Bloedmaan?

Door mijn Zus voor mij geschilderd. Ik denk dat ze een Superbloedmaan uit wilde beelden, zo’n rode maan die we maandagmorgen kunnen zien, maar dat zijn alleen maar vermoedens, ik kan het haar niet meet vragen.
Ze was eraan begonnen rond ’92, ’93 of zo. Het was nooit goed genoeg naar haar zin, de verhoudingen klopten nooit.
En wie wàs het nou eigenlijk? Was zij het nou, of leek het meer op mij? We hielden het er maar op dat we het allebei een klein beetje waren, in ieder geval in ons hart.
Pas na een paar jaar mocht ik het mee naar huis nemen, al was het nog steeds niet naar haar zin/ af; een gedeelte op haar voorhoofd is sterk vervaagd aan de linkerzijde.
Dat kreeg ze nooit goed.
(Toeval?)

image

38 gedachtes over “Bloedmaan?

  1. Ik weet het niet, maar qua verhoudingen heb ik even zitten meten en ze klopt helemaal hoor 😉 Bij deze, en het mooie van kunst is, is dat het mag zoals jij dat wilt, wat mooi dit werk trouwens!

    En ze heeft het echt bloedmaan genoemd? Toeval bestaat niet inderdaad… Prachtig, inlijsten en een plekje voor vinden! ❤

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Een vrouw in haar volle glorie, naakt. Ik zie hier helemaal de volle maan in. Naakt dansen met de volle maan, het wordt gedaan. Jep, ik snap het geloof ik wel. (Al heb ik geen idee of dat ook haar link ermee was)
    De bloedmaan dan omdat ze rood heeft gebruikt. Mooi hoor. Heel mooi!

    Liked by 1 persoon

    • Helena, het lukt me nooit om te reageren op jouw blog (met mijn iPhone). Heb je nu mijn reactie gekregen van zojuist. Wat had je een mooi stukje geschreven, iedereen zou zich zo’n vriendin als jou wensen. Fijne zondag!

      Like

  3. Ik vind de tekening prachtig! En dat je zus het geschilderd heeft, geeft het extra waarde én kracht. Jammer dat je zus er zelf niet tevreden over was. Meestal als je zelf iets maakt, zie je meer fouten in dan elk ander mens…
    Liefs en een knuffel x

    Liked by 1 persoon

  4. De maan doet enorme dingen met een vrouw.
    Meer zeg ik daar niet over.

    Het schilderwerk is in één woord te vangen, KUNSTIG

    Schilders zijn nimmer tevreden over hun werk.
    Had ik zelfs, als ik mijn huis schilderde 😉

    Liked by 1 persoon

  5. Ik ben niet begiftigd met het derde oog. Maar ik denk dat het jullie samen is in een soort van oervorm, de vorm waarin het ooit was en waarin het altijd zou moeten blijven.
    In elk geval een warm cadeau dat waard is om gekoesterd te worden.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

