De wereld draait door…

Vandaag was de tijd om het servies uit te zoeken.
Ik heb meer dan de helft naar de Kringloop in Wormer gebracht.

Vandaag sprak ik echt voor het eerst over de uitvaartplechtigheid met Remco. En over de meeste dingen deelt hij mijn mening, wat fijn is.
Gelijk krijgen is soms niet eens zo belangrijk, maar gelijk hebben, begrip krijgen, des te meer.

Vandaag heb ik veel spullen opgehaald, weggebracht.
En eigenlijk is dat best fijn om dat in je eentje te doen. Als het niet meer gaat/ of wanneer ik wil kan ik Karin bellen voor hulp.
-of een borrel-

Vandaag heb ik wat spulletjes van zus naar de ouders van haar oude vriendin gebracht, deze mensen waren ook op de condoleance. Zo lief.

Gelijk een kaartje erbij gedaan, met verwijzing naar mijn blog.
Misschien biedt het haar troost, of leuke herinneringen aan vroeger. Of misschien heeft ze wel kritiek. Zij was, met M1 samen kind aan huis, dus ze weet heel veel.

Ach. Zo moeilijk hebben we het niet. Kijk naar het leed van de vluchtelingen.

Zoveel eenzaamheid.
Verdriet
Angst.

Ooit, Een jaar of zeven, acht? terug hebben Remco en ik ( en Kyl noodgedwongen) drie Portugezen in huis gehad. Helder, de man, bleef 7 maanden. Rico 5 weken en Vania, de vriendin va. helder 5 maanden. 
Ik wil daar morgen toch graag wat meer over vertellen.
#De wereld draait nou eenmaal door. image

23 gedachtes over “De wereld draait door…

  1. Soms is het nodig, broodnodig zelfs, om persoonlijk leed en dat van anderen eens even te laten voor wat het is en je een tijdje te focussen op me-time. Vooral na de dood van mijn moeder, ondertussen ruim anderhalf jaar geleden, ben ik dat steeds vaker beginnen te doen. Kwestie van alles weer even in het juiste perspectief te plaatsen en je gemoed te verwennen.

    Liked by 1 persoon

  2. Een vriendin van mij heeft er 3 jaar over gedaan om haar ouderlijk huis, waar ze vanaf haar 4e jaar alleen met haar moeder had gewoond, leeg te maken. Ze had de middelen om het zo lang aan te houden en ze heeft van alle dierbare voorwerpen met herinneringen voor haarzelf foto’s gemaakt en daar een album van gemaakt. Niemand heeft het ooit gezien, was echt alleen van haar. Misschien een tip.. die foto’s maken..
    Sterkte en doe het op je eigen manier, dan is het goed! Dikke knuffel! X

    Liked by 1 persoon

  3. Ook hierin ben je weer een kanjer
    Zo heftig dit .
    Ik weet nog van mijn oma haar huis Oma’s geur zat nog overal aan Vond dat het meest heftige … die geur Wat heb ik gehuild …
    Sterkte jij …

    Liked by 1 persoon

  4. Ik geloof dat ik het ook het liefst alleen zou willen doen. Knap, dat je meteen aanpakt en niet bij de pakken gaat neerzitten, wat ook heel begrijpelijk zou zijn geweest.,
    Of je wilt of niet je moet weer met de stroom mee roeien…
    Ik lees graag over de vluchtelingen.
    Liefs en een knuffel

    Liked by 1 persoon

  5. Ja, de wereld draait door, maar soms wel met veel verdriet in de ogen, en dat mag.
    Opruimen is eigenlijk ook een hele goede manier om te verwerken, want dan komen ook de fijne momenten weer langs, die een glimlach brengen en alleen zo kan je recht over eind blijven.

    Liked by 1 persoon

  6. Dat is ook het gekke, de wereld draait gewoon door terwijl je denkt ‘hallo, m’n moeder is dood, dat ziet iedereen toch wel aan me?!’ Zo dubbel allemaal.
    Knap dat je nu al oog hebt voor het leed van de wereld, het is voor jezelf nog zo vroeg om dit al toe te laten, lijkt me.

    Liked by 1 persoon

  7. Ik moest ook alles alleen doen. Maar ik ben nog steeds blij dat ik tegen het einde hulp kreeg van een goede vriend van mijn broer. En later dan maar nadenken….heb ik het goed gedaan, had ze het zo gewild etc. Zo zal het overal wel zo ongeveer gaan. Mijn moeder zou gezegd hebben: ach, waar maak je je druk om?

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

