Op naar Straffe Hendrik

‘Mhàmm? Rhèmm?’

We zitten aan tafel en zijn net klaar met eten. 

Een langgerekt mam kan nooit veel goeds betekenen weet ik uit ervaring. 

‘Wat is er Kyl?’

‘Hebben jullie zin in vier tot elf hotelovernachtingen ergens in Europa?’

Vragend kijken we hem aan. 

‘Hoezo?’

Bram wil het fijne er eigenlijk ook wel van weten en springt op tafel. 

‘Nou…..ik zat op een veilingsite en toen had ik zomaar ineens gewonnen’. 

Rem houdt gelukkig nog even zijn mond zodat Kyl een en ander verder verklaart. ‘Ja, wist ik veel, ik dacht dat je dan nog niet verplicht was om ze ook te kopen’. Daar is hij inmiddels wel achter gekomen. ‘Laat dit alsjeblieft een wijze les voor je zijn’, zei Rem. 

‘We kunnen alleen voorlopig helemaal niet weg vanwege mam’, zei ik. 

‘Dan gaan jullie toch als ik terug ben uit Lloret, dan kan ik wel op oma letten’. 

Om eerlijk te zijn vind ik het idee om er even tussenuit te gaan wel erg aanlokkelijk. 

‘We zouden naar België kunnen gaan? Op de motor?’ opper ik aarzelend. 

Dat lijkt Rem ook wel wat. ‘België is niet ver. Als er wat is zijn we zo weer thuis Nar’. 

En ik zou natuurlijk tante Leni, overbuuf Verra en Lidy kunnen vragen een extra oogje in het zeil te houden.

We denken erover om naar Gent te gaan. Vandaar kunnen we alle kanten op met de motor. Ik ben bijvoorbeeld nog nooit in Brussel, Antwerpen en Gent geweest. En de Ardennen zijn natuurlijk ook altijd prachtig. 

Eigenlijk best wel lief dat we een ‘reisje’ krijgen aangeboden, al blijven de motieven nog wel wat dubieus, meneer heeft natuurlijk wel vijf dagen het huis en de auto voor zich alleen;-)

‘O ja mam, je moet alleen wel zelf je ontbijt betalen’. 

Ach. Eigenlijk-heb-ik-er-best-veel-zin-in!

Yeehaa…you Vlamisch, Watch Out!

Deze klompjes komen ‘over’ om al jullie lekkere bier op te drinken!

26 gedachtes over “Op naar Straffe Hendrik

  1. Hihi, ik wist dit al, ik wist dit al… zit ik nu te gniffelen. Afgelopen donderdag heb ik dit verhaal live gehoord, en mijn reactie was toen ook: “Wat ontzettend lief van je zoon”, en we kijken wel of het lukt om jou dan op een Belgisch biertje te trakteren. Breng ik een Pannenkoek mee? 😉 😉 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Zelfs ik zou gaan, en ik ben helemaal niét reislustig. Brugge móet je gewoon geweest zijn ( alleen om er zelf je ëigen Hendrik”te halen) en de St Baafs in Gent is maf je niet overslaan….. o ja…. en vooral véél chocola meenemen.

    Liked by 1 persoon

  3. Opnieuw de regenboog zien

    af en toe de routine van de dagdagelijkse sleur doorbreken
    zoals eens ver weg sporen
    van waar je bent geboren
    ’t kan nadien kleur geven aan waarop men was uitgekeken

    Lenjef 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Heerlijk een paar daagjes er uit toch. Ja die veilingsites. Hoorde pas ook een man die had al voor 500 euro aan dingen gekocht en er nooit gebruik van gemaakt. Snapte de lol er niet zo van moet ik zeggen.

    Like

Geef een reactie

