‘Klein kaartje, groot plezier’

Houden jullie ook zo van persoonlijke post als brieven en kaartjes?

Ik wel. 

Vaak zet ik de ansichtkaarten eerst een tijdje op mijn kastje. Nadat ik ze gelezen heb uiteraard. 

Na een paar dagen verhuizen ze dan naar mijn prikbord waar ze soms wel maanden kunnen blijven hangen. 

Brieven zijn helemaal een verhaal apart. Die bewaar ik en koester ik, tot in lengte van dagen. 

Zo komt het ook dat ik nog veel brieven van mijn vriendinnen van vroeger heb. Lange brieven, maar ook kattebelletjes. 

De meeste brieven waren van Linda, mijn vriendinnetje uit Velsen-Noord van de camping. 

In een week schreven we gewoon een heel schrift vol naar elkaar. We plakten er ook van alles in, uitgekauwde kauwgom, het besje waarmee een bepaalde jongen ons bekogelde, een zoen om onze nieuwe lippenstift te laten zien, het etiket van een gejatte fles Pisang Ambon, noem maar op. Het waren meer dagboeken dan brieven eigenlijk. 

Vorig jaar heb ik de hare terug gegeven. De mijne was ze helaas kwijt. 

Toen Esther twee weken geleden trouwde, wilde ik naast onze bijdrage aan het grote cadeau ook iets persoonlijks geven. 

Vroeger kochten wij samen altijd groene erwten van onze zuur verdiende centjes op de markt. 

En als de een ziek was bracht de ander wat groene erwten langs natuurlijk. Ook van Esther moest ik nog veel brieven en kaarten op zolder hebben liggen. Het leek me een mooie gelegenheid om die aan haar terug te geven. 

Dit is het uiteindelijk geworden: 

 

En terwijl ik de doos met brieven doorzocht kwam ik ook een hele mooie kaart van mijn zusje tegen: 

 

-Gek, dat je zoiets dan gelijk heel dicht tegen je hart aandrukt hé?-

Hij staat nu in de kast. 

  

Misschien vond ze me dan toch wel tof;-)

31 gedachtes over “‘Klein kaartje, groot plezier’

  1. Wat een mooi cadeau. Ik hou ook al de brieven die ik ooit kreeg bij. Ben benieuwd of mijn schrijfsels ook zo gekoesterd worden bij de ontvangers. Leuk ook om het kaartje van je zus terug te vinden!

    Liked by 1 persoon

  2. Hallo, natuurlijk vond ze je tof!!! Wat fijn dat je die kaart hebt teruggevonden. Maar wat een idee om groene erwten te kopen van je spaargeld. Ontgaat er mij iets misschien? Kaarten en brieven krijg ik niet vaak meer. Maar via de sociale media een berichtje krijgen vind ik eigenlijk even leuk.

    Like

  3. Ze vond je zeker tof Narda en ze was weer even heel dichtbij je :-).
    Leuk die brieven en kaarten! Ik ben ook altijd blij met echte post, zet ook altijd eerst de kaarten op een kast of in een soort standaard. En daarna gaan ze in een doos, waar ik al die speciale kaarten etc bewaar! Ik ben al aan de derde bezig geloof ik.. En zo leuk om weer eens door te spitten af en toe..

    Liked by 1 persoon

  4. Ik ging juist schrijven ‘Natuurlijk vond ze je tof’, maar zag toen de reactie van Tiny hierboven.Maar weet je wat? Ik doe het toch! Natuurlijk vond ze je tof 🙂
    Kaartjes en brieven zijn een beetje uit de mode geraakt. Jammer, eigenlijk…

    Liked by 1 persoon

  5. Zeker weten ze vond je tof, en je hebt gelijk , handgeschreven kaarten en zéker brieven zijn héél bijzonder. ik stuur ook nu nog altijd “gewone” verjaarkaarten en vrijwel nooit digitale! Wat een práchtig cadeau moet dat zijn als je na zoveel jaren je eigen brieven terug krijgt!

    Liked by 1 persoon

  6. O, ja, ik ben ook heel erg van de kaartjes, toevallig vandaag weer 3 op de bus gedaan voor mensen die het in mijn ogen nodig hebben 🙂
    Zelf bewaar ik ook heel veel dierbare kaartjes, maar heb ik bijvoorbeeld nog een brief van mijn opa en oma van zo’n 45 jaar terug ……… het is mijn kostbare bezit, net als deze kaart van jou zus.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

