Halloween

image
Vandaag precies een jaar geleden vierde mijn zus haar vijftigste verjaardag. Een Halloween party, samen met ene Frans. Morgen zou ze 51 geworden zijn.

Kon ze nog maar een keer boos naar me kijken en ‘laat me’ tegen me zeggen, en ‘jouw zwarte schaap, jouw trouwste Fen’

Ze zeggen dat de grens tussen hemel en aarde het dunst is tijdens Halloween.
Veel mensen proberen in contact te komen met hun overleden dierbaren. 
Ik ben daar niet zo’n fan van.
Waarom zou ik ze storen?
Waarom zouden ze mij misschien de stuipen op het lijf willen jagen.
Nee, dat is zeker niets voor mijn vader en moeder, maar dat mijn zus ooit van zich zal laten horen, ach, wie weet.

Ja, zij geloofde wel in feeën, kaboutertjes, engeltjes en mooie sprookjes.
In kruiden, tarot, glazen bollen, rituelen.
In de hemel, in de sterren, de planeten,
en de lijnen in je hand.
Maar wat heeft al die wijsheid haar gebracht?

Het is natuurlijk leven en laten leven hoor. En een klein vleugje magie kan natuurlijk nooit kwaad.
Maar weet u, ik ken maar heel weinig mensen die zich met ‘bovennatuurlijke’ zaken bezighouden en daar nou echt gelukkig van zijn geworden.

Eigenlijk geen een.
En u?

26 gedachtes over “Halloween

  1. Ja, ik ken er wel een… ikzelf 😉 wordt ik daar gelukkiger van dan ik niet de magie van het leven zou kennen? Geen idee. Het is onderdeel van mijn leven. Zo vind ik ‘bovennatuurlijk’ eigenlijk maar een stommig woord. Het is onderdeel van mijn dagelijks leven 🙂 Oproepen zou ik ook nooit doen, het is aan hun als ze iets van zichzelf laten weten. En dan laten ze zich echt niet stoppen door een ‘sluier’ die dik of dun zou zijn. Haha. Maargoed. Ieder z’n ding.

    Liked by 1 persoon

  2. Ik ben er wel gelukkiger door. Mijn overleden zoon beloofde mij zei ; Mamma jij redt het wel daar zal ik als ik kan altijd voor zorgen. Geloof me er gaat geen dag voorbij of ik krijg een momentje van geluk, soms heel klein,maar dan voel ik me echt gelukkig.
    Die momenten komen als ik me intens verdrietig voel of het even niet meer zie zitten. Dit gebeurt al 31 jaar.
    Je moet er niet om vragen, wel er voor open staan.

    Lieve groetjes, Ria

    Liked by 1 persoon

  3. Nee, ik ken niemand die zich “er mee bezig houdt”. Maar ik denk dat veel mensen wél een soort verbondenheid voelen met overledenen op bepaalde momenten. Ik denk dat het niet iets bovennatuurlijks is maar meer iets dat uit jezelf komt omdat de overledene nog “deel van jezelf uitmaakt”.

    Liked by 1 persoon

  4. Ik ken niet veel mensen die zich daar mee bezig houden. Maar ik voel inderdaad wel vaak bepaalde gevoelens en dingen. Krijg soms ook wel opeens als ik een dipdag heb opeens iets leuks, komt iemand langs of belt iemand. Noem het toeval. Ik geloof wel dat er meer is, sterker nog ik weet het zeker. Maar dan heb ik het niet over de beroepsmensen die je mooie verhalen vertellen en verkopen. Het is bij mij gewoon het gevoel. Vroeger werd ik er bang van. Nu heb ik het geaccepteerd dat ik het zo ervaar en voelt het goed aan.

    Liked by 1 persoon

  5. Hier zit er nog eentje die daar wel gelukkig van is geworden juist en genezing in werking heeft gezegd. maar het oproepen van geesten raad ik iedereen af. Die sluiers zijn dan ook symbolisch en als ze ons op willen zoeken, dan doen ze dat wel op hun tijd 😉

    X

    Liked by 1 persoon

  6. O, ja, ik weet dat het bovennatuurlijke bestaat, uit eigen ervaringen. Heb het wel eens op geprobeerd te zoeken, maar je krijgt nooit waar je naar zoekt op dat gebied, want het zijn altijd je eigen invullingen.
    Wel pak ik de signalen op die mij worden aangereikt, geniet daarvan, bedank ervoor en ga verder. Ik heb geleerd het niet meer op te zoeken, het komt of het komt niet, net als verdriet.
    Sterkte, want het is voor jou allemaal nog zo kort geleden.

    Liked by 1 persoon

  7. De Dood laat zich niet omkopen

    dieren beseffen niet dat ze ooit dood gaan
    de mens wel
    en sommigen zelfs snel
    al hebben ze miljoenen op een bank staan

    Bovennatuurlijk? Volgens mij
    is het waanzin óf geldklopperij.
    Lenjef

    Liked by 1 persoon

  8. Ach ja, ik ben eigenlijk wel altijd nieuwsgierig geweest, wat dat dan is, tussen hemel en aarde; nog nooit iemand gesproken nl. die even terugkwam om het te vertellen… al geloof ik zeker dat mijn dierbaren bij me zijn… als ik de roos ververs naast de foto, mijn ogen dichtdoe en de stem van mijn lieve moeder hoor… wat dan dit soort dagen net een beetje beter te dragen maken
    Lieve groet en dikke knuffel xxx

    Liked by 1 persoon

  9. Mezelf?? Ik geloof trouwens meer in het feit dat de overledenen op dit moment over gaan naar de andere zijde of dat bepaalde ‘zielen’ zich opmaken voor een nieuw leven. Maar zelf laat ik de overledene met rust. Hun tijd hebben ze gehad 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

