Het staartje van dat ene muisje

Vorige keer vertelde ik toch al even over de zevenentwintig ongeoorloofd verzuim uren in februari en maart van Kylian?

Poeh, was dat schrikken!
Natuurlijk wilde ik graag van de verzuim-coördinator horen om welke dagen en uren het precies ging, voor ik Kylian ontzettend op zijn donder zou geven ter verantwoording zou roepen.
Dat wist ze me afgelopen maandag niet precies te vertellen, maar dinsdagmiddag heeft ze mij de dagen en uren keurig doorgeven.

Gelukkig waren de meeste uren voor mij wel te verklaren:
Twee keer afrijden, twee keer kaakchirurgje, fysiotherapie-tje hier, oorcorrectie-tje daar…
En ja, behalve de tweede keer afrijden heb ik gelukkig alles keurig doorgegeven.
Jammer dat de communicatie dáár niet helemaal soepel is verlopen.

Gister heeft Kylian een gesprek met haar gehad. Er waren nog wel wat uren waarop hij gewoon zonder afbericht verzuimd had, maar dat waren uren waarop hij bijvoorbeeld maar twee uur naar school moest en zijn scooter niet wilde starten. Ik begrijp best dat hij het onzin vond om alsnog de trein te pakken.
Àls hij dan al op tijd zou zijn voor het tweede uur kost ons dat ook nog eens zes euro veertig, plus de tramreis.
Want: Nee, als je 17 bent en op het MBO zit heb je geen recht op een studentenkaart.
Ik kan me best voorstellen dat er ouders zijn die om deze reden hun kind niet een opleiding laten volgen die te ver weg is voor de fiets.
Kylian was de enige leerling van TL- geslaagden die de opleiding MBO manager Hotelschool in Amsterdam ging volgen.
Krom eigenlijk hè?

Nou ja.
Even kijken hoor.
Wat nog meer?
O ja, hij is ook wel eens eerder weg gegaan van school toen hij na het eerste uur drie tussenuren had en daarna pas weer hoofdrekenen, waar hij heel goed in is.
Geef dat kind ongelijk!
En die drie tussenuren tellen dus mee als verzuim-uren hè!
Dat je het even weet!

Anyway.
Gister heeft Kylian een gesprek met de verzuim coördinator gehad en de meeste uren kon hij dus wel aan haar verklaren.

Zojuist belde ze mij zoals afgesproken nog even terug.
Er waren inderdaad berichten van mij niet ‘helemaal goed’ doorgekomen.
-Voortaan bel ik keurig tussen acht en tien uur ’s morgens.
Wist ik veel!-
Wel houdt ze Kylian scherp in de gaten nu.
Uiteindelijk waren er al met al maar een paar uurtjes niet te verklaren, dus de melding bij de leerplichtambtenaar is gelukkig ingetrokken.

Eind goed, al goed.
Gedoe allemaal om niks, bah!

17 gedachtes over “Het staartje van dat ene muisje

  1. Zo krom geen OV voor MBO . Meestal is dat best een eind weg . En zijn de kosten haast niet op te hoesten . Onze zoon zat in Rotterdam op school 4 jaar OV op onze bult . Zo niet eerlijk. Gelukkig dat je die verzuim uren nog kon plaatsen … Eind goed al goed miet je maar denken ..
    fijn werkend

    Liked by 1 persoon

  2. Wel flauw om die verzuimuren zover op te laten lopen en dan pas aan de bel trekken. Hoezo miscommunicatie?
    Goed van Kyl dat hij naar Amsterdam gaat voor zijn opleiding!
    Liefs Kakel

    Like

    • Ja, nu is hij bijna achttien. Volgend jaar kan hij door naar de HBO, maar begin vorig jaar was het nog maar zo’n broekie. En dan die stage in de stad tot 23:00 uur en het pontje terug. Brrr…

      Like

  3. Wat een boefje.. ;-0 Ik kan me nog herinneren hoe ik zo op school had gezeten. Ik schreef zelf meestal de briefjes, want mijn moeder werkte elke nacht. Die ga je daar in de ochtend niet voor wakker maken toch. Dat mocht niet meer van school, dat schrijven, toen maar zelf bellen. Dat was ook niet de bedoeling zei school. Dus toen ik daarna op school kwam.. na een paar afwezige uren, vroegen ze waar ik was geweest.. Ja….. dat weten jullie nu niet he.. was mijn reactie. 😉

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

  4. En kun je nu ergens een klacht indienen dat jouw berichten niet doorgekomen zijn? Teleurstellen dat er zo weinig met berichten van ouders gedaan wordt.
    Maar wél gelukkig dat je je zoon je niet teleurgesteld heeft, dat had véél erger geweest

    Liked by 1 persoon

  5. Ik vind het eigenlijk best goed van die school dat er nog zo op gelet wordt. Bij die hogere scholen wordt alles toch wat minder doorzichtig vind ik. Wel jammer dat die gemelde uren niet vermeld waren.

    Like

Geef een reactie

