Een blokje om

Komende week ga ik iets doen waarvan ik nooit gedacht had dat ik zoiets ooit zou gaan doen.

Komende week ga ik iets doen waarvan ik inmiddels alweer bijna twee jaar geleden heb gezworen het te gaan doen, als ik het ooit eerst maar weer gewoon eens zou kùnnen doen.

Nee.

Ik ga niet parachute springen.

Of de Mont Ventoux beklimmen.

Komende week ga ik iets doen waar ik nu alweer bijna twee jaar geleden voor vreesde het nooit meer te kunnen doen, zonder bankjes onderweg, op een ‘normaal’ tempo en zonder pijn.

Het is nu zover.

Ja, Ìk werd gelukkig ‘beter’.

Het was geen reuma.

-Geen èchte reuma tenminste, als ze RA wel noemen. Ik heb poly artrose, waarvan je gewrichten ook van tijd tot tijd ontstoken kunnen raken-.

Maar sommige mensen worden nooit meer beter.

Sommige mensen moeten de rest van hun leven gewoon dealen met die vreselijke pijn die gewrichtsontstekingen je kunnen geven.

Ook kinderen!

Hèlse pijnen.

Die alleen maar iets dragelijk worden door het dagelijks slikken van zware medicijnen.

Nee.
Het spijt me:
De Ventoux kan ik niet beklimmen.

Noch zal ik uw waardering kunnen oogsten met een ander hoogstaand sportief staaltje.

Voor mij word het ‘slechts’ een wandeling door wat straten in mijn buurt.

Met zo’n groen busje, weet u wel?

En u wilt niet weten hoe blij en dankbaar ik ben dat ik dat gewoon weer kan!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Het Reumafonds kan dankzij het collectegeld werken aan een beter leven voor mensen met reuma. In Nederland hebben bijna 2 miljoen mensen een reumatische aandoening. Genezing is nog steeds niet mogelijk.

Help mee!

IMG_6796

27 gedachtes over “Een blokje om

  1. Ik had wel eerder gelezen dat je artrose hebt, maar in je blogjes komt dat nauwelijks naar voren. Wat ik wel in jouw blogjes lees is dat het leven door gaat, dat jij door gaat zonder bij ons te klagen. Ik ben het helemaal met Marion eens, je bent een kanjer.
    Veel succes met collecteren.
    Een dikke knuffel.

    Liked by 1 persoon

  2. Wat fijn zeg dat de klachten stukken minder zijn geworden! Kan me heel goed indenken dat je wat graag je steentje bij wil dragen aan het collecteren en dat je dankbaar bent dat je dat weer kunt zonder te vergaan van de pijn! Ik geef zelden aan collectanten, maar zo wordt het verhaal achter diegene die voor de deur staat wel persoonlijker.

    Liked by 1 persoon

  3. Fijn dat je lijf hier weer toe in staat is. Reuma kent zo’n 200 soorten en veel mensen hebben 1 van die soorten, zo ook m’n ex. Ik heb jaren gecollecteerd voor het reumafonds en wens jou veel succes komende week!

    Liked by 1 persoon

  4. Ik kan me wel inbeelden hoe blij je bent weer iets te kunnen! En dat begrijp ik heel goed. Heb overlaatst ook weer een wandelingske kunnen maken en in het zonnige van de laatste dagen deed het zo’n deugd! Ik wens je heel veel plezier met je rondje en met de inkomsten in het groene busje. Een heel fijn toertje!

    Liked by 1 persoon

  5. Hartstikke fijn dat je het weer kán, zelfs al vind ik collecteren achterhaald omdat we allemaal overspoeld worden met gironummers en dus kunnen storten als we dat willen.
    Gelukkig woon je niet bij mij in de buurt zodat ik je niet teleur hoef te stellen. {Pas je op voor tuig als je met een rammelende bus over straat loopt? )

    Liked by 1 persoon

  6. geweldig dat je dat kunt en ook doet. Ik heb ook PA en ook nog scoliose, loop met een stok en doe je het niet na.
    En ja, het doet behoorlijk pijn, elke dag weer, de hele dag door.
    Sterkte

    Berber

    Like

    • Ik heb alleen een klein beetje zeurpijn in mijn rechter heup en het laatste vingergewrichtje van mijn linkermiddelvinger. Nee, je hoort mij niet klagen;-).
      Sterkte Berber. Mag ik vragen hoe oud je bent?

      Like

      • ik ben 70…en heb het ongeveer overal waar het maar kan zitten
        maar tis niet levensbedreigend, gewoon vervelend en irritant, en e scoliose is nog het ergste
        en dan ben ik ook nog mantelzorger voor mn man, hij kan me dus niet echt veel helpen helaas
        Berber

        Like

  7. Succes met je collecteren. Ik heb bewondering voor mensen die dat doen. Ik ben ook een paar keer gevraagd maar het is niet mijn ding. Ik wil best veel doen voor mensen maar ga niet lopen collecteren. Vandaar dat ik ook ongeacht voor welk doel ze komen iedereen van mij altijd wat krijgt. En dit is zeker een goed doel, er zijn heel veel mensen met reumatische aandoeningen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

