Tuinplog: zondag 16 mei

Wat zullen we vandaag eens gaan doen?  Eigenlijk best wel aardig weer als je het mij vraagt.  

 Rechts schijnt de zon.  

 Links ook. En kijk die kap weer eens zwart zien:-D 

 Nee hoor. Geen wolkje aan de lucht. Nou ja, eentje dan. En een mooi streepje.  

 Temp check! Ik zeg: Korte broek en t-shirt en lekker aan de gang.  

 Wat denk jij Bram? 

 Eerst deze maar even een slokje geven?  

 Gaan we daarna gezellig onze 80.000 buxussen knippen.  

 Je ligt daar niet erg handig Spook  

 Spook, toe. Ga eens weg.  

 Spoo-hook.  

 Doe niet zo flauw. Ga weg. Ksssssst! 

 Anders maak ik een foto van je en dan zet ik je op Facebook hoor!!

 Nou vooruit, ga hier maar liggen dan.  

Tevreden? Mooi. Dan kan ik verder.  

 Met deze in potten zetten.  

 Ach kijk.  Het buxus inspectie team is ook gearriveerd.  Beter zo jongens?  

 Indische roos. Ik weet niet of ik ze eigenlijk nog wel zo leuk vind.  Houd u ervan?

 Vooruit. Weggooien doe je dan ook weer niet hè, da’s ook weer zo sneu.  En zo zijn ze dan wel weer leuk. 

 Even pauze hoor. Normaal eet ik altijd een heerlijk vers soepje of een hele grote kunstig in elkaar gedraaide salade boordevol vitamines, heus.  

 Zoals ik al eens eerder zei: eten doe je hier nooit alleen.  

 Eerlijk zullen wij de grillworst delen.  

 Ja. Ook met jou.  

Op? Mooi. Dan gaan we nu met de uierzalf kliederen.  

 Op alle potten een dikke rand. Mocht u denken dat ik stapelmesjogge ben geworden? Nee hoor, Dat smeer ik erop  om de slakken tegen te houden. Kippen zegt u? Misschien eten die van u slakken maar de mijne houden het liever bij de gegrillde gamba’s, kaas en biologische kipfilet. -Ik zou natuurlijk ook best eens ‘Slakken pil-pil’ voor ze kunnen maken, met wat knoflook en peterselie. Misschien vreten ze ze dan.- 

 Testing 2, 2, 2. Ziet u? Slak kiest het hazepad al.

 Ben er eigenlijk wel weer klaar mee voor vandaag. Mooi zijn ze weer hé? De buxussen -Oké, oké, ik geef het toe, Rem heeft gister en vanmorgen alle vaste buxussen geknipt. Voor en achter. Ik alleen maar de 40.000 die in een pot staan.  

Bekeerde buxus;-)  

 Rem is trouwens een paar plukjes vergeten. Ziet u? En in dat zinken bad moet ik echt zsm Oost-Indische kers strooien. Werkt als een tierelier, let u maar eens op deze zomer. 

 Kijk, zo van een afstandje lijkt het net wat hè?  

Andere kant ook nog even showen. Er moeten  misschien voor het goede nog wat tegeltjes onder de hosta’s zodat ze wat hoger komen. Volgende keer maar weer.  

 Bram en ik zijn gek op geraniums. Beetje korrels onderin, de beste potgrond erbij en het regelt zich verder vanzelf. Dat kunnen we helaas niet zeggen van de peterselie die erachter staat.  

 Even uitrusten met wat gezelschap. Da’s ook zoiets wat zich vanzelf hier regelt. De Turkse-Tortelpopulatie bedoel ik. De veldmuizenpopulatie trouwens ook.  

 Ja we zijn een goed team hoor, Bram en ik. Rem is nog even het gras maaien bij mijn moeder en neemt haar daarna lekker mee. Ik ga vast maar even de aardappels schillen (en de rosé koud zetten). Fijne zondag nog hoor!

37 gedachtes over “Tuinplog: zondag 16 mei

  1. Mijn hemel Narda, wat een werk allemaal… Ik ben niet zo van het tuinieren, helemaal niet zelfs, maar goed, af en toe moet ik hier nu ook de handjes (verpakt in handschoenen) uit de mouwen steken.. En die katten die volgen je echt overal hè.
    Erg leuk deze ‘tuinplog’!

    Liked by 1 persoon

  2. Leuk, je plog! Ik hoop dat je dit vaker doet, ik heb zo gelachen om Spook 🙂 Echt een lekker kattending. En wat heb je een mooie tuin. Het kost een beetje tijd maar dan héb je ook wat. Geweldige foto met de bootjes. Doet echt Zaans aan. Doe mij ook maar een rosétje…
    Liefs Kakel

    Liked by 1 persoon

  3. Wat een ontzettend gezellig plog ,ik heb er weer van genoten .Maar pff wat een buxus moet er bij jullie geknipt worden ,dacht dat de uier zalf voor de handen was haha .Hikken wij hier tegen een paar piepkleine hegjes aan tssss En de poezen zijn zo ontzetten leuk ,Spook is volgens mij een echte goedzak die veel goed vind .
    Groetjes Elisabeth

    Like

Geef een reactie

