Laura’s Midlife deel 2 -Interactief!-

Laura’s Midlife deel 1
Het vervolg: 

Het was rustig op de weg zodat Laura lekker op schoot. 
Maar nu ze in de auto zat sloeg de twijfel weer toe. 
Had ze nou echt direct weg moeten gaan? 
Ze leek verdomme wel een puber. 

Thuis zat Eric met zijn iPad aan tafel.
Hij schrok toen ze binnen kwam. 
‘Hé, ben je er nu al?’
Ze knikte. 
‘Ja, alleen Inge was er, de andere meiden konden niet’. 

Het was al sinds jaar en dag dat ze iedere maand met haar oude vriendinnen een borrel ging halen bij ‘de Kapitein’, hun oude stamkroegje wat onlangs was omgebouwd tot een gezellig grand café. Zelfs het terras hadden ze flink onder handen genomen zodat je er tegenwoordig half liggend op een van de luxe loungesets de bootjes voorbij kon zien zeilen. 

Eric stond op en pakte twee glazen uit de kast. 
De wijn stond al te ademen. 
Wat was hij stil. 
Was er soms slecht nieuws?

‘Hé, is er wat?’
‘Wil je alsjeblieft even gaan zitten Lau, ik wil met je praten.’

Langzaam liet ze dicht zakken in de stoel. 
Dit was niets voor Eric. 

‘Vertel. Wat is er aan de hand? Doe niet zo eng’. 
Met zijn armen over elkaar keek hij haar recht aan in haar ogen. 

‘Laat me eerst even wat voor je inschenken’. 
Voorzichtig schonk hij de glazen half vol. 
Laura nam gelijk een grote slok. 

‘Nou, zeg op’. 
‘Ik ben bang dat je het niet leuk zult vinden wat ik je nu ga vertellen Laura’. 
Hij boog wat dichter naar voren. 
‘En ik hoop dat je hier op een volwassen manier op zult reageren’. 
Mijn hemel wat was dit voor gelul?
‘Nou, voor de draad ermee’. 
Laura’s stem trilde. 
Eric aarzelde. 
‘Kom op man’. 
Eric had zijn handen ineengeslagen op de tafel voor zich liggen. 
Met zijn duimen draaide hij rondjes. 
Hij keek haar niet aan. 

‘Lau?’
‘Ja?’
‘Er is een ander’. 

Op het moment dat hij dat zei voelde het alsof ze een klap in haar gezicht kreeg. 
‘Een ander?’
‘Een ander ja. 
Een tijdje al, om heel eerlijk te zijn’. 

Ze had alles verwacht. 
Maar dit?
‘Een tijdje. En hoelang is dat tijdje al Eric?’
Laura kromde de tenen in haar schoenen. Wilde ze het eigenlijk wel weten?

‘Een half jaar’. 
Verdomme, was ze blind geweest of zo?
‘En dat vertel je me nu pas?
Flikker toch op man, hoe kùn je dit doen?’ 

Eric haalde zijn schouders op. 
‘Ik dacht echt dat het voorbij zou gaan. Het was echt niet de bedoeling Lau, dat moet je van me geloven’. 

Ze moest nadenken nu. 
Geen paniek. 
Geen toestanden. 
In een keer sloeg ze de wijn achterover. 

‘En nu Eric?
Heb je daar al over nagedacht?’
Hij haalde zijn schouders op. 
‘Misschien kunnen we hier samen blijven tot een van ons wat anders gevonden heeft?’

Hoe haalde hij het in zijn maffe kop. 
‘Ik dacht het niet. Ga jij maar lekker bij je liefje slapen vannacht, ik blijf hier’. 
Eric ging staan. 
‘Weet je het zeker? Ik dacht…misschien…’
Hij haalde zijn schouders op. 

‘Ga alsjeblieft weg nu’. 
Laura liet haar hoofd in haar handen zakken. 
Ze hoorde Eric wat uit de kast pakken. 
Had hij nou zijn tas al klaar staan?

‘Lau? Het spijt me zo’. 
Ze keek niet meer op tot ze meende dat ze de deur in het slot had horen vallen. 
Zachtjes, als een dief in de nacht was hij vertrokken. 

Op hetzelfde moment ging haar telefoon over. 
Wordt vervolgd. 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Beste lezers/bloggers 

Ik heb iets bedacht. Misschien vinden jullie het niets hoor, dat kan, maar ik zou het heel erg leuk vinden als jullie met me mee gaan denken over hoe het verhaal verder zal gaan. 

Wie belt er? 

Wat zal Laura gaan doen? 

Of: Hoe gaat het nu met Inez en haar man of met Linda in haar armoedige flatje? 

Iemand enig idee? 

Ik namelijk nog helemaal niet. 

Ik zou het leuk vinden als u met me mee gaat fantaseren en uw suggestie voor het volgende deel in een reactie hieronder zet. Uit deze reacties pik ik er dan eentje waar ik de volgende keer gewoon op ga voortborduren.  En dat hoeft echt niet uitgebreid hoor, gewoon een volgende stap of zo.  

Wat u wel even moet weten: 

Kees is de man van Inez. 

Inez en Kees hebben twee dochters. 

Linda is een oud klasgenootje van Laura. Ze hebben elkaar in tijden niet gezien. 

Inez en Laura kennen elkaar nog niet. 

Peter is de ex van Linda. Hij had een kortstondige affaire met Manon, voorheen ook een goede vriendin van Linda. 

