Maar hoe is het daar?

Hoi pap, mam, zus,

Hoe gaat ‘ie nou daar, zo boven?
Hier beneden gaat het wel oké hoor.
Alles onder controle.
Ik vind alleen sommige dagen soms zo moeilijk.
Zoals morgen weer.

Van de week was ook nog de begrafenis van buurman Tijmen.
Ik telde 35 koppen.
-Tellen, of boodschappenlijstjes samenstellen.
Dat is de truc-
-Maar hoe is het daar?-

Binnenkort ga ik weer afspreken met Esther, en in januari met Alice, Jeanette, Yvonne en Jaq.
Een paar weken terug vroeg Tineke mij of ik zin had om wat af te spreken met Jos Schaper, weten jullie wel?
Die muziek leraar?
Als ik Tineke denk, denk ik Plastic Bertrand, Blondie, Jacco en Joop Zoetemelk.

Morgen is mijn collega Marijke 25 jaar in dienst.
Daar ga ik even heen.
En dan zet ik mijn ‘een jaar geleden’ gedachten gewoon maar even uit.
-Je zou jezelf alleen maar gek maken.
Ja toch, niet dan?-

Ik kwam laatst nog een filmpje van je tegen pap. Gewoon, op youtube. Na 3minuut 5 of zo.
Met de Wormerveerse Stoomspuit.
Je was best een knapperd hoor.
De langste van het stel.
Toeter op je borst.
En ome Piet loopt voorop met zijn vaatje jenever.
Wat hadden jullie het altijd leuk hè?!

Ik had Carool laatst al de link gestuurd.
Carool en ik gaan ook eens afspreken hoor. Ze is zo druk met voetbaltrainen en zo. – Nog steeds ja-.
-Maar hoe is het dan daar?-

Het zou nu vast niet lang meer duren voor ik mam op mag halen. De kaarten moeten ook nog op de bus.
Rem heeft ze uiteindelijk zondag maar geschreven.
Ik kon me er niet toe zetten.
Nu nog zegels plakken en posten.
Zaterdag maar, als Rem bij zijn ouders steunen gaat plaatsen.
-Maar hoe is het dan daar?-

Kyl wil waarschijnlijk een opleiding in vastgoed/ makelaardij gaan doen als hij klaar is in juli.
Echt wat voor hem hè?!
-Zei ik toch?!-

Ik ga in januari ook weer naar school.
Nou ja, het is maar een schrijfcursus hoor.
Acht weken, dus het is te overzien.
Dat moet zelfs mij wel gaan lukken toch?!
-Ik zie heus jullie hoofden wel schudden hoor, flauw!-

Verder weinig nieuws.
Alles onder controle, zoals ik al zei.
Ben blij met je shawl Fen, jullie ringen, de brandweerjas-knoop aan mijn sleutelbos, de handdoeken, de thee en de anijsblokjes, en alles wat jullie verder nog een heel klein beetje tastbaar maakt voor mij.

-Maar hoe is het nou daar?-

26 gedachtes over “Maar hoe is het daar?

  1. Een vraag die ik ook vaak stel, hoe is het nu daar? En soms, denk ik een mini antwoord te krijgen of het waar is, is maar de vraag, hoe is het nu daar…

    dikke knuffel voor jou, en ontzettend mooi geschreven. Zelf doe ik dit met pen en papier als ik even met hen wil spreken, of in mijn hoofd.
    X

    Liked by 1 persoon

  2. Moeilijk, moeilijk, moeilijk… Jammer dat ze boven geen telefoon hebben. Flauw eigenlijk, hè? Wanneer je ze het hardste nodig hebt.
    Goed van je, die schrijfcursus! Heb je iets leuks om naar uit te kijken.
    Dikke kus

    Liked by 1 persoon

  3. Kreeg je maar antwoord hé, maar het is enige antwoord wat je krijgt is die eeuwige stilte.
    Maar volgens mij doe jij het , ondanks je rotdagen, zo ongelooflijk goed! Je blijft door vechten en vooruit kijken, bijv. door die schrijfcursus.
    Als je zelf niet trots op jezelf ben, ik weet zeker dat andere het wel zijn.
    een dikke knuffel

    Liked by 1 persoon

  4. En het is gewoon hártstikke oneerlijk dat zij daar met z’n drietjes wél lekker kunnen bijpraten en jou in je uppie laten tobben over hoe het daar nou is!
    Laat die schrijfcursus maar zitten hoor, je laat hier voor de zóveelste keer zien dát je kunt schrijven, zo’n cursus gaat vást meer verpesten dan beter maken!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

