Made by Fenna/ Krommeniedijk

IMG_6876

Nou ja, waarschijnlijk is het gedicht niet ‘made by Fenna’, maar ze vond het kennelijk wel zo mooi dat ze het heeft overgeschreven en bewaard.
Wel frappant dat ze dit gedicht bewaard heeft.
Van huis uit kwamen we er namelijk nooit, en verder hadden we er ook bar weinig te zoeken, behalve als er ijs lag.
Ik geloof dat ze wel eens met de dierenarts mee ging naar de boeren.

Ik ben graag op de Krommeniedijk.
Nog niet zo heel erg lang geleden ben ik erachter gekomen dat er vroeger ook voorouders van ons hebben gewoond, van mijn moeders kant. In zeventien-zoveel of zo. Ze verdienden de kost met het weven van zeildoek. een keihard bestaan.
Vanaf Krommeniedijk kon men destijds op walvisvaart vertrekken.

Ik fantaseer vaak over het verleden hier.

En kennelijk interesseerde mijn zus dat dus ook.

14 gedachtes over “Made by Fenna/ Krommeniedijk

  1. Ons dorp heeft ook een verleden met de walvisvaart. Niet dat ik er trots op ben 😉 Veel straten zijn vernoemd (o.a. Behouden Huis) en op de kerktoren prijkt geen haan maar een walvis.
    Deze tastbare herinneringen van je zus zijn onbetaalbaar, Nar!
    Liefs Kakel

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

