My Precious Tag en mijn blogverjaardag

Ik ben alweer een weekje geleden door Adam getagd voor de My Precious tag.

Het is de bedoeling dat je in deze tag een lijstje maakt van 5 kleine dingen die een grote betekenis hebben/hadden.

Altijd weer leuk een tag. Volgens mij moet ik er nog eentje invullen, maar die pik ik dan later wel weer eens op.  

In willekeurige volgorde:

Mensen:

Mijn naasten, mijn gezin. 

Mam, Remco, Kylian, Neef, maar gelukkig ben ik daarnaast gezegend met een gezellige familie. Ook van vaders zijde, maar die zie ik beduidend minder dan de familie moederszijde. Zeker de neven en de nichten. Ook mijn (oude) vriendinnen zijn me heel erg dierbaar, al zie ik ze niet veel, -dat hoeft ook niet- ik weet dat ze er zijn. Niet alleen in goede tijden, ook in slechte. 

Huisje, tuintje, boompje, beestje. 

Daar schreef ik vorige week hier al heel uitgebreid over, dus ik ga je er niet nogmaals mee vervelen. Ons bootje (Beautje, uiteraard;-) schaar ik voor het gemak daar ook even onder.Het ligt achter ons huis bij de veranda, dus dat telt;-) 

We hebben het alweer een jaar of zes, zeven geleden spiksplinternieuw gekocht. Het is stuurkolommetje is net laag genoeg om onder de laagste bruggetjes in de polder door te kunnen, maar het bootje is sterk genoeg om er vanaf ons huis ook op één dag door de grachten van Amsterdam of Almaar te varen. Het heeft een heerlijk klein zonnedek en een 25 pk motortje. Picknickmandje en koelboxjes mee, en gaan met die banaan. Hij moet alleen nodig schoongemaakt worden nu, en daarvoor moeten we een weekend plannen waarop we een trailer lenen en hem uit het water halen#komt goed. 

Mijn werk

Eigenlijk heb ik best een leuke baan. Ik ga tenminste nooit met tegenzin naar mijn werk. Behalve dan als de zon schijnt of in het weekend. Dan voel ik me zo sneu. Combinatie van alle twee is helemaal erg. En toch, als ik dan lekker bezig ben ben ik het thuisfront toch ook weer zo vergeten. Het is niet echt een topbaan natuurlijk, maar allá! Tijdelijk mag ik me ook buigen over onze maandroosters en dat biedt natuurlijk op zich al uitdaging genoeg. 

En meestal is het ook gewoon best gezellig met mijn collega’s.  

-Ik ben uiteindelijk eigenlijk best wel een burgertrut geworden nu ik het zo even terug lees-.

Nog twee geloof ik hé?

Dan ga ik toch voor mijn ijzeren geheugen. Ik herinner mij best veel. Misschien wel met een bepaalde reden, ik weet het niet. Net als de aandrang die ik heb om zoveel mogelijk herinneringen op te schrijven. Brengt mij vanzelf op punt vijf: Mijn blog

En laat mijn blog nu vandaag jarig zijn: Twee jaar inmiddels alweer. Ik ben zo blij dat ik er toen mee begonnen ben. Het heeft me zoveel gebracht: Inzicht, vriendschap, troost, begrip, gezelligheid, lol. Wat niet? 

Ik denk dat mijn blog mij enorm heeft geholpen om de afgelopen twee jaar mijn kop boven water te houden. Nee. Dat weet ik eigenlijk wel zeker. 

Daarom wil ik deze gelegenheid ook meteen maar aangrijpen om jullie daarvoor te bedanken. 

Alsjeblieft.  Een virtueel (nep) bloemetje (van de Act.tion voor jullie, pak aan;-)

  

Nou, niet echt wereldschokkend allemaal hé, deze vijf punten, ik weet het. Ik denk dat ik gewoon een heel tevreden en gelukkig mens ben. Ik heb al bewezen in de periode van vijf jaar dat ik een alleenstaande moeder was dat ik weinig nodig heb om gelukkig te zijn. Maar misschien, doordat ik financieel aan de grond heb gezeten, waardeer ik alles wat ik nu om mij heen heb daarom nu wel des te meer, een lieve man, de beestjes, de tuin, het huis. 

Deze tag doorgeven doe ik niet. Ik heb hem al te vaak voorbij zien komen, maar mocht je de behoefte voelen, ga gerust je gang. 

22 gedachtes over “My Precious Tag en mijn blogverjaardag

  1. Heerlijk Narda. Al die onbetaalbare dingen hé. En dat jij een bootje hebt waar je zo maar de grachten in Amsterdam kan bevaren. Wat jammer dat jij die fles champagne niet hebt gewonnen. Dan kwam ik die gelijk even brengen en konden we een tochtje maken op de grachten 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Het zijn de kleine dingen die het doen, die het doen… Maar als je ze optelt wordt het een héél grote. Van harte met je blogverjaardag! Wij hebben intens met je meegeleefd en dat blijven we doen. Twee klapzoenen: op elke wang een.
    Liefs! x

    Liked by 1 persoon

  3. Niets mis met “een tevreden mens” integendeel. Best wel knap om zo tevreden te zijn bij alles dat je de laatste 2 jaar doorgemaakt hebt. Dat je je blog noemt begrijp ik , het is een prachtige uitlaat klep om alles voor jezelf op een rijtje te zetten, én het geeft je afleiding wanneer dat nodig is.
    Lijkt me héérlijk dat bootje én dat je die mogelijkheid hebt pal achter je huis in te stappen voor je “persoonlijke cruise” !

    Liked by 1 persoon

  4. Bedankt voor de bloemen, vind jouw blog ook een verrijking in de hele zwik blogs, zo oprecht en puur en alles gewoon zeggend. Altijd een feestje om te lezen 🙂 Gefeliciteerd met de 2-de verjaardag!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

