Goed nieuws / slecht nieuws

Ach die vier lieve andere neven. Daar moet ik het zeker nog eens over hebben. Schorriemorrie was het, maar dan wel schorriemorrie met het hart op de juiste plaats.
Ik zie ze nog altijd graag.

Maar vandaag is er belangrijker nieuws.
Mam staat namelijk sinds vanmiddag op de wachtlijst van hospice ‘de Schelp’.
En aan de ene kant ben ik daar natuurlijk heel erg blij om.
Aan de andere kant is toch behoorlijk confronterend.
-Als u begrijpt wat ik bedoel-.

Ze is zo moe.
Haar handen en voeten blijven’s morgens zo lang koud. ‘Al zet ik hem op 25 graden!’

Zelf ben ik eigenlijk ook best een klein beetje moe.
Ik word namelijk van het minste geringste wakker ’s nachts, sta continue op scherp.
En vannacht was ik alweer vanaf half twee wakker:-(
Misschien toch maar weer eens om een recept voor een paar slaappilletjes vragen, want zo schiet het ook niet op natuurlijk.

Rem heeft gelukkig lekker gekookt. Een bal gehakt met postelein, heerlijk.
Afgelopen weekend heeft hij een groot gedeelte van de schuur opgeruimd. Binnenkort ga ik zelf de schuurzolder maar eens opruimen, ik wil altijd van alles bewaren, Malle Pietje is er niets bij. Ook heeft hij de motor van de boot gerepareerd. Daar scheen iets mee te zijn. Wat precies, dat is niet helemaal blijven hangen, maar mocht u het persé willen weten, dan vraag ik e.e.a. nog wel even voor u na. Er moest in ieder geval wel weer een of ander duur apparaat voor aangeschaft worden. -u kent het wel-.

Het was eigenlijk best wel een druk weekend. Vrijdag uit de nachtdienst ben ik doorgereden naar het strand. Was achteraf toch niet zo’n goed idee, ik was gesloopt toen ik mam om vier uur oppikte.

Zaterdag een borrel bij nicht Cindy, zondag een borrel bij mijn jarige tante Nel, ja hoor het gaat hartstikke goed met mijn drooglegging#nog even not.

Komende zaterdagmiddag viert een broer van pap zijn vijfenzeventigste verjaardag. Een bbq, hartstikke leuk. Mam ziet het alleen niet zo zitten. Zeker dat eten niet. Het wordt haar gewoon teveel.
Gelukkig begrijpen mijn oom en tante dat en hebben ze zelf voorgesteld dat ze binnenkort wel bij haar langs gaan.

Tsja. En komende zondag zijn Rem en ik dan alweer tien jaar getrouwd.
“Leuk Nar, gaan jullie lekker uit eten of zo?”
*Humpfgromble* “Nee, want ik heb zondag een avonddienst”.
En drie maal raden wie er geroosterd had, haha!
Wat een doos hé?
Ongelofelijk toch!

37 gedachtes over “Goed nieuws / slecht nieuws

  1. Ja, het is goed, en het is slecht nieuws. Het is wel fijn dat je de zorg voor haar kunt delen en er niet meer alleen (uitgezonderd man en kind) voor staat. Maar het betekend ook een eindstation. Ik wens je veel kracht meisje. Probeer ’s nachts eens Dormix, ik pak dat wel eens, het is zeker een prettig middle als je toch wakker moet worden gemaakt. Als je de verpakking open maakt val je bijna om van de valerian lucht, maar ik wordt er erg ontspannen van en val daardoor sneller in slap, maar ook niet zo idioot diep.

    Liefs Petra

    Liked by 1 persoon

  2. Borreltjes met vrienden en familie tellen niet Narda, pas wanneer je alleen gaat drinken moet je oppassen.
    Het blijft lastig om te reageren op wat je over je moeder schrijft.We voelen allemaal mee en voelen allemaal die machteloosheid. Sterkte.
    Aan je moeders gezondheid kan je misschien niet veel doen, maar let je ook op jouw gezondheid. Neem de rust die je nodig hebt, dat zoldertje opruimen komt nog wel eens.

    Liked by 1 persoon

    • Nee, dat doe ik niet hoor. Ik ken daarvoor denk ik genoeg mensen die door drankmisbruik in de ellende zijn geraakt. Tja, rust zoeken blijft een beetje lastig als je lijf bijna constant in de vechtmodus staat. Dank je lieve Adam.

      Liked by 1 persoon

      • Maar juist daarom moet je de rust pakken wanneer dat kan, zeker met die onregelmatige diensten. Dat zoldertje komt echt wel een keertje. En als het echt zo’n zooitje is op dat zoldertje dan bellen we gewoon Lieke van Lexmond of ze met het programma “mijn leven in puin” even bij jou langs gaat 😉

        Like

  3. Het is vreselijk om je moeder of vader te laten opnemen, ook al weet je dat het zo het beste is. En om haar zo te zien achteruit gaan… Wat scheelde er precies met de motor van die boot 😉 Gingen jullie niet een weekje weg naar België met iets dat zoonlief had gekocht toevallig? Of moet dat later nog komen? xxx

    Like

  4. he stoere meid denk je wel een beetje om jezelf dat zoldertje komt vanzelf wel een keer opgeruimd. probeer dat beetje tijd wat je over hebt voor je zelf te gebruiken . even lekker niks doen of gezellig met een wijntje (water) in je heerlijke tuin zitten. lieverd moet je echt doen spreek uit ervaring. Sterkte !!!

    Liked by 1 persoon

  5. Inderdaad zo dubbel als maar zijn kan die plek op de wachtlijst.
    Zou me niet verbazen als je onderbewustzijn helemaal niet aan een feestje wilde denken toen je aan het roosteren was!
    Evengoed toch fijn dat je al 10 jaar tegen jouw steunpilaar aan mag hangen, hou het maak knus saampjes.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

