Leef-verzekering

Fb tests. 
Kent u ze?

Ik doe er graag aan mee. 

Zo weet ik dat ik bijvoorbeeld een behoorlijk hoog IQ heb, een zo mogelijk nog hoger EQ, wat mijn naam betekent, met welke stad ik mij identificeer, met welke bloem, auto, nou ja, u kent ze vast. 

Zojuist kreeg ik weer een nieuwe test onder ogen. 

Deze test zou mij vertellen hoelang ik nog te leven heb. 

En soms, heel soms lieve mensen ben ik best bang om ook ‘zomaar’ dood te gaan. 

Zomaar neer te vallen, dood. 

Kanker te krijgen, een hele gemene, dood.

Een bizar ongeluk bij het oversteken, dood. 

Het is zo gebeurd hoor, voor je er erg in hebt lig je in je witte kistje, heus. 

Nieuwsgierig -en gek op testjes en quizzen- als ik ben vulde ik natuurlijk direct mijn naam en geboortedatum in. 

En wat denkt u?

Ik leef nog zeker 78 jaar. 

Dat betekent dat ik dus 78+47=125 jaar zal worden. 
Enfin. 

Misschien ga ik toch voor het zekere maar ook een beetje de dag plukken. 

32 gedachtes over “Leef-verzekering

  1. Pluk ze! Ik denk dat doodgaan op zich niet erg is. RenΓ© Gude, de filosoof, zei het al: “Sterven is doodeenvoudig, iedereen kan het.” Maar voor ons stervelingen hangt er zo veel mee samen: je wilt dit nog zo graag meemaken, dat nog zo graag zien, daar nog graag naartoe, dat nog doen. We zijn zo voor het leven geboren! En daarom: leef alsof elke dag de laatste kan zijn….. Ziezo, de preek van de week πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

