
Heb nu ‘geef flow aan je leven’ meegenomen. Stond veelbelovend in de lucht springend vrouwmens voor op de kaft, dus belooft veel goeds.
image
Als het niks is heb ik nog “laten de doden ook hun hond uit?”
-ik laat het u weten-
image
En als ik daar helemaal depri van ben geworden sla ik ‘Vrouw in de rouw’ open.
image
Volgens de recensie van Aaf Brandt Corstius vol humor geschreven. Nou, kijk aan!

Goed, ik moet dan wel een beetje voortmaken want het is inmiddels alweer bijna vijf uur, dus ik moet ook maar weer eens een gezonde maaltijd gaan bouwen. Ik geloof nooit dat Rem blij wordt als ik hem weer hotdogs laat halen of Alanya laat bellen. Hutspot it will be. Met twee ballen voor Rem. Daar wordt ‘ie blij van.
-Hij is zo geduldig met me.-

Dag lieve mensen.
Tot de volgende keer.

36 gedachtes over “‘Rouwen voor Dummies’ en aanverwante zaken

  1. Er komen wel weer een hoop vervelende dingen tegelijk. Zal je altijd zien. Ik had indertijd veel aan een klein boekje van Toon Tellegen: “Maar niet uit het hart”. Geen oplossingen, maar mooie kleine verhaaltjes. Misschien een idee. En tot mijn stomme verbazing kan ik het nu nergens vinden…..

    Like

    • Ik denk dat ik hier gewoon doorheen moet. Een kwestie van tijd, en ondertussen proberen te begrijpen wat er in mijn hoofd allemaal gebeurt tijdens dit proces door erover te lezen. Mijn lijf voelt gewoon zo nerveus, zo ongemakkelijk.
      Dat boekje onthoud ik, dank je.

      Liked by 1 persoon

  2. je klinkt eigenlijk best opgewekt in dit logje, Narda.
    Al heb je natuurlijk al genoeg redenen om de komende 5 jaar nog te janken. En gaat dat janken je ook niet vooruit helpen… Gelukkig is Rem geduldig.
    Dikke knuffel van me!

    Liked by 1 persoon

  3. Rouwen voor Dummies ken ik niet… Wel ken ik een goede rouwcoach maar die woont (helaas voor jou) bij mij in de regio. Maar ik wil haar wel eens vragen of zij een coach bij jou in de buurt kent … Niet dat je niet mag rouwen of dat je je tijd niet moet nemen.. Maar jij hebt zo veel op je bordje gekregen het laatste jaar dat een beetje hulp wellicht welkom is…
    x

    Liked by 1 persoon

  4. Een financiële dip kan er ook nog wel bij… Wel een opsteker, die schrijfcursus voor je!
    Een bescheiden hoeraatje voor Rem en zijn geduld. Die twee gehaktballen doen vast wonderen…
    Liefs en heel veel sterkte ♥

    Liked by 1 persoon

  5. Bestaat dat, Rouwen voor dummies? En naar Laten de doden ook hun hond uit ben ik best wel benieuwd. Gelukkig heb je nog steeds je (galgen) humor. Maar tis allemaal niet niks, je hebt zoveel meegemaakt, ik vind je er nog goed onder, al zie ik natuurlijk alleen je blog berichten. Je kijkt er wel op, maar niet erin zeg maar.

    Liefs

    Liked by 1 persoon

      • Daar wil ik best meer van weten. Ik ben momenteel het boek aan het lezen De cirkel voltooien.
        Ik heb de laatste tijd heel erg veel moeite met het werk in het Hospice, en dan voornamelijk het “loslaten”. Hoe moet ik dat doen? Ik weet het echt niet, ik neem de mensen mee naar huis, en dat is niet zo erg, maar ik neem ze mee in mijn slapeloze nachten, en dat zijn er veel……

        Liked by 1 persoon

        • Het lijkt me ook zo zwaar, zo heftig om daar te werken. Hoeveel uur werk je daar per week? Misschien tijdelijk even minderen, zodat je minder aan de mensen gaat ‘hechten?’ Niemand schiet er iets mee op als jij er zelf onderdoor gaat hoor. Bespreek het met de leiding, zij zullen je daar toch wel mee kunnen helpen? Praat je er over met je collega’s? Misschien kun je wat leren van de manier waarop zij hier mee omgaan.
          Veel liefs, Narda (die ook alweer wakker is).

          Like

          • Het is maar 1 dag per week. Gelukkig kunnen we er daar goed over praten, aankomende maandag hebben we weer een avond met een aantal mensen om ervaringen uit te wisselen. Je kunt het namelijk niet daar buiten bespreken, zou ook raar wezen, maar je moet het wel kwijt. Op Curacao is euthenasie verboden, dus het gaat ver…..soms kan in het niet hebben, ik heb nu ook 2 weken vrij. Momenteel met het bedrijf verhuizen, de loft is dan wel klaar, maar nog geen puntjes op de I. En mijn schoonzus was hier, haar man is net aan kanker overleden, en daar hebben we nu een mooi vogeltje voor in de tuin met een beetje as erin. Ja, en dan lig je wakker en komen al die mensen bij je op bezoek. Soms slik ik Dormix, misschien ken je het wel, anders eens proberen, het is niet verslavend, en als je dan wakker ligt, is het allemaal niet zo erg, tenminste zo voelt dat bij mij. Liefs, inmiddels weer achter mijn buro.

            Liked by 1 persoon

          • Maar 1 dag? In de schelp werken ze in shifts van vier uur per week. Sommige draaien dan wel twee keer per week zo’n 4-uurs shift. En dan je zwager ook nog overleden. Gecondoleerd. Mooi, dat vogeltje in de tuin. Het wordt trouwens steeds mooier bij jullie.
            Ik heb van de week weer slaappilletjes gehaald. Met mijn nachtdiensten slik ik ze wel, en als ik echt niet kan slapen en vroeg op moet.
            Hou je maar taai, en neem actie hoor. Beloofd? X

            Like

  6. Tja, joh…die financiële tegenvallers vallen gewoon tegen, daar verandert helemaal niemand iets aan… Voor de rest zou ik zeggen: start writing that dummiesboek girl 🙂 enne… gewoon stoer dat je aangeeft hoe het echt met je gaat… zoals je zelf zegt; het komt wel goed xxx

    Liked by 1 persoon

  7. Iedereen rouwt op zijn of haar eigen manier, en dat huilen, dat potje janken, ja heel erg herkenbaar, na het verlies van mijn opa kon ik dat dus ook niet. Het heeft echt jaren geduurd voordat ik dat wel kon, en niet eens alleen, nee daar had ik mijn beste vriend dus voor nodig, jeetje… toen dat eenmaal begon? Maar het is eruit nu.

    En zo zal het voor jou misschien ook zo zijn, en doe je ding Narda…. er zijn geen regels, besef dat goed!

    Sterkte als jij de asbus op gaat halen ‘alleen’ dit keer… ❤

    X

    Liked by 1 persoon

  8. Jij weet als geen andere dat het je k*t voelen hoort bij wat jij hebt mee gemaakt. Dat je dat niet meer wilt ………. zo begrijpelijk!! Maar dat is niet zo en dat zal alleen zo worden als je de tijd er voor neemt …………. maar ja ………. het is gewoon niet leuk!!!
    Wat goed trouwens, dat je dan toch weer hutspot gaat maken 🙂 Hoop dat het gesmaakt heeft. En wat dat boek betreft? Over een aantal jaar zie ik het boek Rouwen voor dummies van Narda wel in de boekenwinkel.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

