In principe

‘In principe mensen’.

Kent u ze?
Mensen die het nooit na zullen laten als ze iets kunnen bekritiseren?
Of ‘hun recht’ kunnen halen?
Gewoon omdat het kan.
Mensen, waaraan je dan moet toegeven dat ze in principe natuurlijk wel gelijk hebben.
Maar waarbij je dan toch met een bepaald ondefinieerbaar gevoel blijft zitten.

Van die mensen, waarvan de verontwaardiging doorgaans vaker wel dan niet van het gezicht afdruipt, over de vermeende laksheid, luiheid, domheid, of gewoon het irritante gedrag van de ander?
Mensen, die daar vervolgens dan bij andere mensen, jou bijvoorbeeld, over klagen?
En waaraan je jezelf weer toe hoort geven dat ze ‘in principe natuurlijk wel gelijk’ hebben.

Mensen, die altijd wel wat te mopperen hebben, al dan niet op een cynische toon, of met een quasi luchtige toets.
Mensen die het altijd enorm goed bedoelen.
Mensen waaraan je dus -ja daar ga je weer- moet toegeven dat ze in principe natuurlijk alleen maar het beste met iedereen en alles voor hebben.
Want daar twijfelt natuurlijk echt niemand aan.

Maar ondertussen heb je zo langzamerhand wel enorm veel lust gekregen om deze mensen eens flink achter het behang te gaan plakken.
Want eigenlijk, als je wat beter kijkt en luistert tussen alle regeltjes door zijn het gewoon zeikerds.

In principe;-)

26 gedachtes over “In principe

  1. woops, hahahaha ik moet nu lachen omdat ik zeker wel een mening heb, maar het ‘in principe’ wel kan gebruiken, niet om te overtuigen maar in filosoferen, in principe, als… zou het dan anders kunnen/werken? hahaha Nee, geen idee, het is maar een idee, zoals het nu gaat denk ik dat….

    ~gaat vast verstoppen voor ze die klap krijgt~

    😛 Ik hoef niet te overtuigen, ik laat mensen graag voor zichzelf denken en hun eigen mening vormen.

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Ik heb ook altijd wel een mening, maar probeer die niet op te dringen, ik hou wel van een pittige discussie, daar kan ik alleen maar uit leren 🙂
    De mensen die jij beschrijft, daar krijg ik “boebelen” van, ze zijn meestal zo vol van zichzelf… Jammer genoeg hebben ze dat zelf niet door… Maar wie ben ik? 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. haha… nee, in principe ben je zeker niet de enige die daar last van heeft. Het lukt mij in ieder geval steeds beter om ‘ze’ te nergeren… en heel soms… als ik goede moed heb… vraag ik nog wel eens of ze zeker weten dat de informatie die ze me gaan geven, mijn dag mooier maakt… ik kan je zeggen, meestal is het dan een kort gesprek… in principe 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Ik denk dat je in principe wel gelijk hebt… 😉
    Flauw, ik weet het. Ik herken het. Heb speciaal voor dit soort mensen kaftpapier in de kast liggen. Dat is minder stevig dan behang. Ik wil ze nl niet te lang in de buurt hebben.

    Liked by 1 persoon

  5. Van een ander zijn principes heb je alleen maar last, nooit gemak, is me opgevallen. Negatieve mensen zullen niet veranderen, dus kun je alleen iets doen aan hoe je met ze omgaat. Sinds ik de cvs heb, heb ik zo weinig energie dat ik dat beetje wat ik nog heb, voor mezelf bewaar. Zeikerds ga ik uit de weg!
    Liefs xx

    Liked by 1 persoon

  6. Goh, ik heb eigenlijk wel een beetje hetzelfde gevoel.
    Ik probeer me niet zo druk te maken, natuurlijk heb ik ook wel mijn mening over dingen, maar probeer het ‘in principe’ maar voor me te houden. Al die discussies, ik word er ook moe van… pffff

    Like

  7. Pingback: Wat er niet in zit kan er ook niet uit | Beaunino

Geef een reactie