George is een oude vlam van Inez, die ze onlangs in Maastricht weer tegen was gekomen. 
Het zijn allemaal veertigers, en ze doen allemaal op hun eigen manier hun best wat moois van het leven te maken. Dat lukt alleen niet zo;-)

Het is mijn plan dat alle verschillende verhaallijnen uiteindelijk samen een verhaal vertellen, maar dat de verhalen ook los van elkaar gelezen kunnen worden. 


Ik hoop dat u mee doet, ik ben benieuwd waar we uitkomen. (Ik vrees het ergste voor ze;-/


Inez deel 1

Inez deel 2

Inez deel 3

Valentijn deel 1

Inez deel 4

Inez deel 5

Linda deel 1

Inez deel 6

Inez deel 7

Linda deel 2

Inez deel 8

Linda deel 1

Michiel deel 1

Laura’s Midlife deel 1

24 gedachtes over “Laura’s Midlife deel 2 -Interactief!-

  1. Haha, ik vind het een heel leuk idee maar laat het toch aan jou ‘schrijfvrijheid’ over 🙂

    Misschien iets langere zinnen waardoor er, in mijn beleving, nog meer gedachteruimte voor de lezer ontstaat. >>> Op het moment dat hij dat zei voelde het alsof ze een klap in haar gezicht kreeg. Dat zou ook kunnen zijn:

    Op het moment dat deze ijzige woorden over zijn droge lippen kwamen verstomde Laura een moment. De zin voelde aan als een mokerslag en meteen voelde het alsof de grond onder haar voeten drijfzand werd. In gedachte greep ze wild om zich heen, op zoek naar zekerheid.

    Daardoor krijgen haar tenenkrommen en haar reactie op zijn vraag, om nog eventjes functioneel samen te blijven wonen, veel meer impact.

    Maar vooral doorgaan!!

    Groeten, Rolf van der Leest.

    Liked by 1 persoon

  2. Laura schrikt wakker van de telefoon op haar nachtkastje. Een whatsappje van Eric komt binnen:
    “Lief, waar zit je?”
    Wrijvend met haar vingers over haar slapen, leest ze het nogmaals. Te veel wijn gisteren gehad.
    ‘Waar zit ik?’ mompelt ze beledigt. ‘Naast jou natuurlijk!’
    Ze draait zich om en de schrik slaat toe. Niet Eric, maar Robert van de administratie ligt poedelnaakt naast haar.

    Dit schoot mij zo te binnen.
    Trouwens wel ernstig goed geschreven! (Y)

    Liked by 3 people

  3. Het was een telefoontje van de verwarming monteur die een afspraak wil maken. Dat kan dan een van de bekende mannen (of vrouwen) zijn, of een totale vreemde. En dan krijgt Laura de kans om wraak te nemen op Eric en alle mannen die ze ineens allemaal als klootzakken ziet. De identiteit van de monteur kan je ook nog geheim houden en later pas onthullen.

    Liked by 2 people

  4. Hallo je spreekt met Janine. Janine? Ja je kent mij niet maar ik heb al een tijdje iets met Eric. Nee dat wil ik niet weten, ik heb het net van hem gehoord, slettebak en nou denk je, ik zal haar even bellen dat het je zo spijt ofzo. Trut.
    Nee ik moet je iets heel anders vertellen, ik heb net gehoord dat is HIV positief ben. Watttttttt. Ja ik vind dat je dat wel moet weten.
    De wereld van Laura stortte volledig in, verslagen liet ze zich op de bank vallen en volledig afgebrand huilde ze zich in slaap.

    Liked by 1 persoon

  5. Ik schrijf héél makkelijk ruim 500 woorden over een futiliteit die me overkwam daar kan ik flink over uitweiden maar zélf iets bedenken….? ik vind het zó knap als je dat kunt, ik ben nú al de draad kwijt wie wie is en om al die ellende over die mensen uit te helpen storten……hoe leuk het idee ook is, ik vind het té moeilijk!

    Liked by 1 persoon

  6. Haha, wat een leuk idee! Ik ga er eens over denken maar ik kom eigenlijk tijd tekort: de WE van Plato is er al bij ingeschoten, ‘Julia’ moet ik nog afmaken (klinkt dat he 🙂 ) en ik ben veel buiten momenteel. Ik ga al je Inez-verhaaltjes binnenkort eens achter elkaar lezen, om er helemaal in te komen, want op zich lezen je verhaaltjes heel prettig!

    Liked by 1 persoon

    • Leuk om te horen. Zeker uit jouw mond. O ja, Julia. Hoe gast het daar mee? Ook een en al misère natuurlijk. Hahaha. Misschien kan ze nog eens een gastrol in Inez vervullen? Inez ligt me toch het meest aan mijn hart. Gek hè, hoe fictieve personen vanzelf voor je gaan leven. Raar toch?! Ik ben ook druk hoor. Mijn WE300 is er ook bij ingeschoten. Lukte ook gewoon niet. Roep maar als je een idee of zo hebt hoor. Maar voel je aub niet ‘verplicht’. Ik kan ook niet meer alles allemaal bijhouden.

      Like

  7. Pingback: Laura’s Midlife deel 3, interactief. | Beaunino

  8. Die van Adam vind ik heel leuk. Dapper van je om door te schrijven als je zelf nog niet weet hoe het afloopt! Je hebt al zoveel tips gekregen, daar kan ik niets meer aan toevoegen…
    Liefs Kakel

    Like

Geef een reactie

